Marnix schreef:Hoe het er daar aan toegaat weet ik niet precies.
Wat ik wel weet is dat als je op zaterdagavond God moet gaan zoeken, je de andere dagen van de week beter had kunnen besteden. God zoek je niet op zaterdagavond, je zoekt Hem 24/7 Van zondag tot zaterdag. Zaterdagavond je daar extra mee bezig gaan houden is op zich prima, maar iemand die dan een biertje gaat drinken of gaat sporten of gezellig wat met vrienden gaan doen kan je niet voorhouden dat hij thuis had moeten blijven om zich op de zondag voor te bereiden.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Toch is er wel verschil wáár je een dergelijke avond doorbrengt.
Ik heb lange tijd op zaterdagavond geëvangeliseerd bij de welbekende "refo-cafe's" op de veluwe...
wat je daar ziet en hoort (en dat dan alleen buiten, want binnen kwam ik niet) had niets met refo te maken...
Ik heb daar meer godslastering gehoort dan bij house feesten. De liederlijkheid op sexueel gebied was bij de "refo-cafe's" waar ik ben geweest, vele malen groter dan bij de house feesten. (Hoewel dat binnen in de tent anders kan zijn!!!)
Het heeft mij in elk geval geschokt hoe kerkelijke jongeren zich te buiten gaan op zaterdagavond.