Nog maar een keer onder het stof vandaag gehaald. Ik heb er plezier in om het te spelen.
Welke muziek speel je nu?
Re: Welke muziek speel je nu?
Je mag het ook wel iets anders zeggen hoor. Misschien zo: C.v.D. uit Rijssen?

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Speel ik ook elk jaar wel een keer, erg leuke muziek om voor de kerkdienst te spelen vind ik.
Voor het evenwicht speel ik dan ook de variaties van Paul Wols dan

Ik gebruik de partita's van Sanderman en Margaretha de Jong voor deze lofzang.
Ik vind de eerste vier noten van de laatste regel echt geweldig.
Ooit hoorde ik Jos van der Kooy de partita over de Lofzang van Maria spelen van Piet Post. Daar gaat het er soms heftig dissonant aan toe. Jos had de grootste schik aan die dissonanten "Je hóórt gewoon hoe de machtigen van de troon gestoten worden!" Maar goed, dat was in een concert, niet in een kerkdienst.Herman schreef: ↑14 nov 2024, 13:36Ik gebruik de partita's van Sanderman en Margaretha de Jong voor deze lofzang.
~~Soli Deo Gloria~~
Lennart Morée heeft ook prachtige variaties over de Lofzang van Maria geschreven.Herman schreef: ↑14 nov 2024, 13:36Ik gebruik de partita's van Sanderman en Margaretha de Jong voor deze lofzang.
Die kan ik niet spelen. Maar die zijn ook wel mooi. Krachtige akkoorden ook onder de eerste vier noten van de laatste regel (minuut 7:29 ev). https://www.youtube.com/watch?v=lOWBvBsD_zMKlavart schreef: ↑14 nov 2024, 13:57Lennart Morée heeft ook prachtige variaties over de Lofzang van Maria geschreven.Herman schreef: ↑14 nov 2024, 13:36Ik gebruik de partita's van Sanderman en Margaretha de Jong voor deze lofzang.
Ik ben alvast de muziek voor het kerstfeest aan het doornemen. Het thema is Geef ons Vrede.
Voor mijn gevoel actueler dan ooit.
We zingen oa het lied 'Geef ons vrede' op de melodie van 'Ik wil mij gaan vertroosten'.
Ik vind het echt een prachtige melodie.
https://www.liedboekcompendium.nl/lied/ ... sten-5_2_8
Voor mijn gevoel actueler dan ooit.
We zingen oa het lied 'Geef ons vrede' op de melodie van 'Ik wil mij gaan vertroosten'.
Ik vind het echt een prachtige melodie.
https://www.liedboekcompendium.nl/lied/ ... sten-5_2_8
-
Zijn er forummers bekend met Scriabin? Zijn er nog aanbevelingen van hem?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Gisteren na de avonddienst een psalm en het Wilhelmus door elkaar gehusseld bij het uitleidend orgelspel. Wist niet dat ik ook nog zo diep kon vallen. 

Foei toch

Amalia werd geboren op een zondagmiddag, iets na vijf uur. Omdat ik vermoedde dat niet iedereen het nieuws al zou hebben vernomen, mixte ik in het orgelspel vóór de avonddienst ook wat Wilhelmusmotieven door de psalm. Naar later bleek, was dat voor verschillende mensen inderdaad de manier geweest waarop men vernam dat er een prinsesje geboren was.
Oef, wat ondeugend toch

~~Soli Deo Gloria~~
Zijn fascinatie voor kleuren -en de link tussen kleuren en klank- is bekend.HersteldHervormd schreef: ↑14 nov 2024, 21:58 Zijn er forummers bekend met Scriabin? Zijn er nog aanbevelingen van hem?
Maar ik heb verder niet zoveel met zijn muziek.
~~Soli Deo Gloria~~
- Maanenschijn
Volgens mij treed je dan keurig in de sporen van Jan Zwart. Die heeft ooit ook zo iets bedacht. Ik zie nog geen diep vallenHerman schreef:Gisteren na de avonddienst een psalm en het Wilhelmus door elkaar gehusseld bij het uitleidend orgelspel. Wist niet dat ik ook nog zo diep kon vallen.

Maar zal zeker even je creatie naluisteren natuurlijk…. Een improvisatie van Herman is toch wel een unicum

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Recent zijn drie symfonieën beluisterd maar ik vond er weinig aan vergeleken met andere symfonieën uit die tijd. Het maakte iig geen (blijvende) indruk.Hendrikus schreef: ↑05 mei 2025, 10:11Zijn fascinatie voor kleuren -en de link tussen kleuren en klank- is bekend.HersteldHervormd schreef: ↑14 nov 2024, 21:58 Zijn er forummers bekend met Scriabin? Zijn er nog aanbevelingen van hem?
Maar ik heb verder niet zoveel met zijn muziek.