Nou, laat ik ook mijn duit maar eens in het zakje doen.
Ik vraag me af, vlinder, of je het je zelf niet moeilijk gemaakt hebt met deze baan te kiezen en of memento idd. niet kan rijden.
Opvallend is dat je eerlijk toegeeft er zelf moeite mee te hebben gehad, maar nu eigenlijk 'over de streep getrokken' te zijn.
Enerzijds kun je zeggen: de zondag is geen sabbat, dus je mag 'alles'. Anderzijds hechten we er toch met zijn allen aan om een aparte dag in de week te hebben, die gewijd is aan de dienst van God. Zo gaan we bijv. geen boodschappen doen op zondag (toch?), en zo lijkt me ook logisch om op zondag ook geen gebruik te maken van OV. Misschien een enkele uitzondering (calamiteiten, ziekte) daargelaten. Het is idd. wel verbazingwekkend dat hier zo gemakkelijk mee wordt omgesprongen.
Vlinder, je zou toch niet graag willen dat memento conducteur of machinist werd. Nu kun je natuurlijk alles gaan uitpluizen, over elektriciteitscentrales en zo, maar feit is wel dat we toch proberen ons zover mogelijk van zondagsarbeid te houden. Dan op zondag in de trein stappen terwijl het niet strikt noodzakelijk is, nee, ik vind dat wel heel ver gaan.