las net dat er maar 1 kind hoefde te betalen per gezin (4-12jr)helma schreef:ik ga niet
voor de entree ben ik al 56 euro kwijt (hoezo leuk dagje uit met het hele gezin...)
de parkeerkaart kost een tientje
de benzine er nog bij....
voor de kinderen is het altijd wel heel leuk; die vinden het erg jammer dat we niet gaan
en ik geniet wel van de tweedehands boeken enzo; vind het leuk om te snuffelen en om mensen te ontmoeten
maar vind het materialisme wel stuitend...
al die kleding en interieuren enzo...
ik las de mediawijzer over het onverantwoorde van dvd's kijken...met dezelfde ogen zou je de Wegwijs moeten beoordelen
wegwijs
- JolandaOudshoorn
Re: wegwijs
Ik weet, mijn Verlosser leeft
ik ben er altijd nog gratis op geweest (bij een stand gestaan en er zelfs gewerkt bij de hoofdbalie). Geen flauw idee of ik er dit jaar weer ga staan.
Ik zou wel naar Wegwijs 2008 willen gaan. Het RD en Terdege kondigen iig spectaculair nieuws aan...
Het geval wil dat ik dan alleen zou moeten gaan, en dat is nu niet bepaald gezellig...
Zelfs niet tussen allemaal refo's... pardon, christenen!
-DIA-
Het geval wil dat ik dan alleen zou moeten gaan, en dat is nu niet bepaald gezellig...
-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Consulteer eventueel een refo-datingbureau voor een mogelijke "onedaystand". Dat is er ongetwijfeld...-DIA- schreef:Ik zou wel naar Wegwijs 2008 willen gaan. Het RD en Terdege kondigen iig spectaculair nieuws aan...
-DIA-
Op zich begrijp ik jouw punt wel (ook dat van Memento trouwens, alhoewel dat een ander is).Jongere schreef:Ik was er al bang voor dat je dat zou denken, Tiberius. Het is inderdaad zo dat je ieder jaar als het hier weer over de wegwijs gaat je allerlei sarcastische verhalen ziet langskomen over de muziek die door elkaar wordt gedraaid, etc. Dat is absoluut niet mijn bedoeling, ik heb niets tegen op welke muziek de mensen luisteren (behalve misschien uit muzikaal oogpunt). Ik heb ook niets tegen op kopen en verkopen. Refo kan het prachtig zeggen in zijn verhaal. Maar het gaat me om de mensen die er rond lopen.Tiberius schreef:Bovendien ontstijgen de meeste argumenten die je hier langs ziet komen, het niveau van Wegwijs benatten en eigen nest bevuilen niet.
Alleen is het me niet duidelijk waarom juist dat argument tegen een beurs als Wegwijs, de Oude Duikenburgse dagen, Naar Buiten (om het maar eens wat algemener te trekken) gefulmineerd moet worden. Het komt op mij dan over als een gelegenheidsargument, omdat er verder geen zijn.
Waarom gebruik je dat argument niet (ik noem maar wat) bij mensen die hier Wist-je-datjes, nieuwe aanwinsten, etc posten?
Hoe verdienen de anti-materialisten in dit topic eigenlijk hun inkomen?
In plaats van ondernemers die op een eerlijke manier hun brood verdienen zwart te maken, onder het mom van 'verkoop alles wat u hebt' (doen ze eigenlijk ook
) en 'je moet je eerst bekeren', eerst maar naar je eigen binnenkamertje.
Die verderfelijke ondernemers betalen belasting en maken zo mogelijk dat mensen studiefinanciering krijgen. Noem maar wat.
Bovendien surfen we in z'n algemeenheid allemaal mee in de welvaart die de ondernemers ons leveren. Op de Wegwijs staat allemaal MKB die van maandag vroeg tot zaterdag laat bezig zijn. En hoewel het er allemaal gelikt uitziet misschien hebben veel ondernemers niet echt een vreselijk goed inkomen. Zo'n beurs waar heel refo-Nederland komt is vast voor sommigen een belangrijke financiele opsteker.
En natuurlijk zit er kaf tussen het koren. Er zitten vast boeven tussen. Maar lang niet allemaal.
In plaats van ondernemers die op een eerlijke manier hun brood verdienen zwart te maken, onder het mom van 'verkoop alles wat u hebt' (doen ze eigenlijk ook

Die verderfelijke ondernemers betalen belasting en maken zo mogelijk dat mensen studiefinanciering krijgen. Noem maar wat.
Bovendien surfen we in z'n algemeenheid allemaal mee in de welvaart die de ondernemers ons leveren. Op de Wegwijs staat allemaal MKB die van maandag vroeg tot zaterdag laat bezig zijn. En hoewel het er allemaal gelikt uitziet misschien hebben veel ondernemers niet echt een vreselijk goed inkomen. Zo'n beurs waar heel refo-Nederland komt is vast voor sommigen een belangrijke financiele opsteker.
En natuurlijk zit er kaf tussen het koren. Er zitten vast boeven tussen. Maar lang niet allemaal.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tjaaa, daar zeg je me wat... ik zal er es over nadenken!Klaio schreef:Consulteer eventueel een refo-datingbureau voor een mogelijke "onedaystand". Dat is er ongetwijfeld...-DIA- schreef:Ik zou wel naar Wegwijs 2008 willen gaan. Het RD en Terdege kondigen iig spectaculair nieuws aan...
-DIA-

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik heb het niet over de ondernemers, refo. En misschien ook weer wel. Ik heb het over bepaalde soorten mensen. Maar het lijkt me dat ik dat genoeg heb uitgelegd. en "je eigen binnenkamertje", dat zal ik zeker doen. Maar dat is geen argument om vervolgens alle vormen van kritiek de deur te wijzen.
Tiberius, ik noem het bij de wegwijsbeurs ten eerste omdat het hier ook echt gaat om een hele grote groep van de mensen waar ik het over heb. Refoforum kan ook een goed voorbeeld zijn. Maar als je goed leest zie je dat het niet in de eerste plaats om de bezigheid gaat, maar om het hart.
Tiberius, ik noem het bij de wegwijsbeurs ten eerste omdat het hier ook echt gaat om een hele grote groep van de mensen waar ik het over heb. Refoforum kan ook een goed voorbeeld zijn. Maar als je goed leest zie je dat het niet in de eerste plaats om de bezigheid gaat, maar om het hart.
Inderdaad, en niet specifiek met de Wegwijsbeurs.Jongere schreef:Dat is de denkfout: bekering heeft te maken met alles in je leven.
- monique
mn vriendje gaat aan zijn ouders vragen of ik met hun mee mag
nu alleen hopen of dat mag

nu alleen hopen of dat mag

herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
kloptJolandaOudshoorn schreef:las net dat er maar 1 kind hoefde te betalen per gezin (4-12jr)helma schreef:ik ga niet
voor de entree ben ik al 56 euro kwijt (hoezo leuk dagje uit met het hele gezin...)
de parkeerkaart kost een tientje
de benzine er nog bij....
en als we dan met z'n allen gaan (min de oudste want die staat op eigen benen) ben ik nog 56 euro kwijt
Het gaat niet alleen om het kopen
Het is gewoon reuze handig een heleboel winkels met rokken bij elkaar; zeker voor mensen die niet op de Bibelebelt wonen.
En als je het geld ervoor hebt...
maar je hoort van bijna alle 'goede-doelen-standhouders' dat veel mensen aan de overzijde voorbij lopen.
En dat maakt het kopen van al die spullen zo wrang
De Wegwijs is best gezellig, maar straalt er daar echt wat van ons uit naar de buitenwereld? Het 'gij geheel anders'?
Het is gewoon reuze handig een heleboel winkels met rokken bij elkaar; zeker voor mensen die niet op de Bibelebelt wonen.
maar je hoort van bijna alle 'goede-doelen-standhouders' dat veel mensen aan de overzijde voorbij lopen.
De Wegwijs is best gezellig, maar straalt er daar echt wat van ons uit naar de buitenwereld? Het 'gij geheel anders'?
Kom maar halen.Jongere schreef:Geven, jij, geven!
En dat is dus niet waar. Ik heb zelf een aantal jaren (ook jaren geleden overigens) verkocht voor een goede-doelenstand. Ik vond het hartverwarmend wat we verkochten en wat we kregen zonder dat er wat tegenover stond. Ik durf te zeggen dat er op geen andere beurs zoveel aan goede doelen uit wordt gegeven.helma schreef:Het gaat niet alleen om het kopen
En het blijkt ook: anders kwamen die goede doelen niet terug op een volgende beurs. Want een stand huren is schreeuwend duur.
- MarthaMartha
zo is datKaw schreef:We moeten niet zeuren. De door het RD goed gecoördineerde geldklopperij van de merkbewuste Refo is een geheel vrijwillige gang en derhalve ook negeerbaar.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!