Kerkbouw GG Gouda

Hendrikus

Re: Kerkbouw GG Gouda

Bericht door Hendrikus »

fluitje schreef:Als de kerkenraad de kerkzaal in is nemen zij daar plaats en kunnen de dienst via een televisie volgen.

(kan ik dat wel hardop zeggen hier?
In de oude situatie zat de organist in de GG Dordt ook televisie te kijken tijdens de dienst. Ik heb eens een predikant bedenkelijk zien kijken naar dat gevaarlijke kastje. Hallo, de tv en de koptelefoon waren de enige middelen om nog iets van de dienst mee te krijgen daar.
~~Soli Deo Gloria~~
vlinder

Bericht door vlinder »

In GG dordrecht heeft memento eens samen met een vriend een beamer geïnstalleerd.
Het testen was nog het grapigst. Het beeld liep achter op het geluid en de werkelijkheid.
Zo zei memento wat op de preekstoel. De vriend hoorde dit en schrok toen memento tegelijk op z'n schouders tikte. Mem stond al achter hem terwijl op de beamer nog te zien was dat hij van de preekstoel af liep...
Het project beviel echt prima. (na enige aanpassing...) :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

De GG in Kampen zit met het probleem dat niet iedereen in de kerk kan zitten.(ruimte gebrek). Daarom zit men om de beurt (per wijk) in de kerkzaal om via een scherm de dienst mee te kunnen maken. Daar zaten dan 1 ouderling en 1 diaken bij. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is? Maar ik vondt het wel grappig.
albion

Bericht door albion »

Luther schreef: Ja, uiteraard!
Maar in de kerkzaal zou me verbazen. In de GG Oudemirdum heeft men zelfs principiële bezwaren tegen een beamer. Zomers is het daar nogal druk en meten mensen in een zaaltje meeluisteren. Enkele gemeenteleden hadden voorgesteld om een videoverbinding te maken, zodat de mensne in de zaal gewoon beeld en geluid hebben. Maar nee, dat was een hellend vlak, en daar had men principiële bezwaren tegen. (Het kost me echt moeite om hiervoor respect op te brengen, zeg ik maar in alle openheid...)
Tja, men is voor of tégen, dat is pas pricipieel. :hum
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

albion schreef:
Luther schreef: Ja, uiteraard!
Maar in de kerkzaal zou me verbazen. In de GG Oudemirdum heeft men zelfs principiële bezwaren tegen een beamer. Zomers is het daar nogal druk en meten mensen in een zaaltje meeluisteren. Enkele gemeenteleden hadden voorgesteld om een videoverbinding te maken, zodat de mensne in de zaal gewoon beeld en geluid hebben. Maar nee, dat was een hellend vlak, en daar had men principiële bezwaren tegen. (Het kost me echt moeite om hiervoor respect op te brengen, zeg ik maar in alle openheid...)
Tja, men is voor of tégen, dat is pas pricipieel. :hum
Ja ja...
Voor principes ga je de brandstapel eventueel op. Ik kan me niet voorstellen dat dat om een beamer ook zou gebeuren.
Ik hou niet van het woord principes, want als je t afpelt, blijft er doorgaans maar weinig over.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Stil maar. In Gouda is er in de kerkzaal alleen een videoschermpje op het orgel, voor de organist...
Lassie

Bericht door Lassie »

De GG in Oudemirdum hadden, toen ik daar nog veel kwam, twee diensten (1 voor de toeristen/vakantiegangers en 1 voor eigen leden.). Maar dat hebben ze niet meer??
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:De GG in Oudemirdum hadden, toen ik daar nog veel kwam, twee diensten (1 voor de toeristen/vakantiegangers en 1 voor eigen leden.). Maar dat hebben ze niet meer??
Sinds jij er niet meer komt is het een stuk rustiger geworden :haha
~~Soli Deo Gloria~~
Lassie

Bericht door Lassie »

Hendrikus schreef:
Lassie schreef:De GG in Oudemirdum hadden, toen ik daar nog veel kwam, twee diensten (1 voor de toeristen/vakantiegangers en 1 voor eigen leden.). Maar dat hebben ze niet meer??
Sinds jij er niet meer komt is het een stuk rustiger geworden :haha

+1:(( :haha
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Voor principes ga je de brandstapel eventueel op.
Ik heb aardig wat principes; maar voor slechts weinigen ga ik de brandstapel op.;)
refo

Bericht door refo »

Tegenhanger van kerk'bouw':
Afbeelding
Laatst gewijzigd door refo op 20 okt 2010, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Marnix

Bericht door Marnix »

Lassie schreef:De GG in Kampen zit met het probleem dat niet iedereen in de kerk kan zitten.(ruimte gebrek). Daarom zit men om de beurt (per wijk) in de kerkzaal om via een scherm de dienst mee te kunnen maken. Daar zaten dan 1 ouderling en 1 diaken bij. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is? Maar ik vondt het wel grappig.
Hadden we in Arnhem ook een poos, behalve dan dat er geen ouderling en diaken bij zat, aangezien er in de benedenzaal geen andere dingen klonken dan boven in de kerk :)

P.S. Beamer/scherm is juist wel handig als je veel gasten hebt, die hebben vast ook niet allemaal kerkbundels bij zich. Op die manier kan je iedereen goedkoop en makkelijk van de liedteksten voorzien.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken :fi
Komt er iets anders voor in de plaats, op dezelfde plek ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:
Lassie schreef:De GG in Kampen zit met het probleem dat niet iedereen in de kerk kan zitten.(ruimte gebrek). Daarom zit men om de beurt (per wijk) in de kerkzaal om via een scherm de dienst mee te kunnen maken. Daar zaten dan 1 ouderling en 1 diaken bij. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is? Maar ik vondt het wel grappig.
Hadden we in Arnhem ook een poos, behalve dan dat er geen ouderling en diaken bij zat, aangezien er in de benedenzaal geen andere dingen klonken dan boven in de kerk :)

P.S. Beamer/scherm is juist wel handig als je veel gasten hebt, die hebben vast ook niet allemaal kerkbundels bij zich. Op die manier kan je iedereen goedkoop en makkelijk van de liedteksten voorzien.
Wij gebruiken alleen een bijbel, er liggen altijd bijbels achterin de kerk, die elke gast mag pakken.
Is er een bijzondere dienst, zoals belijdenis, dopen, dan wordt er een liturgie gemaakt, waarin alle psalmen en het te lezen bijbelgedeelte, volledig in afgedrukt staan.
In een kerk van normale grootte, heb je dan echt geen beamer nodig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken :fi
:fouet
Plaats reactie