Afscheid en intrede [2]

Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Amstelodamense »

Tiberius schreef:Wat ik me afvraag n.a.v. deze discussie: vinden jullie uitspraken van een predikant canoniek? Of kan het zijn dat hij ook wel eens onzin praat?
Als we belijden dat we allen zondaren zijn en dus kunnen falen, dan is dat voor mij voldoende reden om aan te nemen dat je niet alles van een predikant "canoniek" kunt kwalificeren. Dus nee, ik beschouw dit niet zo.
CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:Ik hoop toch dat de moderators inzien dat een bepaalde richting, en wel de meest authentieke (denk bv. aan bevindelijk reformatorisch, tegen gezangen voor behoud van SV) het hier moeilijk krijgen. En in feite was dat, teruglezend, al vanaf het begin dat ik hier verzeild raakte (2008) zo.
Ik heb het ook al jaren moeilijk. Voorstander van berijming van Datheen (bijna uitgestorven) en de standpunten van Calvijn gegrond op Gods Woord (roepende in de woestijn).
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Mijn geliefde vrouw is ook een ex GG’er en heeft die gevoelens totaal niet. Opgegroeid met de prediking van ds. R Boogaard en ds A. Bac voelt zij geen groot verschil met de CGK prediking die bij ons te horen is.
Het is overigens wel zo, dat niet iedere ex-GG'er opgegroeid is met de prediking á la ds. Boogaard of ds. Bac.
Dat lijkt misschien een open deur, en die zal ik ook niet verder openen, maar wie het vatte kan, die vat het denk ik wel. ;)

Deze reactie had ik verwacht en bewijst mijn stelling over het tot vermoeiens toe verdedigen. Mijn vrouw hoort natuurlijk wel enig verschil en duidt die verschillen juist positief.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Mijn geliefde vrouw is ook een ex GG’er en heeft die gevoelens totaal niet. Opgegroeid met de prediking van ds. R Boogaard en ds A. Bac voelt zij geen groot verschil met de CGK prediking die bij ons te horen is.
Het is overigens wel zo, dat niet iedere ex-GG'er opgegroeid is met de prediking á la ds. Boogaard of ds. Bac.
Dat lijkt misschien een open deur, en die zal ik ook niet verder openen, maar wie het vatte kan, die vat het denk ik wel. ;)
Ik heb nog een andere open deur gevonden: trouwe GG-ers die opgegroeid zijn onder een prediking waar menig ex-GG-ers jaloers op zijn, maar zich toch net zoveel zorgen maken om de GG als die ex-GG-ers.

@GGotK heeft het maandag heel goed verwoord.

Zo, en nu ga ik weer ondergronds. ::bye
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Tiberius »

Ik verdedig alles en altijd tot vermoeiens toe, @Huisman, dat weet je toch ondertussen wel? Of ik nu al dan niet tijdelijk of definitief GG'er ben, ex-GG'er, thuislezer, ex-thuislezer, forummer, moderator, noem maar op.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:Mijn geliefde vrouw is ook een ex GG’er en heeft die gevoelens totaal niet. Opgegroeid met de prediking van ds. R Boogaard en ds A. Bac voelt zij geen groot verschil met de CGK prediking die bij ons te horen is.
Het is overigens wel zo, dat niet iedere ex-GG'er opgegroeid is met de prediking á la ds. Boogaard of ds. Bac.
Dat lijkt misschien een open deur, en die zal ik ook niet verder openen, maar wie het vatte kan, die vat het denk ik wel. ;)
Ik heb nog een andere open deur gevonden: trouwe GG-ers die opgegroeid zijn onder een prediking waar menig ex-GG-ers jaloers op zijn, maar zich toch net zoveel zorgen maken om de GG als die ex-GG-ers.

@GGotK heeft het maandag heel goed verwoord.

Zo, en nu ga ik weer ondergronds. ::bye
Als het ondergronds is met dat document wat ik je vorige week stuurde, is het uitstekend. :super
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Ik verdedig alles en altijd tot vermoeiens toe, @Huisman, dat weet je toch ondertussen wel? Of ik nu al dan niet tijdelijk of definitief GG'er ben, ex-GG'er, thuislezer, ex-thuislezer, forummer, moderator, noem maar op.
Ik kan er alleen over praten en heb geen bevindelijke kennis wat het is om een GG’er of een ex GG’er te zijn. Ik wens een ieder heel veel sterkte die deze kennis wel met zich omdraagt. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Charles
Berichten: 1556
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Charles »

Het is overal wat. En zoals Spurgeon zegt: mochten we ooit een volmaakte kerk vinden, dan wordt die onvolmaakt op het moment dat wij ons er bij aansluiten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Ik verdedig alles en altijd tot vermoeiens toe, @Huisman, dat weet je toch ondertussen wel? Of ik nu al dan niet tijdelijk of definitief GG'er ben, ex-GG'er, thuislezer, ex-thuislezer, forummer, moderator, noem maar op.
Ik kan er alleen over praten en heb geen bevindelijke kennis wat het is om een GG’er of een ex GG’er te zijn. Ik wens een ieder heel veel sterkte die deze kennis wel met zich omdraagt. ::bye
Ok, dan zit het bij jou een voet te hoog. :)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bezorgd »

Had ik van jou niet verwacht Pierre :haha
Iets met zo op de kast. ;)
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1960
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ararat »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Ik verdedig alles en altijd tot vermoeiens toe, @Huisman, dat weet je toch ondertussen wel? Of ik nu al dan niet tijdelijk of definitief GG'er ben, ex-GG'er, thuislezer, ex-thuislezer, forummer, moderator, noem maar op.
Ik kan er alleen over praten en heb geen bevindelijke kennis wat het is om een GG’er of een ex GG’er te zijn. Ik wens een ieder heel veel sterkte die deze kennis wel met zich omdraagt. ::bye
Ben je geen ex-iets? Dat wordt dan wel tijd! :D
Evangelist
Berichten: 547
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Evangelist »

24 augustus 2022: ds. M.T. Al-Chalabi neemt afscheid van de GG Brakel.
31 augustus 2022: bevestiging (door ds. W. Visscher) en intrede ds. M.T. Al-Chalabi in de GG Hilversum (diensten in de GG Amersfoort)
Hartelijke groet,
Evangelist
aggieoudje
Berichten: 907
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door aggieoudje »

Ds H.P. Brendeke neemt op zondag 14 augustus afscheid van Hagenstein.
Hij wordt dan op zondag 28 augustus bevestigd en hoopt intrede te doen in Putten.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Hoopvol
Berichten: 1333
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Hoopvol »

Bevestiging en intrede van ds. A. Geuze te Vriezenveen is D.V. 28 september 2022.
Bron: https://www.gginvr.nl/algemene-informat ... s-a-geuze/
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5498
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:Had ik van jou niet verwacht Pierre :haha
Iets met zo op de kast. ;)
We kunnen allemaal wel eens meevallen Wim...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie