Pagina 11 van 69
Geplaatst: 19 dec 2006, 10:28
door memento
refo schreef:Hm.
Leasebak + Mercedes voor privé.
Waar is de eenvoud?
Eenvoud, bestaat dat woord nog in de gereformeerde gezindte, anders dan in geval van gebrek aan financiële mogelijkheden?
Ik vind voor refo-begrippen een 7 jaar oude auto kopen nog best bescheiden hoor...
Geplaatst: 19 dec 2006, 10:29
door jvdg
refo schreef:Hm.
Leasebak + Mercedes voor privé.
Waar is de eenvoud?
Dit oordeel kon wel eens heel ten onrechte zijn.
Zo'n Mercedes van die leeftijd kon wel eens goedkoper zijn dan een "eenvoudige" auto.
En het feit dat de MB als privé auto fungeert kon wel eens op fiscale argumenten steunen, teneinde het autorijden goedkoper, en dus eenvoudiger, te maken.
Geplaatst: 19 dec 2006, 10:35
door Duuk
refo schreef:Hm.
Leasebak + Mercedes voor privé.
Waar is de eenvoud?
Net wat jvg schreef: dit is economisch gezien een gunstiger aanschaf dan een MPV van een later bouwjaar en dezelfde prijs. Ik heb nu eenmaal 4 kids en die wil ik een veilige plek bieden. Als je de degelijkheid van deze auto (en dat degelijk zijn wij refo's toch?) vergelijkt met de twee jaar oude Renault die ik rijd, dan zit er een heel groot verschil in.
Ik hoop vele jaren met deze auto te doen, weinig kilometers te maken en de auto laag af te schrijven.
De leaseauto heb ik nodig om mijn werk goed uit te kunnen voeren. Niets overbodigs aan dus.
Geplaatst: 19 dec 2006, 10:38
door Duuk
Erasmiaan schreef:Duuk schreef:Vandaag de opdracht gegeven aan de Benz dealer voor levering van deze auto. Die gaat mijn leaseauto vervangen voor wat betreft de privekilometers. Als het goed is krijg ik hem dit jaar nog. Het is een (voor de kenners) Mercedes W210 E240 automaat combi met 7 zitplaatsen en een heerlijke V6 motor
Liever een ster in mijn voorruit dan op mijn motorkap... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zo dacht ik er eerder ook over. Maar na veel ellende met nieuwe Renaults, Opels en Fiats en erg goede ervaringen met Mercedes ben ik er anders over gaan denken. 8)
Geplaatst: 19 dec 2006, 10:39
door Duuk
Tiberius schreef:Duuk schreef:Tiberius schreef:Hij heeft alleen relatief vaak elektronica storingen.
Echt jong istie niet, van mei 1999,
Vraag dan een goede garantie. Anders betaal je je blauw aan steeds weer een nieuwe printplaat.
6 maanden volledige garantie bij de dealer. Dat zit dus wel goed.
Geplaatst: 19 dec 2006, 10:42
door Tiberius
Duuk schreef:refo schreef:Hm.
Leasebak + Mercedes voor privé.
Waar is de eenvoud?
Net wat jvg schreef: dit is economisch gezien een gunstiger aanschaf dan een MPV van een later bouwjaar en dezelfde prijs. Ik heb nu eenmaal 4 kids en die wil ik een veilige plek bieden. Als je de degelijkheid van deze auto (en dat degelijk zijn wij refo's toch?) vergelijkt met de twee jaar oude Renault die ik rijd, dan zit er een heel groot verschil in.
Ik hoop vele jaren met deze auto te doen, weinig kilometers te maken en de auto laag af te schrijven.
De leaseauto heb ik nodig om mijn werk goed uit te kunnen voeren. Niets overbodigs aan dus.
Ga je toch niet zo zitten verdedigen, joh.
Geniet lekker van die wagen, hij heeft weinig onderhoudskosten (behalve die elektronica), rijdt als een vorst en over een paar jaar krijg je nog een riante inruilprijs.
Per kilometer is het een economisch verantwoorde aanschaf.
PS> Mooi optrekje heb je trouwens.

Geplaatst: 19 dec 2006, 10:48
door Duuk
Tiberius schreef:Duuk schreef:refo schreef:Hm.
Leasebak + Mercedes voor privé.
Waar is de eenvoud?
Net wat jvg schreef: dit is economisch gezien een gunstiger aanschaf dan een MPV van een later bouwjaar en dezelfde prijs. Ik heb nu eenmaal 4 kids en die wil ik een veilige plek bieden. Als je de degelijkheid van deze auto (en dat degelijk zijn wij refo's toch?) vergelijkt met de twee jaar oude Renault die ik rijd, dan zit er een heel groot verschil in.
Ik hoop vele jaren met deze auto te doen, weinig kilometers te maken en de auto laag af te schrijven.
De leaseauto heb ik nodig om mijn werk goed uit te kunnen voeren. Niets overbodigs aan dus.
Ga je toch niet zo zitten verdedigen, joh.
Geniet lekker van die wagen, hij heeft weinig onderhoudskosten (behalve die elektronica), rijdt als een vorst en over een paar jaar krijg je nog een riante inruilprijs.
Per kilometer is het een economisch verantwoorde aanschaf.
PS> Mooi optrekje heb je trouwens.

Dat huis wat je ziet is van de buren hoor :mrgreen:
Wat betreft verdedigen: Als mensen een fout beeld hebben, dan wil ik het graag even recht zetten.

Geplaatst: 19 dec 2006, 12:30
door Marnix
Ik rij geen auto, ik ben een sportieve fietser... en ga met de trein naar het werk. Ik mis de auto totaal niet en nzie nog geen redenen er een aan te schaffen.
Mijn huisgenoot heeft wel een mooie auto, een knaloranje Fiat 600.
Zoiets:

Geplaatst: 19 dec 2006, 13:20
door Kislev
kBen Citrofiel. Dat betekent: eens een Citroën altijd een Citroën. Heb een Citroen Xantia 2.0i 16V Pallas uit '99 en een Citroen 2CV6 Club (idd lelijke eend) uit '87.
Verder wil ik nog een Citroen Ds, Ami 6, Dyane, XM, CX en SM

:

:

: Nou ja, Citroen DS is wel serieuze wens.
Dit was mn eerste auto, heb ik half jaartje gehad:
Citroen Dyane
Sites waar ik lid van ben:
http://www.2cv.nl
http://www.citroen-forum.nl
http://www.citrofiel.net
Op deze site:
http://www.citroworld.tk/ kun je tich filmpjes van en over Citroen bekijken.
Geplaatst: 19 dec 2006, 13:55
door Duuk
Kislev schreef:kBen Citrofiel. Dat betekent: eens een Citroën altijd een Citroën. Heb een Citroen Xantia 2.0i 16V Pallas uit '99 en een Citroen 2CV6 Club (idd lelijke eend) uit '87.
Verder wil ik nog een Citroen Ds, Ami 6, Dyane, XM, CX en SM

:

:

: Nou ja, Citroen DS is wel serieuze wens.
Dit was mn eerste auto, heb ik half jaartje gehad:
Citroen Dyane
Sites waar ik lid van ben:
http://www.2cv.nl
http://www.citroen-forum.nl
http://www.citrofiel.net
Op deze site:
http://www.citroworld.tk/ kun je tich filmpjes van en over Citroen bekijken.
Mijn vader heeft ook een Dyane gehad. Ik heb twee broers en het was altijd ruzie wie er in het midden moest zitten. Daar zat zo'n harde ijzeren stang onder de bekleding.
Je kreeg wel een heerlijk gevoel in je buik als je met de Dyane over hobbels reed. Was bijna nog leuker dan de Efteling

Geplaatst: 19 dec 2006, 14:13
door Kislev
Duuk schreef:Mijn vader heeft ook een Dyane gehad. Ik heb twee broers en het was altijd ruzie wie er in het midden moest zitten. Daar zat zo'n harde ijzeren stang onder de bekleding.
Je kreeg wel een heerlijk gevoel in je buik als je met de Dyane over hobbels reed. Was bijna nog leuker dan de Efteling

Herkenbaar, in mn eend zit die stang ook nog steeds

:
Citroenvirus is niet overgeslagen op je?
Geplaatst: 19 dec 2006, 14:30
door Miscanthus
Ik rijd nu brommert, fiets en benenwagen.
Als ik genoeg centjes kan overhouden dan hoop ik ooit nog eens een mercedes W126 (oldtimer) aan te schaffen.
Geplaatst: 19 dec 2006, 15:39
door wim
Oud topic, maar vooruit:
Toyota Corolla 1.4, model 2003. Voorheen Peugeot gereden, maar daar had ik teveel pech mee.
Geplaatst: 19 dec 2006, 16:12
door Duuk
Kislev schreef:Duuk schreef:Mijn vader heeft ook een Dyane gehad. Ik heb twee broers en het was altijd ruzie wie er in het midden moest zitten. Daar zat zo'n harde ijzeren stang onder de bekleding.
Je kreeg wel een heerlijk gevoel in je buik als je met de Dyane over hobbels reed. Was bijna nog leuker dan de Efteling

Herkenbaar, in mn eend zit die stang ook nog steeds

:
Citroenvirus is niet overgeslagen op je?
Volgens mij heeft mijn vader die dyane alleen gekocht vanwege de prijs. Daarna heeft hij een C-kadett gekocht en in 1982 een Renault 9.
Ik heb wel veel Renault gereden (nu nog als leaseauto) maar nadat ik er een Mercedes bij had gekocht voor mijn vrouw ben ik naar het Duitse Mercedeskamp overgelopen.
Ik heb wel een grote hekel aan Opel. Mijn Renault heeft twee dagen bij de garage gestaan en kreeg voo die tijd een Astra mee van een paar maanden oud. Wat een verschrikking. Ik was blij weer in mijn Renault te kunnen stappen.
Geplaatst: 19 dec 2006, 16:12
door memento
Ik rij een Hyundai Atos, met een zielug 1.1 motertje. Begin vorig jaar nieuw gekocht, nadat mijn vorige autootje (een 2e hands Mazda 121, heerlijk autootje was dat) een paar keer meer dan 1000 EUR onderhoudskosten had. Ik moet elke dag ruim 70km rijden voor woon-werkverkeer, en dan is een onbetrouwbare auto erg lastig.