Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%

Totaal aantal stemmen: 44

Solipsis

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:
Rijssen schreef:Terwijl er meer grond is om de islam te bekritiseren.
Onzin. Hij bekritiseert het christendom ook niet door allerlei extremistische groeperingen uit Amerika in zijn kritiek te betrekken.[/quote]

Is geen onzin, heb nog nooit een dominee van de kansel horen roepen dat je homo's met het hoofd na beneden van een toren af moet gooien.[/quote]
Ik heb niet zoveel zin daar met je over in discussie te gaan, duidelijk is wel dat grenzen zijn overschreden. En daar gaat het nu niet over, het gaat er om dat die misstanden wel gezien worden, maar dat zij zich genoodzaakt zien karikaturen die zijn neergezet te bestrijden. Actie > reactie.
memento

Bericht door memento »

Sorry, Solipsis, je redeneert net zo raar als Pechtold. Als het gaat om het christendom dan vindt je een uiterst kritische houding terecht (je hebt blijkbaar ooit een opmerking over homo's gehoord die je het verkeerde keelgat is ingeschoten), gaat het echter over de islam (waarbinnen de problemen als het gaat om vrouwen- en homo-emancipatie vele malen groter zijn) dan doe je dat allemaal af als "extremistische groeperingen" die niet representatief zijn voor heel de islam.

Erg raar. Ik snap niet dat iemand zulke onzin werkelijk serieus neemt.
Auto

Bericht door Auto »

Solipsis schreef:
jvdg schreef:Zo handelt Pechtold iig. wel.
Zie hierboven: Pechtold is door de gecreëerde karikaturen gedwongen hierop te reageren.
En die Pechthold maakt dankbaar van deze tactiek gebruik door op een smerige wijze het reformatorische volksdeel als een karikatuur neer te zetten en dat zeer duidelijk te maken in een debat richting de SGP. Hij proclameert heel duidelijk wat hij onder vrijheid verstaat gelegd moet worden op reformatorisch volksdeel. En blijkbaar ben jij het met deze handelswijze van Pechthold eens, door constant alles goed te praten. En zelfs anderen te veroordelen als moordernaars (zie hiervoor dat andere topic over 'koude oorlog').
jvdg

Bericht door jvdg »

Weet je waar dit me aan doet denken?
Vroeger hadden we een Kaw......, die........ :modo
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:http://www.nu.nl/politiek/2366386/aangi ... natie.html

Het zat erin.
Zucht....
:bobo
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Solipsis

Bericht door Solipsis »

memento schreef:Sorry, Solipsis, je redeneert net zo raar als Pechtold. Als het gaat om het christendom dan vindt je een uiterst kritische houding terecht (je hebt blijkbaar ooit een opmerking over homo's gehoord die je het verkeerde keelgat is ingeschoten),
Nee, dat heb ik niet. Wel weet ik van de geschiedenis van de SGP af en de grenzen van de rechtsstaat die volgens het hof zijn overschreden. Wat die kritische houding met homoseksuele jongeren binnen de gelederen doet is ook niet altijd even gewenst. Doet verder voor mij niet ter zake, maar dit lijkt verdacht veel op het wijzen naar de splinter in andermans oog.
gaat het echter over de islam (waarbinnen de problemen als het gaat om vrouwen- en homo-emancipatie vele malen groter zijn) dan doe je dat allemaal af als "extremistische groeperingen" die niet representatief zijn voor heel de islam.
Daar heb ik me nooit over uitgelaten op die manier, dus kap eens met woorden in m’n mond te leggen. Dat de vrouwen- en homo-emancipatie in de islam nog niet zo ver gevorderd is over de gehele breedte heb ik eerder al toegegeven: de islam heeft nog een Verlichting door te maken. Dat betekent niet dat de islam daardoor in zijn geheel buiten de boot moet vallen, terwijl die suggestie wel lijkt te worden gewekt.

Als ik dan vereenzelvigd wordt met Pechtold: nooit zal discriminatie in de islam goedgepraat worden, integendeel. Maar de aandacht kan daar pas naar uit gaan zodra de karikaturen omtrent de islam niet meer in het publieke debat overheersen. Nu is men gedwongen in te gaan op de karikaturen die worden neergezet.
Erg raar. Ik snap niet dat iemand zulke onzin werkelijk serieus neemt.
Zie hierboven dus.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Auto schreef:En die Pechthold maakt dankbaar van deze tactiek gebruik door op een smerige wijze het reformatorische volksdeel als een karikatuur neer te zetten en dat zeer duidelijk te maken in een debat richting de SGP.
Hoe bedoel je? En wat begrijp je niet aan mijn eerdere bericht?
Hij proclameert heel duidelijk wat hij onder vrijheid verstaat gelegd moet worden op reformatorisch volksdeel. En blijkbaar ben jij het met deze handelswijze van Pechthold eens, door constant alles goed te praten.
Waar heb ik ergens iets goed gepraat?
Mara

Bericht door Mara »

Het zat erin.
Zucht....
Wat een onzin, die aanklacht :huhu
Ik denk dat hij ongegrond wordt verklaard.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
parsifal

Bericht door parsifal »

Mara schreef:

Het zat erin.
Zucht....
IK mag het hopen, door heel wat lachende personen. Een politicus aanklagen voor uitspraken gedaan in de tweede kamer. :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara

Bericht door Mara »

De glossy GEERT is uit, wie koopt hem :haha
Hij heeft er zelf niets mee te maken !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
jvdg

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:Als ik dan vereenzelvigd wordt met Pechtold: nooit zal discriminatie in de islam goedgepraat worden, integendeel. Maar de aandacht kan daar pas naar uit gaan zodra de karikaturen omtrent de islam niet meer in het publieke debat overheersen. Nu is men gedwongen in te gaan op de karikaturen die worden neergezet.
Last van tunnelvisie?
Alsof de karikaturen over de SGP, neergezet door het publieke debat en in het bijzonder door D66, niet (meer) overheersen.

Waarom sneerde Pechtold zeer denigrerend een aantal malen richting de "mannenbroeders" en "2e gedogers", en ging fel in de aanval als er maar iets was wat raakte aan de islam?
Solipsis

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef:
Solipsis schreef:Als ik dan vereenzelvigd wordt met Pechtold: nooit zal discriminatie in de islam goedgepraat worden, integendeel. Maar de aandacht kan daar pas naar uit gaan zodra de karikaturen omtrent de islam niet meer in het publieke debat overheersen. Nu is men gedwongen in te gaan op de karikaturen die worden neergezet.
Last van tunnelvisie?
Alsof de karikaturen over de SGP, neergezet door het publieke debat en in het bijzonder door D66, niet (meer) overheersen.
Wordt dit een 'ja-maar-zij-spelletje'? Ik licht alleen maar mijn observatie toe waarom Pechtold mogelijk zo verdeeld líjkt.
Waarom sneerde Pechtold zeer denigrerend een aantal malen richting de "mannenbroeders" en "2e gedogers", en ging fel in de aanval als er maar iets was wat raakte aan de islam?
Zoals ik al eerder zei: dat heeft te maken met een bepaald evenwicht in het publieke debat. Vervang het woord moslims door christenen en Pechtold zou op dezelfde manier in de aanval gaan.
jvdg

Bericht door jvdg »

parsifal schreef:
Mara schreef:

Het zat erin.
Zucht....
IK mag het hopen, door heel wat lachende personen. Een politicus aanklagen voor uitspraken gedaan in de tweede kamer. :)
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... fbaar.html
jvdg

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:
jvdg schreef:
Last van tunnelvisie?
Wordt dit een 'ja-maar-zij-spelletje'? Ik licht alleen maar mijn observatie toe waarom Pechtold mogelijk zo verdeeld líjkt.
Zoals ik al eerder zei: dat heeft te maken met een bepaald evenwicht in het publieke debat. Vervang het woord moslims door christenen en Pechtold zou op dezelfde manier in de aanval gaan.
Droom zachtkens verder.

En alweer, want tegen zo'n eenzijdige gedachtengang kan ik niet op: ::salut
Plaats reactie