Abortus

Desiree

Re: Abortus

Bericht door Desiree »

Jammer dat wordt niet wat vanavond. Wel interessant, als je op zo'n manier nog iets meer kan betekenen voor je naaste.. vind ik wel boeiend.

't Blijft korte termijn visie. En als ik ooit zou kunnen helpen, zou ik dat graag doen. Maar ja, dat krijg je als je zelf 1 kindje hebt gekregen. Wat een groot wonder is.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Hier nog extra onderbouwing waarom je abortus niet moet willen: Stroom opgewekt met geaborteerde foetussen
Walgelijk zeg :cry
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Isala

Bericht door Isala »

jakobmarin schreef:Hier nog extra onderbouwing waarom je abortus niet moet willen: Stroom opgewekt met geaborteerde foetussen
Walgelijk zeg
Ik las het ook vandaag, om te gruwen en om te huilen. Ontzettend.
Hora est!
helma

Bericht door helma »

Leerzame indrukwekkende avond in Kesteren!
ejvl

Bericht door ejvl »

Ik heb laatst e.a gezien en gelezen over Gisella Perl, zij was een Joodse gynaecolog en zat in concentratiekamp Auschwitz.

Er kwamen nogal wat zwangere vrouwen binnen via de Jodentreinen in Auschwitz.
Ze stond voor een vreselijk dillema, kindjes geboren laten worden bij joodse vrouwen en dan gingen moeder en kind naar het gas, of de kindjes aborteren zodat moeder kon blijven leven.

Dr. Perl koos voor het laatste en aborteerde meer dan duizend vrouwen in Auschwitz.

Zeer indrukwekkend...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gisella_Perl
http://en.wikipedia.org/wiki/Out_of_the ... 03_film%29
Mara

Bericht door Mara »

Wat een verschrikkelijk dilemma :fi
Ik las laatst een boek, titel is me ontschoten helaas, dat ging over mooie jonge geselekteerde vrouwen, die een kind moesten baren voor onvruchtbare Duitse vrouwen.
Ze verbleven tot en met de bevalling in een kliniek, moesten bevallen met een blinddoek om en mochten hun kindje niet zien, het werd meteen na het doorknippen van de navelstreng weggehaald.
Hartverscheurend!
Ik denk één van de minder bekende ernstige gebeurtenissen tijdens de 2e wereldoorlog.
Wat is de mens toch in staat tot de meest duivelse en wrede dingen, als God ons er niet voor bewaard.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:Wat een verschrikkelijk dilemma :fi
Ik las laatst een boek, titel is me ontschoten helaas, dat ging over mooie jonge geselekteerde vrouwen, die een kind moesten baren voor onvruchtbare Duitse vrouwen.
Ze verbleven tot en met de bevalling in een kliniek, moesten bevallen met een blinddoek om en mochten hun kindje niet zien, het werd meteen na het doorknippen van de navelstreng weggehaald.
Hartverscheurend!
Ik denk één van de minder bekende ernstige gebeurtenissen tijdens de 2e wereldoorlog.
Wat is de mens toch in staat tot de meest duivelse en wrede dingen, als God ons er niet voor bewaard.
De Lebensborn-klinieken, bedoel je?
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:Wat een verschrikkelijk dilemma :fi
Hartverscheurend!
De Lebensborn-klinieken, bedoel je?
Ja, nu je het zegt en ik denk dat het dit boek was

Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Moord is moord... Of het nu gas is, of abortus...

Sent from my GT-P7500M using Tapatalk
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
ejvl

Bericht door ejvl »

Bert Mulder schreef:Moord is moord... Of het nu gas is, of abortus...
Natuurlijk Bert, maar hoe doe je dit medisch gezien?
Tijdens een zeer gecompliceerde zwangerschap, waarin de kans bijna 100% is dat moeder en kind komen te overlijden.
De desbetreffende arts moet daarin ook een keuze maken, of voorleggen, en uitvoeren.
In de meeste gevallen wordt dan gekozen voor het leven van de moeder.

Het is een verschrikkelijk dilemma, maar medisch gezien dan, het verschil tussen een abortus (moord) of medisch noodzakelijk ingrijpen om 1 van de 2 levens te redden?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Het dient m.i. geen enkel nut om dit soort verschrikkelijke dilemma's nog eens "over te doen". Als je er voor komt te staan, is dat verschrikkelijk, maar je hoeft hier volgens mij van tevoren je hoofd niet over te breken. Laat staan achteraf.
jakobmarin

Bert Mulder schreef:Moord is moord... Of het nu gas is, of abortus...

bij levensbedreigende complicaties bij een zwangerschap, wordt het leven van de moeder bovengesteld aan het leven van het kind, en is het helemaal geen moord, maar een (voor de moeder) levensreddende handeling.
Hoe triest en moeilijk ook.

Sent from my Dell Latitude Laptop using Firefox
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Maar dat is helaas niet het geval in dit geval...

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jakobmarin

Bert Mulder schreef:Maar dat is helaas niet het geval in dit geval...

Waarom niet?
Gisella Perl moest toch kiezen tussen (1) moeder én geboren kindje naar de gaskamer of (2) alleen ongeboren kindje aborteren?
Of heb ik het nou verkeerd begrepen?
ejvl

Bericht door ejvl »

Dat klopt.
Of moeder en kind de dood in.
Of kind de dood in.
Dat is een verschrikkelijk dilemma.
Ik ben het met eilander eens dat we dit niet hoeven over te doen maar we kunnen wel nadenken over deze zaken want die zullen vast nog spelen. In Noord Korea bijvoorbeeld.
Plaats reactie