MM, zonder je te willen aanvallen.... Maar hierin ontbreekt toch elke onderscheiding. Jij zegt: Het kan ook haast niet anders en waarom zou je dan met al je zonden en schuld niet de toevlucht tot Hem nemen?MarthaMartha schreef:volgens mij gaat het hier al lang niet meer over volle avondmaalstafels zoals de topic-titel steeds weer doet vermoeden.
In onze gemeente zal morgen het heilig avondmaal weer worden gevierd.
en wat hoop ik op volle tafels!!!
Het kan ook haast niet anders zou ik denken als ik elke zondag weer de Heere Jezus hoor verkondigen die gekomen is om zondaren zalig te maken en zo gewillig is om vijanden in vrienden te veranderen... Als je hoort hoe Zijn bloed reinigt van alle zonden, waarom zou je dan met al je zonden en schuld niet de toevlucht tot Hem nemen?
Ik hoop dat morgen de Koning grote heerlijkheid zal toegebracht worden door een veelheid van onderdanen!
Volgens mij leert Gods Woord inderdaad dat het niet anders kan...maar dan wel in de zin van: We zijn vijanden van Christus en Zijn borgwerk en zijn dus onwillig (zelfs na de bekering) We willen best toevlucht nemen tot Christus, maar dan in onze eigen weg en niet met kruisiging van onze eigen zonden en begeerten! Het kruis van Christus is ons een ergernis!