Er staan ook een aantal CNV'ers op de kieslijst van GroenLinks.freek schreef:sela schreef:na langdurig beraad met mezelf (wellicht las u eerder ergens mijn wegingen over de sgp) denk ik dat ik groenlinks ga stemmen.![]()
Sorry, ik kan niet begrijpen dat christenen op deze partij stemmen.
Wat ga jij stemmen?
-
Re: Wat ga jij stemmen? (Doorlopende peiling.)
Ook "christenen":http://ruardganzevoort.wordpress.comMarie-Henriëtte schreef:Er staan ook een aantal CNV'ers op de kieslijst van GroenLinks.freek schreef:sela schreef:na langdurig beraad met mezelf (wellicht las u eerder ergens mijn wegingen over de sgp) denk ik dat ik groenlinks ga stemmen.![]()
Maar of ik me persoonlijk zou kunnen en willen identificeren met Gretta Duisenberg (ook uit een bevindelijk gereformeerd "nest"), baas in eigen buik, pro Islam en anti-Israel in toch wel redelijk duidelijke bewoordingen, nee......
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-
Dat zijn dan ook precies voor mij de redenen om niet op GroenLinks, SP, de PvdA en D66 te stemmen.Joannah schreef:Ook "christenen":http://ruardganzevoort.wordpress.comMarie-Henriëtte schreef:Er staan ook een aantal CNV'ers op de kieslijst van GroenLinks.freek schreef:sela schreef:na langdurig beraad met mezelf (wellicht las u eerder ergens mijn wegingen over de sgp) denk ik dat ik groenlinks ga stemmen.![]()
Maar of ik me persoonlijk zou kunnen en willen identificeren met Gretta Duisenberg (ook uit een bevindelijk gereformeerd "nest"), baas in eigen buik, pro Islam en anti-Israel in toch wel redelijk duidelijke bewoordingen, nee......
Ik ben wel benieuwd wat Sela ertoe beweegt om haar stem uit te brengen op GroenLinks.
Dus?Marie-Henriëtte schreef:Er staan ook een aantal CNV'ers op de kieslijst van GroenLinks.freek schreef:sela schreef:na langdurig beraad met mezelf (wellicht las u eerder ergens mijn wegingen over de sgp) denk ik dat ik groenlinks ga stemmen.![]()
De CNV zie ik nou niet als de club van christenen waarmee ik me inhoudelijk verwant weet.
-
Jij niet, maar het CDA bijvoorbeeld weer wel.freek schreef:Dus?Marie-Henriëtte schreef:Er staan ook een aantal CNV'ers op de kieslijst van GroenLinks.freek schreef:sela schreef:na langdurig beraad met mezelf (wellicht las u eerder ergens mijn wegingen over de sgp) denk ik dat ik groenlinks ga stemmen.![]()
De CNV zie ik nou niet als de club van christenen waarmee ik me inhoudelijk verwant weet.
Uit de Volkskrant van 1 juni jl.
Klinks verhandelingen over het klimaat werden op de CDJA-bijeenkomst met interesse genoteerd. In 2006 zei Klink, toen nog directeur van het Wetenschappelijk Instituut, al eens dat hij liever met GroenLinks zou regeren dan met de ChristenUnie. Dat is niet vergeten.
Vorige maand namen CDA’ers er tevens goed nota van dat op de kieslijst van GroenLinks twee CNV’ers prominent figureerden. ‘Dat zagen wij toen al als een lijntje naar het CDA’, zegt een van hen. ‘GroenLinks is sociaal-economisch een stuk opgeschoven. En er staan pragmatische mensen op hun lijst. Kunnen wij wel mee werken.’
Ik heb toch besloten te gaan stemmen: SGP. Ik ben het niet met alles met ze eens.
Ik ben mijn man in dezen niet onderdanig....
Grapje: hij heeft zelf een andere mening, maar laat mij volkomen vrij en na het gebed van onze predikant gister denk ik: laat ik niet zo lui en laks zijn maar mijn verantwoordelijkheid nemen. (in goed overleg met mijn husbandje)
Ik ben mijn man in dezen niet onderdanig....

Grapje: hij heeft zelf een andere mening, maar laat mij volkomen vrij en na het gebed van onze predikant gister denk ik: laat ik niet zo lui en laks zijn maar mijn verantwoordelijkheid nemen. (in goed overleg met mijn husbandje)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Niet stemmen, dat is pas dopers (zo las ik gisteren in de Om Sions Wil).vlinder schreef:Ik heb toch besloten te gaan stemmen: SGP. Ik ben het niet met alles met ze eens.
Ik ben mijn man in dezen niet onderdanig....![]()
vlinder schreef:Ik heb toch besloten te gaan stemmen: SGP. Ik ben het niet met alles met ze eens.

Ik las nog een mooi stukje in het RD met betrekking tot strategische CDA-stemmers: al zouden alle SGP stemmer strategisch op het CDA stemmen dan zou dat het CDA (bijna) niets vooruithelpen; of ze nu 24 of 26 zetels hebben. De SGP heeft die stemmen echter hard nodig en kan met wat extra zetels meer mee bereiken dan het CDA .
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 07 jun 2010, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik las het gisteren in de SaambinderTiberius schreef:Niet stemmen, dat is pas dopers (zo las ik gisteren in de Om Sions Wil).vlinder schreef:Ik heb toch besloten te gaan stemmen: SGP. Ik ben het niet met alles met ze eens.

En is daar ook een onderbouwing of reden voor, dat "dopersen" niet zouden stemmen?
Of slaat de hokjesgeest weer toe?
Is er trouwens geen enorm verschil tussen dopers, wederdopers, anabaptisten en strict baptists?
Of slaat de hokjesgeest weer toe?
Is er trouwens geen enorm verschil tussen dopers, wederdopers, anabaptisten en strict baptists?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Inderdaad; zeker nu het waarschijnlijk geen nek-aan-nek-race is met CDA als één van de koplopers, zie ik echt het nut niet van strategisch stemmen. Of ze nou 7 of 8 zetels achterlopen, wat maakt het uit?Erasmiaan schreef:vlinder schreef:Ik heb toch besloten te gaan stemmen: SGP. Ik ben het niet met alles met ze eens.
Grapje: hij heeft zelf een andere mening, maar laat mij volkomen vrij en na het gebed van onze predikant gister denk ik: laat ik niet zo lui en laks zijn maar mijn verantwoordelijkheid nemen. (in goed overleg met mijn husbandje)![]()
Ik las nog een mooi stukje in het RD met betrekking tot strategische CDA-stemmers: al zouden alle SGP stemmer strategisch op het CDA stemmen dan zou dat het CDA (bijna) niets vooruithelpen; of ze nu 24 of 26 zetels hebben. De SGP heeft die stemmen echter hard nodig en kan met wat extra zetels meer mee bereiken dan het CDA .
(Sowieso vind ik 'strategisch stemmen' oneigenlijk, maar dat is een ander verhaal)
Vergezocht; ik heb ook overwogen om niet te stemmen. Wat wij 'democratie' noemen is zo'n immense poppenkast geworden, dat ik er nauwelijks het nut van inzie. 't Is dat ik de SGP graag vertegenwoordigd zie - en dat mag best wat groter dan nu het geval is - ander had ik niet gestemd.Tiberius schreef:Niet stemmen, dat is pas dopers (zo las ik gisteren in de Om Sions Wil).vlinder schreef:Ik heb toch besloten te gaan stemmen: SGP. Ik ben het niet met alles met ze eens.
-
Heb je je speciaal aangemeld voor deze ontboezeming?Sander Wijnholds schreef:SGP!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zullen we in dit topic een nieuw spelletje starten?
'voorspel' de uitslag. Eindtijd Woensdag 21:00 uur
Ik zal de aftrap doen:
CDA VVD Pvda alledrie 30 zetels.
PVV 20
d66 SP GL alldrie 10 zetels
CU 7
SGP 2
PvdD 1
'voorspel' de uitslag. Eindtijd Woensdag 21:00 uur
Ik zal de aftrap doen:
CDA VVD Pvda alledrie 30 zetels.
PVV 20
d66 SP GL alldrie 10 zetels
CU 7
SGP 2
PvdD 1
--------------