Geweldig ideeLassie schreef:waarom vraag je niet of hij die kies eruit haalt?

Ik weet nog een kaakchirurg in het Elisabeth ziekenhuis in Amersfoort die dat geweldig kan.

Geweldig ideeLassie schreef:waarom vraag je niet of hij die kies eruit haalt?
het was misschien een foutje vanwege de nieuwe site? of de nieuwe policy?Johann Gottfried Walther schreef:sela schreef:het refdag gisteren te bezoeken was.
Nou ik heb liever dat m'n kies eruit wordt gehaald dan dat ik jaren en jaren last heb van die kies (en nee het gaat niet om die verstandskies).Mister schreef:Geweldig ideeLassie schreef:waarom vraag je niet of hij die kies eruit haalt?![]()
Ik weet nog een kaakchirurg in het Elisabeth ziekenhuis in Amersfoort die dat geweldig kan.
Ja, dat is ook wat. Dan kan ik begrijpen dat je toch gaat voor 1 week pap door rietjeLassie schreef:Nou ik heb liever dat m'n kies eruit wordt gehaald dan dat ik jaren en jaren last heb van die kies (en nee het gaat niet om die verstandskies).Mister schreef:Geweldig ideeLassie schreef:waarom vraag je niet of hij die kies eruit haalt?![]()
Zit nu al sinds september met die tandarts in discussie over die kies. Ik zeg: haal die kies eruit. De tandarts ziet liever dollar tekens en gaat voor een wortelkanaalbehandeling.
Wat ben je toch een leukerdMister schreef:Ja, dat is ook wat. Dan kan ik begrijpen dat je toch gaat voor 1 week pap door rietjeLassie schreef:Nou ik heb liever dat m'n kies eruit wordt gehaald dan dat ik jaren en jaren last heb van die kies (en nee het gaat niet om die verstandskies).Mister schreef:Geweldig ideeLassie schreef:waarom vraag je niet of hij die kies eruit haalt?![]()
Zit nu al sinds september met die tandarts in discussie over die kies. Ik zeg: haal die kies eruit. De tandarts ziet liever dollar tekens en gaat voor een wortelkanaalbehandeling.
Nou dat zal wel meevallen. De vorige keren hoefde ik maar 1 dag door een rietje te eten. En ik heb ook nog een linkerkantMister schreef:Ja, dat is ook wat. Dan kan ik begrijpen dat je toch gaat voor 1 week pap door rietjeLassie schreef:Nou ik heb liever dat m'n kies eruit wordt gehaald dan dat ik jaren en jaren last heb van die kies (en nee het gaat niet om die verstandskies).Mister schreef:Geweldig ideeLassie schreef:waarom vraag je niet of hij die kies eruit haalt?![]()
Dank je. Al ben ik er niet zeker van hoe serieus je het meentOrchidee schreef: Wat ben je toch een leukerd
Ik meen het...al ken ik je nietMister schreef:Dank je. Al ben ik er niet zeker van hoe serieus je het meentOrchidee schreef: Wat ben je toch een leukerd![]()
Kunnen we weer zien dat het Woord een tweesnijdend zwaard is...jvdg schreef: Vooral die 386 leden die zich hebben onttrokken baren mij zorg.
Om vervolgens met dit bewijs in de hand weer achterover te leunen?Bert Mulder schreef:Kunnen we weer zien dat het Woord een tweesnijdend zwaard is...jvdg schreef: Vooral die 386 leden die zich hebben onttrokken baren mij zorg.
Constateer ik, dat er meer vertrokken dan dat er toetraden...-DIA- schreef:... het Kerkelijk Jaarboek van de Gereformeede Gemeenten is verschenen..
... dat de Gereformeerde gemeenten dit jaar groeiden met 482 leden en doopleden...
... dat de groei voornamelijk komt door toetreding uit andere kerkverbanden (924 tegenover 873 in 2008)...
... dat dit ook komt door minder vertrek naar andere kerken (1.995 tegenover 2.184 een jaar eerder)...
... dat het aantal leden dat zich geheel onttrok in 2009 386 bedroeg...
Natuurlijk niet. Maar dit was wat Paulus daarover te zeggen had:Mister schreef:Om vervolgens met dit bewijs in de hand weer achterover te leunen?Bert Mulder schreef:Kunnen we weer zien dat het Woord een tweesnijdend zwaard is...jvdg schreef: Vooral die 386 leden die zich hebben onttrokken baren mij zorg.
Waarover we in het RD dan lezen:Bert Mulder schreef:Constateer ik, dat er meer vertrokken dan dat er toetraden...-DIA- schreef:... het Kerkelijk Jaarboek van de Gereformeede Gemeenten is verschenen..
... dat de Gereformeerde gemeenten dit jaar groeiden met 482 leden en doopleden...
... dat de groei voornamelijk komt door toetreding uit andere kerkverbanden (924 tegenover 873 in 2008)...
... dat dit ook komt door minder vertrek naar andere kerken (1.995 tegenover 2.184 een jaar eerder)...
... dat het aantal leden dat zich geheel onttrok in 2009 386 bedroeg...
Dus de oorzaak van de groei interne groei (geboorte-overschot) zijn zal....
De Zeister predikant nuanceert de cijfers wel door te wijzen op het geboorteoverschot, dat overigens steeds kleiner wordt. „Zou er geen reden zijn ons te bezinnen op de vraag of het geseculariseerde denken ten aanzien van gezinsvorming ons niet al meer beïnvloedt?” vraagt hij zich af.