Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

Profesto

Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

Bericht door Profesto »

Natuurlijk draait het bij het uitsluiten van de PVV wel om de inhoud. Dat wordt ook letterlijk gezegd. Maar ik denk dat het frame dat de PVV wordt tegengewerkt intussen zo sterk is dat inhoudelijke en terechte kritiek op hun standpunten en ideeën of de organisatie van de partij door de fans wordt opgevat als uitsluiting zonder reden. En dat is niet aan de hand.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bertiel schreef: Vandaag, 09:30 het laat gelijk weer zien dat het totaal niet om inhoud draait in de politiek, hetgeen wel zo veel over gezegd was in de campagnes.

Vest op prinsen geen betrouwen
Het is natuurlijk ook maar een erebaantje met zeer beperkte invloed. De vorige dames hebben er dan een potje van gemaakt. Bosma zorgt wel voor orde. Alhoewel ik graag zou willen dat een voorzitter ook optreed tegen te vuile taal in de kamer en het op de persoon debatteren buiten de kamer.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik had ook liever Bosma gezien, en ik heb weinig sympathie voor PVV. Natuurlijk speelt de partij wel een grote rol. Het is via de partij dat iemand in Kamer komt en hij blijft deel van fractie.

Bosma is als voorzitter wel een stuk vredelievender dan als gewoon kamerlid en hij is echt goed als voorzitter. Het is een beetje als de niet-Christelijke vader als bestuurslid van School met de Bijbel. Vrouw is Christelijk, kind zit op school, maar toch wat problematisch.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: Vandaag, 09:15
Profesto schreef: Vandaag, 08:40
MGG schreef: Vandaag, 08:36
Profesto schreef: Vandaag, 08:16
Dat is toch helemaal niet raar. Dat is verstandig stemmen.

De PVV linkser dan de VVD... :haha
Als je goed leest zie je dat Refo zegt op veel punten. Mocht je de politiek volgen dan weet je dat dit klopt.
PVV stemt heel vaak met VVD mee als het puntje bij het paaltje komt.
Kort door de bocht stemt de PVV tegen elke belastingverhoging en tegen elke bezuiniging. Dus voor afschaffen eigen risico, AOW leeftijd verlagen en niet of nauwelijks willen bezuinigingen.
Lees dit stuk van de Correspondent maar eens, daaruit blijkt dat de PVV op tal van onderwerpen niet zo links is als je denkt.
merel

Bericht door merel »

Ik vind het jammer dat Bosma het niet geworden is. Hij deed het echt goed.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Vandaag, 09:40
MGG schreef: Vandaag, 09:15
Profesto schreef: Vandaag, 08:40
MGG schreef: Vandaag, 08:36

Als je goed leest zie je dat Refo zegt op veel punten. Mocht je de politiek volgen dan weet je dat dit klopt.
PVV stemt heel vaak met VVD mee als het puntje bij het paaltje komt.
Kort door de bocht stemt de PVV tegen elke belastingverhoging en tegen elke bezuiniging. Dus voor afschaffen eigen risico, AOW leeftijd verlagen en niet of nauwelijks willen bezuinigingen.
Lees dit stuk van de Correspondent maar eens, daaruit blijkt dat de PVV op tal van onderwerpen niet zo links is als je denkt.
Jij weet niet wat ik denk. Ik benoem duidelijk een paar belangrijke onderwerpen waarop zij links zijn. Doordat zij ook tegen bijna elke bezuiniging zijn, kom je uiteindelijk gematigd uit.
MGG

Bericht door MGG »

merel schreef: Vandaag, 09:51 Ik vind het jammer dat Bosma het niet geworden is. Hij deed het echt goed.
Vooral voor het personeel. Eindelijk leek het normaal te gaan en was de werksfeer op orde.
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: Vandaag, 09:56
merel schreef: Vandaag, 09:51 Ik vind het jammer dat Bosma het niet geworden is. Hij deed het echt goed.
Vooral voor het personeel. Eindelijk leek het normaal te gaan en was de werksfeer op orde.
Dat heeft Bosma inderdaad goed voor elkaar. Ik hoop dat de nieuwe voorzitter dit voortzet.
ZWP

Bericht door ZWP »

Bertiel schreef: Vandaag, 09:30 het laat gelijk weer zien dat het totaal niet om inhoud draait in de politiek, hetgeen wel zo veel over gezegd was in de campagnes.

Vest op prinsen geen betrouwen
Dit snap ik niet? Tegen Bosma zijn is wel degelijk inhoudelijk. Het is niet alleen een functie als 'technisch' voorzitter, maar als voorzitter van de Kamer doen zijn standpunten er toe. Denk aan die slavernijherdenking.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Het is gelukkig een man gebleven.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:14 Het is gelukkig een man gebleven.
Want vrouwen kunnen een parlement niet voorzitten?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 13:17
De voorgaande dames bakte er niet veel van begreep ik. Dus maar even geen nieuwe experimenten.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:38
De voorgaande dames bakte er niet veel van begreep ik. Dus maar even geen nieuwe experimenten.
De dames Arib en Verbeet deden dit m.i. prima.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik moet bekennen dat ik stiekem een beetje zat te stoken..
ZWP

Bericht door ZWP »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:38
Opmerkelijk dat je hier zo’n vrouwonvriendelijke opmerking zwart-op-wit plaatst op basis van iets wat je dacht te begrijpen, maar wat helemaal niet waar blijkt te zijn.
Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:52 Ik moet bekennen dat ik stiekem een beetje zat te stoken..
Ok, leuk! :bobo
Plaats reactie