Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

Orchidee

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

Bericht door Orchidee »

Hansie schreef:
-DIA- schreef:de nieuwe Ahá (personeelsblad)
Dat is dus de supermarkt die ik boycot, vanwege de totale hypocrisie omtrent hun geveinsde milieu-beleid. Geen bon meer printen voor de klant vanwege het milieu, maar wel een airco zo koud afstellen dat je je op de noordpool waant.:-)
Onzin! de airco ligt aan de bedrijfsleider, hoe hard of zacht, en geen bonnen dat kennen wij hier helemaal niet :nonnon
En als we gaan boycotten kunnen we nog wel een poosje doorgaan, en kan je beter met een boekje in een hoekje of in een hutje op de hei gaan wonen :huhu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:Dat zou ik nog graag zien. Toen ik net getrouwd was, hadden wij de melkman, de schillenboer en een klein kruideniertje aan de deur.
Deze beste jongen bleek een buurjongetje van mijn schoonouders te zijn. Hij wilde wat bijverdienen op de zaterdag. Had een oude bakfiets op de kop getikt, naar de groothandel voor fruit en is begonnen. Inmiddels moet hij een paar keer naar huis toe om zijn kar te vullen. Het draait als een tierelier. En het is een prachtig gezicht. Zo'n oude bakfiets met zo'n knul ervoor met oude platte pet en groot schort voor.

Ik zei al zet een bel op de fiets, dan gaan de deuren vanzelf open. Bleek al niet meer nodig te zijn, mensen staan al te wachten :haha
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Hansie schreef:
Dat is dus de supermarkt die ik boycot, vanwege de totale hypocrisie omtrent hun geveinsde milieu-beleid. Geen bon meer printen voor de klant vanwege het milieu, maar wel een airco zo koud afstellen dat je je op de noordpool waant.:-)
Onzin! de airco ligt aan de bedrijfsleider, hoe hard of zacht, en geen bonnen dat kennen wij hier helemaal niet :nonnon
En als we gaan boycotten kunnen we nog wel een poosje doorgaan, en kan je beter met een boekje in een hoekje of in een hutje op de hei gaan wonen :huhu
Idd Orchidee, want welk concern heeft nu ECHT schone handen en rein geweten ? :jongle

Dat geloof ik graag Auto ! Bij dat soort mensen is er nog ouderwetse service. Er komt bij het bejaardenhuis nog wel zo'n "Springer" auto. (vroegere SRV man) Ook kwam er een tijdje een vrachtauto met groenten, fruit en aardappelen in de wijk, maar die kreeg een vaste standplaats.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Auto schreef:
Mara schreef:Dat zou ik nog graag zien. Toen ik net getrouwd was, hadden wij de melkman, de schillenboer en een klein kruideniertje aan de deur.
Deze beste jongen bleek een buurjongetje van mijn schoonouders te zijn. Hij wilde wat bijverdienen op de zaterdag. Had een oude bakfiets op de kop getikt, naar de groothandel voor fruit en is begonnen. Inmiddels moet hij een paar keer naar huis toe om zijn kar te vullen. Het draait als een tierelier. En het is een prachtig gezicht. Zo'n oude bakfiets met zo'n knul ervoor met oude platte pet en groot schort voor.

Ik zei al zet een bel op de fiets, dan gaan de deuren vanzelf open. Bleek al niet meer nodig te zijn, mensen staan al te wachten :haha
:super Oh leuk! stuur hem hier ook even langs :slurp
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Hansie schreef:
Wat een onzin ! Dat de plaatselijke supermarkt te koud is, ligt aan de bedrijfsleider ter plaatse en niet aan het concern !
De groente en het fruit bij hen is uitstekend van kwaliteit en bevat heel weinig gif, i.t.t. de spullen bij de Lidl en dat soort graaisupermarkten, want die kopen in op een ander soort basis, de zgn stockmarket heet dat geloof ik. Wat het goedkoopste is. AH heeft eigen telers.
AH is landelijk bezig de koelingen af te sluiten. Hier is het al gedaan en het scheel best veel!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
Hansie schreef:
Wat een onzin ! Dat de plaatselijke supermarkt te koud is, ligt aan de bedrijfsleider ter plaatse en niet aan het concern !
De groente en het fruit bij hen is uitstekend van kwaliteit en bevat heel weinig gif, i.t.t. de spullen bij de Lidl en dat soort graaisupermarkten, want die kopen in op een ander soort basis, de zgn stockmarket heet dat geloof ik. Wat het goedkoopste is. AH heeft eigen telers.
AH is landelijk bezig de koelingen af te sluiten. Hier is het al gedaan en het scheel best veel!
Dat is hier al een hele tijd geleden gedaan :super Ook weet ik dat de plaatselijke AH's de voedselbank steunen. Ik kom af en toe bij meerdere supermarkten, sommigen zijn iets goedkoper over het geheel, maar voor het assortiment kies ik zeker voor AH. Behalve het brood, sorry, dat vind ik niet lekker :nonnon
En is er iets niet in orde ? Je krijgt altijd zonder gezeur je geld terug.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

2 paar schoenen voor oudste, 2 petjes en 2 zaklampjes voor 2 en 3, 5 schilmesjes (62 ct bij de action), een gereedschapskist, roze slippers mt 32 en een zonnebril
Neeltje Jans, moeder van 4
vlinder

Bericht door vlinder »

henriët schreef:een inhoudsvolle avond:)
Volgende keer blijven we slapen. :mosc Ik kwam bijna m'n bed niet uit, liep als een zombi door het huis, moest mijn ogen op stokjes zetten :oO en werd pas een beetje wakker toen ik het tweede gedeelte van mijn dubbele dienst ging doen. Maar ben weer helemaal bijgetankt, al was vanochtend 5.55 uur wel weer vroeg. ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Een nieuwe auto, volgende week kan ik er mee rijden!
Afbeelding
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

gefeliciteerd! Veel plezier ermee.
Neeltje Jans, moeder van 4
Hansie

Bericht door Hansie »

-DIA- schreef:
Hansie schreef:
Dat is dus de supermarkt die ik boycot, vanwege de totale hypocisie omtrent hun geveinsde milieu-beleid. Geen bon meer printen voor de klant vanwege het milieu, maar wel een airco zo koud afstellen dat je je op de noordpool waant.:-)
Je kan beter Nestlé en Unilever boycotten vanwege de godslasterlijke reclame rescpectievelijk voor Nespresso en Axe...
Al ben ik persoonlijk niet zo voor allerlei (boycot)acties. In feite is het wapen van de boycot bijna alleen gebruikt door mensen meest niet bar veel met de reformatorische gezindte op hadden...
Dat vind ik een non-argument.Zo blijft het ook wel een beetje opmerkelijk dat we elkaar bekritiseren op b.v. wat wel en niet zou mogen op zondag, maar een zaak als AH wel blijven steuen, die 's zondags open is.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Hansie schreef:
-DIA- schreef:
Hansie schreef:
Dat is dus de supermarkt die ik boycot, vanwege de totale hypocisie omtrent hun geveinsde milieu-beleid. Geen bon meer printen voor de klant vanwege het milieu, maar wel een airco zo koud afstellen dat je je op de noordpool waant.:-)
Je kan beter Nestlé en Unilever boycotten vanwege de godslasterlijke reclame rescpectievelijk voor Nespresso en Axe...
Al ben ik persoonlijk niet zo voor allerlei (boycot)acties. In feite is het wapen van de boycot bijna alleen gebruikt door mensen meest niet bar veel met de reformatorische gezindte op hadden...
Dat vind ik een non-argument.Zo blijft het ook wel een beetje opmerkelijk dat we elkaar bekritiseren op b.v. wat wel en niet zou mogen op zondag, maar een zaak als AH wel blijven steuen, die 's zondags open is.
Welke zaken zijn tegenwoordig NIET open op zondag :jongle
Ik weet niet waar jij woont en winkelt, maar ik kan niet altijd bij de huisgenoten des geloofs winkelen, omdat het ver weg is en ik de middelen er niet voor heb, dus moet ik gewoon kleding kopen bij winkels die ook op zondag open zijn.
Hansie

Bericht door Hansie »

Het gaat me niet om welke winkels open zijn op zondag, maar om de selectieve principes.
En dat de meeste winkels tegenwoordig open zijn op zondag, is dan dus geen geldig argument, lijkt me .
henriët

Bericht door henriët »

Hansie schreef: Dat vind ik een non-argument.Zo blijft het ook wel een beetje opmerkelijk dat we elkaar bekritiseren op b.v. wat wel en niet zou mogen op zondag, maar een zaak als AH wel blijven steuen, die 's zondags open is.
Maar misschien moeten we ook gewoon heel nuchter zijn. Want welke supermarktketen heeft er geen filialen die niet open zijn op zondag?
(helaas)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Hansie schreef:Het gaat me niet om welke winkels open zijn op zondag, maar om de selectieve principes.
En dat de meeste winkels tegenwoordig open zijn op zondag, is dan dus geen geldig argument, lijkt me .
Dan blijft er niet veel over, en moet ik honderden kilometers p/jr verspillen om toch aan eten/kleding te komen, of dat nou een christen betaamt? :huhu
Gesloten