Zoeken jongens! :mrgreen:jacob schreef: Nergens staat er in de bijbel dat een rok bij een christen hoort. Als dat zo was, dan liep ik morgen in een rok :mrgreen:
Saambinder, Gods Woord en onze kleding
- Miscanthus
- Miscanthus
Goed gedaan Corydoortje!Corydoras schreef:Gen.3:21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.Miscanthus schreef:Zoeken jongens! :mrgreen:jacob schreef: Nergens staat er in de bijbel dat een rok bij een christen hoort. Als dat zo was, dan liep ik morgen in een rok :mrgreen:
Ik verwacht nu van jacob een foto ....

DAt de Heere rokken maakte wil niet zeggen dat alleen rokken bij mensen horenMiscanthus schreef:Goed gedaan Corydoortje!Corydoras schreef:Gen.3:21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.Miscanthus schreef:Zoeken jongens! :mrgreen:jacob schreef: Nergens staat er in de bijbel dat een rok bij een christen hoort. Als dat zo was, dan liep ik morgen in een rok :mrgreen:
Ik verwacht nu van jacob een foto ....:

- Oude-Waarheid
Ja hoor Jacob je hebt gelijk!!!jacob schreef:DAt de Heere rokken maakte wil niet zeggen dat alleen rokken bij mensen horenMiscanthus schreef:Goed gedaan Corydoortje!Corydoras schreef:Gen.3:21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.Miscanthus schreef: Zoeken jongens! :mrgreen:
Er staat zoveel niet in de Bijbel moet alles er dan letterlijk staan
om ons daar aan te houden of niet aan te houden.
loop jij ook nog in vellen dan?Oude-Waarheid schreef:Ja hoor Jacob je hebt gelijk!!!jacob schreef:DAt de Heere rokken maakte wil niet zeggen dat alleen rokken bij mensen horenMiscanthus schreef:Goed gedaan Corydoortje!Corydoras schreef: Gen.3:21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.
Er staat zoveel niet in de Bijbel moet alles er dan letterlijk staan
om ons daar aan te houden of niet aan te houden.
goed goed.ego flos schreef:Kom, Jacob!
Bewijs geleverd, niet terugtrekken nou.
Ik ga vanavond tussen licht en donker richting blijdorp. Ik sla een beer op zijn bolus, en zal hem eens lekker stropen. Dan trek ik zijn vel aan als een rok.
Als ik dit alles voor elkaar hebt gekregen dan zal ik foto's tzt wel posten.
Jij niet, maar mijn vader bijvoorbeeld wel. Ik zou als het aan de rokkenquestie ligt, nooit op wintersport mogen. Mijn vader vind dat het niet goed voor je is als je er geen rok bij aan kunt. Daarom schaats ik ook altijd in een rok. Lukt trouwens ook goed, maar het is niet zo praktisch. En fietsen lukt ook in een rok. Heb 4 jaar lang meer dan 50 km gefietst per dag naar school en terug. Lukt goed, al zouden mijn kinderen b.l.e.w. wel een broek aan mogen met fietsen, al vind ik de scheidslijn wel moeilijk.Lizzy schreef:Het gaat om het feit dat een rok dragen hoort bij christenen. Je bent door de doop afgezonderd en laat dat dan ook zien en kleedt je niet als de wereld. Als je in militaire dienst zit heb je speciale kleding aan. Als je netjes voor de dag moet komen dan doen vrouwen toch vaker een rok aan.
Je hebt inderdaad ook lange broeken die heel vrouwelijk zijn, maar het gaat erom dat het meestal doorslaat naar de andere kant en vrouwen of meisjes nooit meer een rok aan hebben of alleen 's zondags omdat het moet.
Het zit ook niet in die broek, maar zo kun je dus wel doorgaan en alle traditie's en gewoonten laten gaan.
Meisjes die een eind moeten fietsen of als er ijs ligt dat ze dan schaatsen in een lange broek of er een aan hebben op wintersport dat is in mijn ogen geen enkel probleem.
Gaan je kinderen een hele dag in een broek lopen omdat zij straks nog een keer naar een vriendin moeten fietsen of even langs de supermarkt. Waar ligt de grens?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Volgens mij ligt er geen grens.... Want het is geen wet / gebod :)De grens hebben mensen zelf hebben gelegd.... en tja,waar die hem hebben neergelegd verschilt nogal. De een is heel principieel,alleen maar rokken aan.... de ander doet het alleen op zondag, om de lieve vrede te bewaren.
Waar de grens ligt wordt bepaald door je kerkgenootschap en omgeving, maar ook hoe je met de regels daarvan omgaat
Overigens is het zojuist bijbels bewezen dat rokken ook door mannen gedragen zouden moeten worden, Adam droeg immers ook een rok... vreemd dat we dan opeens terugkrabbelen
Waar de grens ligt wordt bepaald door je kerkgenootschap en omgeving, maar ook hoe je met de regels daarvan omgaat

Overigens is het zojuist bijbels bewezen dat rokken ook door mannen gedragen zouden moeten worden, Adam droeg immers ook een rok... vreemd dat we dan opeens terugkrabbelen

Daaruit kunnen we concluderen dat de vrouwen hun plaats wetenBreekijzertje schreef:Wat opvalt is dat het gros van de forummers die in dit topic hun bijdrage levert van het mannelijk geslacht is.
Iets dergelijks zie je ook bij de "vrouwenkwestie" binnen de sgp.
Wat kunnen we hieruit concluderen? :idea: