Zaterdagavond besteding

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:Ik ben niet zo fan van rock-muziek, maar de onlangs overleden Larry Norman kon ik wel enorm waarderen!!! With all due respect, maar zo'n man is meer christen dan 10 MM's (en dan bedoel ik de organist) bij elkaar!
pfffffff... ik schrok al ;)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Hendrikus »

Kaw schreef:Ze zouden de term bosrandclub moeten veranderen... Geeft hele verkeerde associaties en wekt in mijn omgeving menig lachspier tot bewegen.
MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:meer christen dan 10 MM's (en dan bedoel ik de organist) bij elkaar!
pfffffff... ik schrok al ;)
het regent hier verkeerde associaties :haha
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door edele strijdster »

Gijs83 schreef:Zijn er onder jullie die wel eens een bezoek brengen aan:
-De Bosrandclub in Wekerom
-De Kom Ook Groep in Hoevelaken
-SRB-avonden?

Wat vinden jullie daarvan?
Bosrandclub = gezellig, alleen een beetje ver weg....
Kom Ook = steeds minder naar m'n zin. Vooral de onderwerpen en de manier waarop de 'reformatorische flank' zich presenteert. Jammer dat er steeds meer een evangelische invalshoek komt terwijl de gemiddelde leeftijd steeds lager ligt. (soms al 16-17 jaar) Zijn behoorlijk te beinvloeden. Ik vind dat de gene die deze avonden organiseert daar ook wel rekening mag houden. Is tenslotte ook haar verantwoording...
SRB = regelmatig, heeft wel wat...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door JolandaOudshoorn »

komende zaterdag een zangdienst bij ons in de kerk. Heb er nu al zin in!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Rens »

Gijs83 schreef: -De Bosrandclub in Wekerom
wordt dat gehouden in het "hotel" de Bosrand aan de rand van Ede? Zo ja, dan ben ik daar menig maal langsgesjeesd..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:komende zaterdag een zangdienst bij ons in de kerk. Heb er nu al zin in!
met bovenstem?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:komende zaterdag een zangdienst bij ons in de kerk. Heb er nu al zin in!
met bovenstem?
jep :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Gijs83 »

Rens schreef:
Gijs83 schreef: -De Bosrandclub in Wekerom
wordt dat gehouden in het "hotel" de Bosrand aan de rand van Ede? Zo ja, dan ben ik daar menig maal langsgesjeesd..........
Nee, maar ik heb, meen ik, wel eens wat opgevangen dat het daar begonnen is. Het wordt nu gehouden in 's-Heerenloo(v/h de Hartenberg)(het gehandicaptendorpje halfweg Otterlo-Ede).
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Lassie »

ier ei je et adres

Locatie 's Heerenloo Midden-NL
Apeldoornseweg 60
in WEKEROM (GEM. EDE)
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re:

Bericht door caprice »

Refojongere schreef:Beste Ge@,

Als je de Heere voor deze zaterdagavondbesteding kunt danken en het niet tot oneer van Hem is, dan is het altijd goed.
Maar kan iemand dan een echte beschrijving geven van de sfeer in zo'n refocafe en het verschil daarin van een gewoon cafe?
Wat er ook gebeurt, in elk geval NIET God zoeken, op de vooravond van Zijn dag.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Re:

Bericht door vlinder »

caprice schreef:
Refojongere schreef:Beste Ge@,

Als je de Heere voor deze zaterdagavondbesteding kunt danken en het niet tot oneer van Hem is, dan is het altijd goed.
Maar kan iemand dan een echte beschrijving geven van de sfeer in zo'n refocafe en het verschil daarin van een gewoon cafe?
Wat er ook gebeurt, in elk geval NIET God zoeken, op de vooravond van Zijn dag.
Hmm jij spreekt duidelijk uit ervaring begrijp ik....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Re:

Bericht door caprice »

vlinder schreef:
caprice schreef:
Refojongere schreef:Beste Ge@,

Als je de Heere voor deze zaterdagavondbesteding kunt danken en het niet tot oneer van Hem is, dan is het altijd goed.
Maar kan iemand dan een echte beschrijving geven van de sfeer in zo'n refocafe en het verschil daarin van een gewoon cafe?
Wat er ook gebeurt, in elk geval NIET God zoeken, op de vooravond van Zijn dag.
Hmm jij spreekt duidelijk uit ervaring begrijp ik....
Niet uit eigen ervaring, maar ik beluister wel eens verslagen van hoe men zo'n avond beleefd heeft, en waar het om ging. Soms létterlijk vleselijk vermaak.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Marnix »

Hoe het er daar aan toegaat weet ik niet precies.

Wat ik wel weet is dat als je op zaterdagavond God moet gaan zoeken, je de andere dagen van de week beter had kunnen besteden. God zoek je niet op zaterdagavond, je zoekt Hem 24/7 Van zondag tot zaterdag. Zaterdagavond je daar extra mee bezig gaan houden is op zich prima, maar iemand die dan een biertje gaat drinken of gaat sporten of gezellig wat met vrienden gaan doen kan je niet voorhouden dat hij thuis had moeten blijven om zich op de zondag voor te bereiden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:Hoe het er daar aan toegaat weet ik niet precies.

Wat ik wel weet is dat als je op zaterdagavond God moet gaan zoeken, je de andere dagen van de week beter had kunnen besteden. God zoek je niet op zaterdagavond, je zoekt Hem 24/7 Van zondag tot zaterdag. Zaterdagavond je daar extra mee bezig gaan houden is op zich prima, maar iemand die dan een biertje gaat drinken of gaat sporten of gezellig wat met vrienden gaan doen kan je niet voorhouden dat hij thuis had moeten blijven om zich op de zondag voor te bereiden.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Toch is er wel verschil wáár je een dergelijke avond doorbrengt.
Ik heb lange tijd op zaterdagavond geëvangeliseerd bij de welbekende "refo-cafe's" op de veluwe...
wat je daar ziet en hoort (en dat dan alleen buiten, want binnen kwam ik niet) had niets met refo te maken...
Ik heb daar meer godslastering gehoort dan bij house feesten. De liederlijkheid op sexueel gebied was bij de "refo-cafe's" waar ik ben geweest, vele malen groter dan bij de house feesten. (Hoewel dat binnen in de tent anders kan zijn!!!)
Het heeft mij in elk geval geschokt hoe kerkelijke jongeren zich te buiten gaan op zaterdagavond.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Marnix »

Oke, dat wist ik niet... maar was er wel bang voor. Er komen denk ik dan ook veel jongeren die er hun groep opzoeken maar die in hun hart niet veel met het geloof hebben.

Zelf hou ik meer van een rustig cafeetje waar je wat kan bijkletsen onder het genot van een biertje. Je te buiten gaan aan allerlei zaken vind ik ook niks.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie