memento schreef:Sorry, Solipsis, je redeneert net zo raar als Pechtold. Als het gaat om het christendom dan vindt je een uiterst kritische houding terecht (je hebt blijkbaar ooit een opmerking over homo's gehoord die je het verkeerde keelgat is ingeschoten),
Nee, dat heb ik niet. Wel weet ik van de geschiedenis van de SGP af en de grenzen van de rechtsstaat die volgens het hof zijn overschreden. Wat die kritische houding met homoseksuele jongeren binnen de gelederen doet is ook niet altijd even gewenst. Doet verder voor mij niet ter zake, maar dit lijkt verdacht veel op het wijzen naar de splinter in andermans oog.
gaat het echter over de islam (waarbinnen de problemen als het gaat om vrouwen- en homo-emancipatie vele malen groter zijn) dan doe je dat allemaal af als "extremistische groeperingen" die niet representatief zijn voor heel de islam.
Daar heb ik me nooit over uitgelaten op die manier, dus kap eens met woorden in m’n mond te leggen. Dat de vrouwen- en homo-emancipatie in de islam nog niet zo ver gevorderd is over de gehele breedte heb ik eerder al toegegeven: de islam heeft nog een Verlichting door te maken. Dat betekent niet dat de islam daardoor in zijn geheel buiten de boot moet vallen, terwijl die suggestie wel lijkt te worden gewekt.
Als ik dan vereenzelvigd wordt met Pechtold: nooit zal discriminatie in de islam goedgepraat worden, integendeel. Maar de aandacht kan daar pas naar uit gaan zodra de karikaturen omtrent de islam niet meer in het publieke debat overheersen. Nu is men gedwongen in te gaan op de karikaturen die worden neergezet.
Erg raar. Ik snap niet dat iemand zulke onzin werkelijk serieus neemt.
Zie hierboven dus.