Huishouden en dat soort zaken..

henriët

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door henriët »

helma schreef:
memento schreef:
henriët schreef:maar goed,
hoe pak je de schoonmaak aan,
waar begin je, wat pak je aan, wat doe je anders dan je wekelijkse rondje zeg maar?
Ik hoorde pas een dominee in een preek zeggen, dat bij de grote schoonmaak alle kasten van hun plek gaan, en elk donker hoekje schoongemaakt wordt... (in gedachten zag ik hem al met zweet op het voorhoofd de grote boekenkasten langzaam opzij schuiven :) )

Ook hoorde ik van mensen, die alle borden, kopjes, glazen, etc uit de kast halen om af te wassen, ook de glazen die nooit gebruikt werden, en ook de sierborden en kopjes, die niet voor gebruik bestemd waren...

Lijkt me een btje nutteloze tijdverspilling allemaal. Maargoed, ik ben dan ook geen vrouw :)
nou ja, zo af en toe alle boeken uit de kast en dan de planken afnemen
alle kastjes uitpakken en schoonmaken (serviesgoed in de afwasmachine) dat zijn hier werkjes voor de (zomer)vakantie
Ik heb mijn dochters alweer voorbereid....doe je geen moeite om vakantiewerk te vinden? prima, maar weet dan dat ik je aan t werk zet. :barbare
:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gian

Bericht door Gian »

memento schreef: sierborden en kopjes, die niet voor gebruik bestemd waren...
Dat is iets raars van vroeger. Het dure service staat al 40 jaar in de kast. Alleen de juskom wordt gebruikt voor het kerkgeld.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
Dat is iets raars van vroeger. Het dure service staat al 40 jaar in de kast. Alleen de juskom wordt gebruikt voor het kerkgeld.
De antieke spullen die we in ons leven hebben vergaard zijn alle dienstbaar gesteld aan het dagelijks gebruik.
Voor het kerkgeld hebben we geen juskom in gebruik, maar een mooi antiek glaswerk met zo'n doekie, gelardeerd met kralen.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Gian schreef:
De antieke spullen die we in ons leven hebben vergaard zijn alle dienstbaar gesteld aan het dagelijks gebruik.
Voor het kerkgeld hebben we geen juskom in gebruik, maar een mooi antiek glaswerk met zo'n doekie, gelardeerd met kralen.
:)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
hmprff

Bericht door hmprff »

net was hier de electriciteit van de koelkast, magnetron en mijn kamer uitgevallen... er stond iets te veel aan toen ik vanochtend mijn lamp aan zette. Maar t probleem is opgelost (gelukkig hebben we automatische zekeringen, anders had ik niet geweten hoe ik die stop moest vervangen ;))
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jvdg schreef:Voor het kerkgeld hebben we geen juskom in gebruik, maar een mooi antiek glaswerk met zo'n doekie, gelardeerd met kralen.
Je kan beter een presse-papier gebruiken...
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik heb een tip nodig.

Wij hebben nieuwe kozijnen en nieuwe ramen gekregen. Nu zit er op de ramen nog restje plak (van de sticker die er op heeft gezeten) die krijg ik er voor geen mogelijkheid af.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:Ik heb een tip nodig.

Wij hebben nieuwe kozijnen en nieuwe ramen gekregen. Nu zit er op de ramen nog restje plak (van de sticker die er op heeft gezeten) die krijg ik er voor geen mogelijkheid af.
http://www.twenga.nl/dir-Werkbenodigdhe ... rwijderaar

bij de Gamma en andere doe-het-zelfzaken
~~Soli Deo Gloria~~
Orchidee

Bericht door Orchidee »

HG stickeroplosser

HG stickeroplosser verwijdert eenvoudig stickers, stickerlijm, rubberlijm, plakband, teerspatten, smeervlekken, olie, hakstrepen en nog vele andere problemen van bijna alle ondergronden. Gebruik HG stickeroplosser altijd onverdund. Voor het verwijderen van papieren stickers dient HG stickeroplosser met een kwastje opgebracht te worden. Voor het verwijderen van kunststofstickers moet eerst een hoekje losgemaakt worden, zodat het mogelijk is om wat product tussen de sticker en de ondergrond te laten lopen. Laat HG stickeroplosser even inwerken, waarna de sticker eenvoudig verwijderd kan worden. Om de eventuele lijmresten te verwijderen, HG stickeroplosser nogmaals aanbrengen en na enige seconden verwijderen met een doek.

prijs: € 4,55
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
vlinder

Bericht door vlinder »

Heb je nagellakremover? Gaat ook prima!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

Orchidee schreef:

HG stickeroplosser

HG stickeroplosser verwijdert eenvoudig stickers, stickerlijm, rubberlijm, plakband, teerspatten, smeervlekken, olie, hakstrepen en nog vele andere problemen van bijna alle ondergronden. Gebruik HG stickeroplosser altijd onverdund. Voor het verwijderen van papieren stickers dient HG stickeroplosser met een kwastje opgebracht te worden. Voor het verwijderen van kunststofstickers moet eerst een hoekje losgemaakt worden, zodat het mogelijk is om wat product tussen de sticker en de ondergrond te laten lopen. Laat HG stickeroplosser even inwerken, waarna de sticker eenvoudig verwijderd kan worden. Om de eventuele lijmresten te verwijderen, HG stickeroplosser nogmaals aanbrengen en na enige seconden verwijderen met een doek.

prijs: € 4,55
die heb ik al geprobeerd. Al een paar keer.
Lourens

Bericht door Lourens »

Verwarmen met een föhn en dan kan je het er vaak van afkrabben, Lassie
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Lassie

Bericht door Lassie »

Lourens schreef:Verwarmen met een föhn en dan kan je het er vaak van afkrabben, Lassie
dan beschadig je toch het glas?
Lourens

Bericht door Lourens »

Lassie schreef:
Lourens schreef:Verwarmen met een föhn en dan kan je het er vaak van afkrabben, Lassie
dan beschadig je toch het glas?
Geleidelijk verwarmen, niet te heet. En met een, zeg maar scheermesje heel voorzichtig kan het vaak heel goed.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mara

Bericht door Mara »

Je hebt speciale mesjes, superdun en scherp. Ook kun je een spray proberen op basis van terpenen. Is nog biol. afbreekbaar ook.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie