Wat doen we vandaag?

MoesTuin
Verbannen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door MoesTuin »

Wie weet Sirdanlot, ik zal er me is in gaan verdiepen, maar voor nu staat het erg gezellig die Pompoenen in de tuin

Heerlijk Isala, lekker vers allemaal, zo'n smaak verschil met groente uit eigen tuin of uit de winkel

Heb je ook een Volkstuin of vanuit de eigen achtertuin groente?

Ik ga vandaag even langs de MoesTuin, ff kijken in mijn tunnel :) en werken erna...

MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

MoesTuin schreef:Wie weet Sirdanlot, ik zal er me is in gaan verdiepen, maar voor nu staat het erg gezellig die Pompoenen in de tuin

Heerlijk Isala, lekker vers allemaal, zo'n smaak verschil met groente uit eigen tuin of uit de winkel

Heb je ook een Volkstuin of vanuit de eigen achtertuin groente?

Ik ga vandaag even langs de MoesTuin, ff kijken in mijn tunnel :) en werken erna...

MoesTuin
Over pompoenen gesproken: (even tussendoor) De laatste jaren kregen we bij AH vraag
naar pompoenen rond Halloween...
Echt iets wat in ons stadje nooit gebruikelijk is geweest.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
MoesTuin
Verbannen

Bericht door MoesTuin »

inderdaad Dia, hoor ik ook om me heen, maar daar hou ik me verre van..... :fuite
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Tsja, da's nu eenmaal de harde realiteit hè. Halloween wordt steeds populairder. Ik doe daar uiteraard ook niet aan. In christelijke kring (niet alleen reformatorisch) lijkt het verzet tegen Halloween gelukkig nog vrij goed stand te houden. En dat is maar goed ook, met occulte zaken moeten we ons niet bezig houden.

Wat dom is de mens ook; in plaats van een heerlijke pompoen op te eten of te gebruiken voor de sier, holt hij hem uit en maakt er een soort 'afgod' van... :bobo

Wat betreft dat eten: je kunt de zaden van de pompoen ook eten. Pompoen uitschrapen, de zaden een beetje ontdoen van die oranje vezels en dan plat op een overnchaal neerleggen, bestrooien met zout en roosteren in de oven. :langue Bakken in de pan kan denk ik ook wel, maar als je een grote pompoen hebt heb je vrij veel zaden.
Jongere

Bericht door Jongere »

En ik zou toch ook die soep eens proberen. Zoek een goed gerecht op - wij hebben een tijdje terug echt een heerlijk pompoensoep gegeten, o.a. met stoofvlees. Heerlijk voor in de herfst.
Mara

Bericht door Mara »

Wassen en schoonmaken.
Een kind kwam ziek uit school (vanmorgen geen trek, maar toch maar gegaan) en kon helaas het teiltje of wasbak niet meer halen. :deg
Nu het er allemaal uit lijkt te zijn, ligt ze met koortsblossen op de bank. 38.2
Het schijnt te heersen. Hopelijk blijft het bij deze ene patiënt.
(2)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

De mazelen slaan nog steeds toe
helma

Bericht door helma »

hier heerst de griep ook volop; van mazelen hoor ik eigenlijk niks meer
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Druk dagje: vanmorgen weggeweest (collectebus wegbrengen, kleuters filmen, verkoping door vrouwenverenigingen) vanmiddag de kinderen begeleiden (vriendinnetjes eten/Unicefloop/gym)
Nu nog iets verzinnen om te eten. En vanavond zingen in een steenkoude kerk, omdat het dorpshuis niet beschikbaar is.
#gelukkig heb ik de winterkleren al achter het schot vandaan gehaald.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
huisman

Bericht door huisman »

Wij hadden de minister op bezoek. :garde
Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie begeleidt een Hercules het luchtruim in en geeft toestemming om verder te vliegen. Het nieuwe militaire luchtverkeersleidingsysteem Shared Air Traffic Service systeem werd vandaag in gebruik genomen. Het huidige systeem moest vervangen worden omdat dit het einde van zijn levensduur heeft bereikt.

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:Wij hadden de minister op bezoek. :garde
Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie begeleidt een Hercules het luchtruim in en geeft toestemming om verder te vliegen. Het nieuwe militaire luchtverkeersleidingsysteem Shared Air Traffic Service systeem werd vandaag in gebruik genomen. Het huidige systeem moest vervangen worden omdat dit het einde van zijn levensduur heeft bereikt.

Afbeelding
En waar sta jij?
huisman

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
huisman schreef:Wij hadden de minister op bezoek. :garde

Afbeelding
En waar sta jij?
Op de andere foto die ik niet op RF zet. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Lekker vroeg uit zijn!
:yahoo
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Hier in Leiden is het jaarlijkse Leids Ontzet, op drie oktober. De hele stad staat vol met bierkramen, de grond ligt vol met lege bekertjes, glas en resten bier, vanaf mijn huis kan ik nog het gedreun van de muziek en de kermis horen... gisteren fietste ik nog door de stad, één grote chaos met allemaal dronken mensen.

Maar goed, een voordeel is wel dat ik vandaag en morgen vrij heb :langue
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Diergaarde Blijdorp bezocht. Met heerlijk weer!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie