ik ben geen dsHollander schreef:Een prachtig interview. Nee, geen reformatorische preek bij een seculier TV-programma. Vertel eens, wat zou jij gezegd hebben?Lilian1975 schreef:Wat is dan de troost? Dat is voor een gemiddelde seculiere nederlander niet duidelijk. En zal de troost vooral horizontaal worden opgevat.Verder zal er best het e.a. uitgeknipt zijn. Maar om nu zoals eerder in dit draadje gezegd werd het een getuigenis is? En dan bedoel ik getuigenis van de Enige levende Hoop die in ons is. Klonk dat? Dat heeft niets met hoogmoed te maken. Trouwens ook de burgemeester SGP van Nunspeet die werd geïnterviewd... getuigenis?DDD schreef:Kom op. Hij spreekt over troost. Dat is heel passend. Voor het geval je dacht dat je daar wel gratis zendtijd voor de kerken zou kunnen krijgen, dan vergis je je.
Ze komen niet voor evangelisatie. Maar je kunt wel een goede of een slechte indruk maken. Dat zijn de twee opties. Mensen die overal Jezus bij halen maar geen antwoord geven op de vraag, zijn niet geschikt om media te woord te staan.
@jantje. Het verschil met ds Karels is dat hij ongewild een rol speelde in een documentaire. Maar ds Schot bewust eraan deelnam. En dan (ook al is er misschien in geknipt, we moeten ook niet net doen dat er bewust dingen geknipt zijn of denken te weten wat er geknipt is) kan je dit m.i. moeilijk een getuigenis in de goede betekenis van dit woord noemen.

Maar het ging mij vooral om het feit dat van een interview als dit een getuigenis zou uitgaan. Kennelijk heb ik een ander idee bij getuigenis dan verschillende mensen hier.