Een zeer horizontale voorstelling van zaken. Er is een God die leeft...lexd schreef:Als je de aankondiging van de eo leest dan denk je meteen: wat maak je me nou, eo??!! De reactie van refo-NL is dan ook meteen afwijzend. En dat verwacht iedereen ook wel. Zonder zich in de materie te verdiepen weten ze nu al dat het programma godslasterlijk is. Ze vinden het zelfs wel fijn: zie je wel, de eo glijdt steeds verder af. We hebben het altijd wel gezegd. Een reactie als: dat we dat uit moeten leggen, is veelzeggend.
Als het tekenen van de forumregels een standpunt verbiedt dat toch positieve kanten uit het (toekomstige) programma worden gepeurd, dan kunnen beter alle topics gesloten worden. Iemand stelt een vraag of maakt een opmerking en de forumleiding plaatst de gangbare opvatting en sluit het af.
Ik zie wel mogelijkheden om het op vorhand positief te waarderen.
Het evangelisatiewerk van refo-NL kan wel als failliet beschouwd worden.
Men maakt zich druk genoeg, maar instroom min uitstroom blijft onveranderd negatief. Alleen het geboorteoverschot zorgt voor een geringe groei.
Dat heeft alles te maken met de aanbod van genade discussie van de afgelopen eeuw. Daarmee zijn ze intern tot op het bot en nog verder verdeeld, maar zijn ze hun aansluiting met ‘de wereld’ kwijt geraakt. De wereld kan nog wel volgen dat je gelooft, maar als je vervolgens aangeeft niet geheel zeker te zijn van je eigen heil?
Net als in de marketing: als je geen product hebt (aanbod van het heil) , helpt reclame niet, want je hebt geen afnemers.
De eo ziet nog wel een product. Die meent de wereld iets te kunnen bieden: join the club en verwerf (zo) een plaats bij God. Hij houdt zeker van je!
Neem daarbij het gegeven dat de cabaretier voor veel mensen de plaats van de klassieke dominee als opinieleider heeft ingenomen (oudejaarsuitzending).
Ik denk dat ik hiermee hetzelfde bedoel als Erasmiaan.