Kleine ergernissen

Piet Puk

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Piet Puk »

Ik vind het zelf niet zo handig, omdat dit mogelijk als provocatie richting de LHBTIQ-gemeenschap kan worden gezien

Ik denk dat de vraag om bij te dragen in de campagne hoger zal worden
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Als de LHenz beweging hier een punt van gaat maken, zorgen ze alleen maar voor extra publiciteit over de SGP, en dat is best handig in campagnetijd. Daarnaast is het natuurlijk ook onzin, de regenboog is veel ouder dan de beweging.
- Niet meer zo actief -
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 28 okt 2023, 18:46 Als de LHenz beweging hier een punt van gaat maken, zorgen ze alleen maar voor extra publiciteit over de SGP, en dat is best handig in campagnetijd. Daarnaast is het natuurlijk ook onzin, de regenboog is veel ouder dan de beweging.
Ja, dat is voor mij ook totaal het punt niet inderdaad.
Psalm

Bericht door Psalm »

Zeeuw schreef: 28 okt 2023, 18:38 Bij mij toch ook wel. De regenboog is een teken van Gods trouw. Om daar als mens pontificaal onder te gaan staan en dan ook je eigen naam zo centraal te stellen, dat vind ik niet zo fijn.
Ik heb een vraag via Instagram gestuurd. Benieuwd of er op wordt geantwoord.
Ik snap wel wat je bedoelt te zeggen. Ik zou er ook moeite hebben als er een ander type mens voor zou staan. Maar Chris Stoffer oogt mijn inziens als een bescheiden en ingetogen man. Dus in deze context kan ik het goed hebben. Ik zie hier niet iemand die zichzelf op de borst klopt en zichzelf verheft o.i.d.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Psalm schreef: 28 okt 2023, 19:15
Zeeuw schreef: 28 okt 2023, 18:38 Bij mij toch ook wel. De regenboog is een teken van Gods trouw. Om daar als mens pontificaal onder te gaan staan en dan ook je eigen naam zo centraal te stellen, dat vind ik niet zo fijn.
Ik heb een vraag via Instagram gestuurd. Benieuwd of er op wordt geantwoord.
Ik snap wel wat je bedoelt te zeggen. Ik zou er ook moeite hebben als er een ander type mens voor zou staan. Maar Chris Stoffer oogt mijn inziens als een bescheiden en ingetogen man. Dus in deze context kan ik het goed hebben. Ik zie hier niet iemand die zichzelf op de borst klopt en zichzelf verheft o.i.d.
Als je je eigen naam in het woord christelijk inbrengt, dan wek je die indruk. Ik ben het niet gewend van de SGP en heb er moeite mee.
Maar verder, het zij zo, ik hoop dat de campagne verder meer over de inhoud gaat. En zal vast weer SGP stemmen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Psalm schreef: 28 okt 2023, 18:20 Ik heb de foto ook gezien. Het is een echte regenboog. Geen Pride vlag. Dus wel eerst naar de feiten kijken.

Afbeelding
Bizar, zo'n foto.
Psalm

Bericht door Psalm »

Zeeuw schreef: 28 okt 2023, 19:19 Als je je eigen naam in het woord christelijk inbrengt, dan wek je die indruk. Ik ben het niet gewend van de SGP en heb er moeite mee.
Maar verder, het zij zo, ik hoop dat de campagne verder meer over de inhoud gaat. En zal vast weer SGP stemmen.
Jouw weerstand zou redelijker zijn als dit meerdere keren gebeurd is. Maar zoals ik al eerder aangaf past dit niet zijn persoonlijkheidsstructuur. Hij oogt een bescheiden en teruggetrokken man. Dus als je deze foto tegen deze achtergrond bekijkt, dan geeft deze ene actie geen aanleiding tot jouw weerstand. Ik zou jouw weerstand redelijker vinden als dit een consistent gedragspatroon van Chris Stoffer zou zijn.
Tiberius schreef: 28 okt 2023, 19:22 Bizar, zo'n foto.
Wat vind je er precies bizar aan?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Psalm schreef: 28 okt 2023, 19:37
Zeeuw schreef: 28 okt 2023, 19:19 Als je je eigen naam in het woord christelijk inbrengt, dan wek je die indruk. Ik ben het niet gewend van de SGP en heb er moeite mee.
Jouw weerstand zou redelijker zijn als dit meerdere keren gebeurd is. Maar zoals ik al eerder aangaf past dit niet zijn persoonlijkheidsstructuur. Hij oogt een bescheiden en teruggetrokken man. Dus als je deze foto tegen deze achtergrond bekijkt, dan geeft deze ene actie geen aanleiding tot jouw weerstand. Ik zou jouw weerstand redelijker vinden als dit een consistent gedragspatroon van Chris Stoffer zou zijn.
Psalm, ga jij nou bepalen waar Zeeuw moeite mee mag hebben en wanneer dit mag?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

En wat Tiberius bizar mag vinden?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Psalm schreef: 28 okt 2023, 19:37
Tiberius schreef: 28 okt 2023, 19:22 Bizar, zo'n foto.
Wat vind je er precies bizar aan?
Ik heb het alleen over deze uiting. Ik vind het raar dat je op een forum begint over iemands persoonlijkheidsstructuur en wat jij daarin denkt te kunnen ontwaren. Als dit bij de heren vd Staaij en vd Vlies was gebeurd had ik er eveneens de vinger bij gelegd.
DDD

Bericht door DDD »

De naam Chris is toch ook van Christus afgeleid? Ik vind het niet zo'n gekke slogan. Dat de slogans steeds meer op de fractieleiders worden afgestemd, is spijtig, maar ook wel een gegeven.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik snap niet dat deze afbeelding er door gekomen is. Zijn er binnen de SGP geen mensen, die gezegd hebben: dit is niet echt handig?
Job

Bericht door Job »

Piet Puk schreef: 28 okt 2023, 20:29 Ik snap niet dat deze afbeelding er door gekomen is. Zijn er binnen de SGP geen mensen, die gezegd hebben: dit is niet echt handig?
Ik vind de afbeelding wat primitief ogen en niet direct als een landelijk ontwerp wat mogelijk de onderste balk wel zou doen vermoeden. Maar dat hij ermee poseert en het post, geeft te denken.
Psalm

Bericht door Psalm »

@Tiberius, @Piet Puk, @Zeeuw

We behoren onze gedachten (over andere mensen) te toetsen aan de Schrift. Zeeuw en Tiberius geven hun gedachten over een foto (én persoon). Dat is voor mij reden om de redelijkheid van de weerstand te beoordelen. In dit geval concludeer ik dat de weerstand van Zeeuw en Tiberius onredelijk zijn. Dat doe ik op basis van mijn bovenstaande argumentatie.

Ik bepaal daarmee niet dat zij geen weerstand mogen voelen. Maar bekijk het wel kritisch. Lijkt me gezond om elkaar daarop te bevragen. Vooral als je het op een openbaar forum plaatst.
HHR

Bericht door HHR »

Tiberius schreef: 28 okt 2023, 19:22
Psalm schreef: 28 okt 2023, 18:20 Ik heb de foto ook gezien. Het is een echte regenboog. Geen Pride vlag. Dus wel eerst naar de feiten kijken.

Afbeelding
Bizar, zo'n foto.
Goed gevonden. Prima foto.
Niets mis mee.
Plaats reactie