Inderdaad, een helaas groeiende gedachte die aangewakkerd wordt door bepaalde groepen.Tiberius schreef: Toch komt deze gedachte zelfs in de reformatorische gezindte ook voor, dus niet alleen in de PKN.
Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?
Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?
PKN = niet (meer) behorend tot de reformatorische gezindte?Tiberius schreef:Ik heb gisteren het bewuste artikel zitten lezen, maar daar wordt helemaal niet gesuggereerd dat er ook maar één van de SB lezer serieus de gang naar de gaydienst in overweging zal nemen.coupe soleil schreef:Het probleem met de stukjes van Janse: hij zegt (meestal) geen onwaarheden, maar het voegt niets toe. Niemand van de lezers van de SB zal serieus de gaydienst in overweging genomen hebben.
Het artikel waarschuwt terecht tegen het opkomen van de gedachte, dat relaties in liefde en trouw moeten kunnen. Deze gedachte maakt de Bijbel tot een cultuurbepaald, tijdgebonden document en is een verregaande vorm van Schriftkritiek.
Toch komt deze gedachte zelfs in de reformatorische gezindte ook voor, dus niet alleen in de PKN.
Wat bedoel je met het woordje "meer"?Mister schreef:PKN = niet meer behorend tot de reformatorische gezindte?
-
Waarschijnlijk zoiets in de trend van: dat was het eerst wel maar is het nu niet meerTiberius schreef:Wat bedoel je met het woordje "meer"?Mister schreef:PKN = niet meer behorend tot de reformatorische gezindte?
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Onderstaand citaat van jouw hand:Tiberius schreef:Wat bedoel je met het woordje "meer"?Mister schreef:PKN = niet meer behorend tot de reformatorische gezindte?
suggereert dat de PKN niet bij de reformatorische gezindte hoort. Ik vraag me af of dat zo is.Tiberius schreef:Toch komt deze gedachte zelfs in de reformatorische gezindte ook voor, dus niet alleen in de PKN.
Laatst gewijzigd door Mister op 16 aug 2010, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
De PKN in haar geheel is inderdaad niet reformatorisch of gereformeerd. Ze is dat nooit geweest ook, vanaf haar oprichting in 2004 al niet.Schemerlichtje schreef:Waarschijnlijk zoiets in de trend van: dat was het eerst wel maar is het nu niet meerTiberius schreef:Wat bedoel je met het woordje "meer"?Mister schreef:PKN = niet meer behorend tot de reformatorische gezindte?
Ieder zijn mening, maar er zijn gelukkig nog genoeg predikanten/kandidaten in de PKN die een zuiver, helder en volop bijbels geluid laten horen!Tiberius schreef: De PKN in haar geheel is inderdaad niet reformatorisch of gereformeerd. Ze is dat nooit geweest ook, vanaf haar oprichting in 2004 al niet.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee schreef:Ieder zijn mening, maar er zijn gelukkig nog genoeg predikanten/kandidaten in de PKN die een zuiver, helder en volop bijbels geluid laten horen!Tiberius schreef: De PKN in haar geheel is inderdaad niet reformatorisch of gereformeerd. Ze is dat nooit geweest ook, vanaf haar oprichting in 2004 al niet.

Mensen, met respect over kerkverbanden spreken, dit is niet volgens de forumregels! Ik heb namelijk een enkele posting moeten verwijderen vanwege 'zogenaamde' grapjes.
Volgens mij is er niet veel "refo" aan de PKN, op een paar gemeenten na, maar meer vallen er bij mij toch echt niet onder het begrip "refo".Mister schreef:PKN = niet (meer) behorend tot de reformatorische gezindte?Tiberius schreef:Ik heb gisteren het bewuste artikel zitten lezen, maar daar wordt helemaal niet gesuggereerd dat er ook maar één van de SB lezer serieus de gang naar de gaydienst in overweging zal nemen.coupe soleil schreef:Het probleem met de stukjes van Janse: hij zegt (meestal) geen onwaarheden, maar het voegt niets toe. Niemand van de lezers van de SB zal serieus de gaydienst in overweging genomen hebben.
Het artikel waarschuwt terecht tegen het opkomen van de gedachte, dat relaties in liefde en trouw moeten kunnen. Deze gedachte maakt de Bijbel tot een cultuurbepaald, tijdgebonden document en is een verregaande vorm van Schriftkritiek.
Toch komt deze gedachte zelfs in de reformatorische gezindte ook voor, dus niet alleen in de PKN.
Gijs83 schreef:Volgens mij is er niet veel "refo" aan de PKN, op een paar gemeenten na, maar meer vallen er bij mij toch echt niet onder het begrip "refo".Mister schreef:PKN = niet (meer) behorend tot de reformatorische gezindte?Tiberius schreef:Ik heb gisteren het bewuste artikel zitten lezen, maar daar wordt helemaal niet gesuggereerd dat er ook maar één van de SB lezer serieus de gang naar de gaydienst in overweging zal nemen.coupe soleil schreef:Het probleem met de stukjes van Janse: hij zegt (meestal) geen onwaarheden, maar het voegt niets toe. Niemand van de lezers van de SB zal serieus de gaydienst in overweging genomen hebben.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik weet niet wat jij onder het begrip "refo" verstaat? Ik zie het meer als de zuil en leer en leven die daar in het over het algemeen gekarakteriseerd word.Orchidee schreef:Gijs83 schreef:
Volgens mij is er niet veel "refo" aan de PKN, op een paar gemeenten na, maar meer vallen er bij mij toch echt niet onder het begrip "refo".Gijs, kijk eens wat verder dan je neus lang is
Er zijn nog heel veel PKN gemeenten, waar de zuivere, heldere, bijbelse boodschap word verkondigd...gelukkig wel!Gijs83 schreef:Ik weet niet wat jij onder het begrip "refo" verstaat? Ik zie het meer als de zuil en leer en leven die daar in het over het algemeen gekarakteriseerd word.Orchidee schreef:Gijs83 schreef:
Volgens mij is er niet veel "refo" aan de PKN, op een paar gemeenten na, maar meer vallen er bij mij toch echt niet onder het begrip "refo".Gijs, kijk eens wat verder dan je neus lang is
Tja, wat is zuiver en helder. Ik heb er zo mijnOrchidee schreef:Er zijn nog heel veel PKN gemeenten, waar de zuivere, heldere, bijbelse boodschap word verkondigd...gelukkig wel!Gijs83 schreef:Ik weet niet wat jij onder het begrip "refo" verstaat? Ik zie het meer als de zuil en leer en leven die daar in het over het algemeen gekarakteriseerd word.Orchidee schreef:Gijs83 schreef: