Wat doen we vandaag? [5]

zusterelly

Re: Wat doen we vandaag? [5]

Bericht door zusterelly »

Vanmiddag en vanavond naar de kerk: dankdag
Vanmorgen naar mijn werk ivm teamoverleg
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
vogeltje

Bericht door vogeltje »

Vandaag is het mijn ren - en vliegdag.
Zit nu pas aan het ontbijt :oO. Kommetje cruesli met warme melk. Heb al een heleboek gedaan ( buitenshuis)
Ga nu weer verder.
Doei.

(Misschien vanavond even op de chat.)
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vanmorgen thuis werken voor het re-integratiebureau, vanmiddag mijn postwijk en vanavond naar de Bijbellezing van Ds.D.de Wit over Psalm 89.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik ben vandaag vrij... Morgen de gang naar de dodenakker... Vanavond de laatste avond voor gelegenheid tot condoleren (en voor aanvang van de dienst nog eens).
Door deze omstandigheden is het helaas niet mogelijk om de Bijbellezing van ds. de Wit te beluisteren...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Rens

Bericht door Rens »

vlinder schreef: Als jij je leven na-ziet: Durf jij dan de stelling aan dat mensen die dieren hebben altijd trouw blijven aan 1 man/vrouw en hen liefhebben? :jongle :jongle
hoe haal je het in je bolle hoofd om iemand zó te tackelen, jij die nog nauwelijk iets van het echte leven heeft meegemaakt..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Vanavond maar eens met een fotograaf praten :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:
vlinder schreef: Als jij je leven na-ziet: Durf jij dan de stelling aan dat mensen die dieren hebben altijd trouw blijven aan 1 man/vrouw en hen liefhebben? :jongle :jongle
hoe haal je het in je bolle hoofd om iemand zó te tackelen, jij die nog nauwelijk iets van het echte leven heeft meegemaakt..........
Tja Rens...

Die kaatst, moet de bal verwachten...

Ik ben het hierop helemaal met Vlinder eens...

En ik heb best wat van het (echte) leven meegemaakt...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Bert Mulder schreef:
Rens schreef:
Tja Rens...

Rens had het niet over mensen die geen huisdier hebben, maar over mensen die dieren haten:
Rens schreef:ik kan me eigelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die dieren haten............zij zijn voor mijn gevoel ook niet in staat om hun medemens lief te hebben...........sorry dat ik het zo zeg, maar zo voel ik het...........
Vervolgens verzwakt vlinder dat tot het hebben van dieren, draait de redenering om en maakt dan een persoonlijke toepassing met toespeling op Rens' verleden. Op z'n zachtst gezegd geen fraaie manier van discussiëren...

Als mensen dieren haten, dan heb ik inderdaad zo m'n vragen bij hun karakter (zie ook Spr. 12:10).
Afbeelding
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Corydoras slaat de spijker op de kop.
On-topic verder maar weer.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

"vanavond verkiezing van ambtsdragers, ik weet nog niet of ik daar heenga. Daarna nog een half uurtje gitaarles geven, het is een poos geleden dat ze is geweest, dus ik ben benieuwd naar haar vorderingen.
Verder heb ik vandaag boodschappen gedaan en had ik vanmorgen vrouwen Bijbelkring.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

Corydoras schreef:
Bert Mulder schreef:
Rens schreef:
Tja Rens...

Rens had het niet over mensen die geen huisdier hebben, maar over mensen die dieren haten:
Rens schreef:ik kan me eigelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die dieren haten............zij zijn voor mijn gevoel ook niet in staat om hun medemens lief te hebben...........sorry dat ik het zo zeg, maar zo voel ik het...........
Vervolgens verzwakt vlinder dat tot het hebben van dieren, draait de redenering om en maakt dan een persoonlijke toepassing met toespeling op Rens' verleden. Op z'n zachtst gezegd geen fraaie manier van discussiëren...

Als mensen dieren haten, dan heb ik inderdaad zo m'n vragen bij hun karakter (zie ook Spr. 12:10).
Ik wil er wel even op terug komen.
Wie zegt dat ik toespelingen maak op Rens' verleden? Dat heet inlegkunde...dingen horen en lezen die ik niet zeg.
Hij was alleen zo stellig dat ik de stelling omdraaide. Dat mag toch in een discussie? Ik zei er verder niets van, ik bedoelde alleen: als je die stelling aandurft, durf je hem dan ook andersom aan? Dat zou je toch wel verwachten.

Daarnaast wordt ik gepakt op dingen die ik niet zeg en Meneer Rens kan schelden met bolle hoofd die ik niet bezit en daar wordt niets van gezegd.
Ben blij dat er nog mensen als Bert zijn die wel nuchter zijn. Rens lokte namelijk zelf die stelling uit.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

:super
Auto

Bericht door Auto »

En nu weer on topic.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Corydoras schreef:quote="Rens"]ik kan me eigelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die dieren haten............zij zijn voor mijn gevoel ook niet in staat om hun medemens lief te hebben...........sorry dat ik het zo zeg, maar zo voel ik het...........

Als mensen dieren haten, dan heb ik inderdaad zo m'n vragen bij hun karakter (zie ook Spr. 12:10).[/quote]

Vlinder zwakte niet af, ze draaide gewoon de stelling om. Goed lezen: Vlinder zei, 'van dieren houden'. Ze ruilde gewoon het woord 'haat' voor het woord 'liefde'.

Of ze het vervolg persoonlijk bedoelde, jij en ik kunnen niet in haar hart kijken. Maar Rens is dit begonnen.... En Rens is wel zo onwijs geweest, zijn hele persoonlijke leven aan de grote klok te hangen op dit forum.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Bert Mulder schreef:
Corydoras schreef:

Vlinder zwakte niet af, ze draaide gewoon de stelling om. Goed lezen: Vlinder zei, 'van dieren houden'. Ze ruilde gewoon het woord 'haat' voor het woord 'liefde'.

Of ze het vervolg persoonlijk bedoelde, jij en ik kunnen niet in haar hart kijken. Maar Rens is dit begonnen.... En Rens is wel zo onwijs geweest, zijn hele persoonlijke leven aan de grote klok te hangen op dit forum.
Bert, als je het goed vindt, wilde ik het hier maar even laten rusten, heb het er via PB al met vlinder over gehad.
Laatst gewijzigd door Corydoras op 28 okt 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gesloten