Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet
Als ik op PrekenWeb klik op 'Voorganger' loopt-ie steeds vast.

Sjonge. Bij mij ook al.Afgewezen schreef:Als ik op PrekenWeb klik op 'Voorganger' loopt-ie steeds vast.
Er willen er teveel tegelijk een dominee achterna lopen zeker.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- J.C. Philpot
Zojuist gesmuld van een bijbellezing van ds MM van Campen over het duizendjarige vrederijk. Gisteren een lezing van ds Koppelaar geluisterd.
Heeft iemand nog meer links naar preken / bijbellezingen / lezingen over dit onderwerk, van reformatorische predikanten die ook het historische prechiliasme aanhangen (in de dispensationalistische variant ben ik niet geinteresseerd)?
Bij het luisteren van lezingen/preken over de wederkomst word mijn verlangen daarna aangewakkerd, Zijn komst die ook mijn heil volmaakt!
Heeft iemand nog meer links naar preken / bijbellezingen / lezingen over dit onderwerk, van reformatorische predikanten die ook het historische prechiliasme aanhangen (in de dispensationalistische variant ben ik niet geinteresseerd)?
Bij het luisteren van lezingen/preken over de wederkomst word mijn verlangen daarna aangewakkerd, Zijn komst die ook mijn heil volmaakt!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Bij mij ook (al veel langer trouwens) daarom kom ik niet veel meer op deze site.caprice schreef:Sjonge. Bij mij ook al.Afgewezen schreef:Als ik op PrekenWeb klik op 'Voorganger' loopt-ie steeds vast.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
We gaan er direct naar kijken !huisman schreef:Bij mij ook (al veel langer trouwens) daarom kom ik niet veel meer op deze site.caprice schreef:Sjonge. Bij mij ook al.Afgewezen schreef:Als ik op PrekenWeb klik op 'Voorganger' loopt-ie steeds vast.
De site gaat zo even uit de lucht.
Mocht het probleem niet direct te verhelpen zijn dan kun je als tussenoplossing ook een predikant selecteren, bv uit de nieuwe preken (voorpagina). Als je op de naam van de predikant klikt, dan kom je ook op de pagina "voorgangers" En werkt het wel snel.
Site is weer online.
Kunnen jullie aangeven of het probleem verholpen is en welke browser jullie gebruiken ?
Het is nl per browser verschillend.
Kunnen jullie aangeven of het probleem verholpen is en welke browser jullie gebruiken ?
PrekenWeb schreef:Site is weer online.
Het gaat nu wel, alleen duurt het gaan naar het tabblad voorgangers wel lang. Ik gebruik Explorer 7.0 als browser
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Voor de engelstaligen onder ons. Een paar onversneden calvinistische predikers:
Mark Driscoll: Marshill Church. Heeft preken die wel een beetje lang zijn. Vaak over het uur heen. Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aanspreken
De multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie, maar ik luister en kijk er met veel plezier naar.
John Piper: Desiring God. Mijn zwager uit de GerGem luistert en kijkt hem met veel genoegen. John Piper weet op een evangelische manier uitverkiezing en proclamatie van het evangelie bij elkaar te houden. Is echt een fantastische bijbelleraar. Ik heb al menige preek van hem geluistert/gezien.
Iemand anders die nog andere Amerikaanse voorgangers weet die je kunt bekijken en die calvinistisch/gereformeerd zijn?
Mark Driscoll: Marshill Church. Heeft preken die wel een beetje lang zijn. Vaak over het uur heen. Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aanspreken

John Piper: Desiring God. Mijn zwager uit de GerGem luistert en kijkt hem met veel genoegen. John Piper weet op een evangelische manier uitverkiezing en proclamatie van het evangelie bij elkaar te houden. Is echt een fantastische bijbelleraar. Ik heb al menige preek van hem geluistert/gezien.
Iemand anders die nog andere Amerikaanse voorgangers weet die je kunt bekijken en die calvinistisch/gereformeerd zijn?
Ik heb net bij een paar prekensites gekeken naar de teksten die zoal gekozen worden.
Een gekortwiekte canon houden de predikanten er met z'n allen op na.
Paul Washer.theoloog schreef:Voor de engelstaligen onder ons. Een paar onversneden calvinistische predikers:
Mark Driscoll: Marshill Church. Heeft preken die wel een beetje lang zijn. Vaak over het uur heen. Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aanspreken ;) De multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie, maar ik luister en kijk er met veel plezier naar.
Erg mooi. Weinigen die Christus zo kunnen preken als hij. En ook de ernst van het evangelie. De ernst die zo hand in hand gaat met de liefde van het evangelie.
Er is bijzonder weinig onbijbels aan, maar als het verkeerd ontvangen wordt kan het misschien ook leiden tot onzekerheid. Als je soms geen opstanding van de nieuwe mens bij jezelf ziet dan weet ik niet goed wat hij daarop zeggen zal. Maar de noodzaak van die opstanding van de nieuwe mens die hij preekt klopt wel.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Kan je dat wat toelichten, waar staat dat en over welke predikanten heb je het, en wat is dan de nieuwe canon?refo schreef:Ik heb net bij een paar prekensites gekeken naar de teksten die zoal gekozen worden.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Jonathan Edwards. Behalve zijn boeken kun je echter alleen zijn portret bekijken.theoloog schreef:Iemand anders die nog andere Amerikaanse voorgangers weet die je kunt bekijken en die calvinistisch/gereformeerd zijn?

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- J.C. Philpot
Een Noord Ierse voorganger, Ds Ian R.K. Paisley. Kun je vinden op http://www.sermonaudio.comtheoloog schreef:Iemand anders die nog andere Amerikaanse voorgangers weet die je kunt bekijken en die calvinistisch/gereformeerd zijn?
Kun je goed naar luisteren!
Wel Amerikaans en wat moderner gereformeerd, Tullian Tchividjian: http://www.crpc.org/resources/sermons
Ook weer wat klassieker Gereformeerd, van oorsprong en Schot maar nu in de USA, Sinclair Ferguson. Via http://www.sermonaudio.com, http://www.firstprescolumbia.org of via google.
R.C. Sproul, ook zeer bekend in Amerikaanse Reformatorische kringen: http://www.ligonier.org/learn/sermons/
Gereformeerde baptist, president of Southern Baptist Theological Seminary in Louisville, Kentucky, Albert Mohler: http://www.albertmohler.com/category/audio/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Er wordt gewaarschuwd voor mensen als Mark Driscoll en John Piper.theoloog schreef:Voor de engelstaligen onder ons. Een paar onversneden calvinistische predikers:
Mark Driscoll: Marshill Church. Heeft preken die wel een beetje lang zijn. Vaak over het uur heen. Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aansprekenDe multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie, maar ik luister en kijk er met veel plezier naar.
De eerste schijnt nogal grof taalgebruik te bezigen en de laatste gaat in zee met Rick Warren.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
theoloog schreef:
Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aansprekenDe multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie,
Theoloog, ik vind je tonatie vaak vervelend en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je aan nestbevuiling doet. Heel jammer.
Heel fijn dat jij nu precies denkt te weten hoe alles theologisch zit, maar probeer je niet zo aftezetten tov de kring waaruit je vandaan komt en waar wij ons hier van harte aan verbonden weten.