Een mens mag dus niet ziek zijn, als hij of zij a.s. president is. Twan Huys vond het een fout van het campagneteam dat er blijkbaar iemand met een mobiele telefoon kon filmen dat mevrouw Clinton wankelde en tegen een paaltje moest leunen.
Ze had vrijdag strikte rust voorgeschreven gekregen van de arts, begrijpelijk, want longontsteking is nog steeds een ernstige aandoening.
Toen ze na een paar uur rust bij haar dochter in het appartement weer naar buiten wandelde, vond ik haar er toch niet zo gesoigneerd als anders uitzien.
Maar gesteld wordt dat een president van de VS in alle omstandigheden grote beslissingen moet kunnen nemen, moe of ziek, maakt niet uit. Eigenlijk wordt het onmogelijke van zo iemand verwacht.
Trump speelt het slim, hij wenste haar beterschap, maar maakte - althans uiterlijk - geen gebruik van de situatie.
Wat een vreemde manier van leider kiezen is dat toch, ik ben blij dat wij dat hier niet hebben zo.
Je moet er toch niet aan denken dat het slechts gaat om Wilders en ...... vul maar een naam in.
Maxima mag gewoon nierbekkenonsteking hebben, terugkeren van een staatsbezoek en in alle rust herstellen.
Amerikaanse presidenten snel 'oud', maar leven langer dan leeftijdsgenoten
Wat opvalt aan foto's van Amerikaanse presidenten uit de tijd vóórdat ze president werden en ná het vervullen van hun ambtsperiode, is dat ze heel wat ouder zijn geworden. Niet alleen wat betreft leeftijd, maar vooral qua uiterlijk. Elk jaar van hun functie lijken er meer rimpels en grijze haren bij te komen.
Voor het oog van de camera worden presidenten tweemaal zo snel oud als de rest van de bevolking. 'Dat zou betekenen dat ze ook eerder zouden sterven. Dat wilde ik onderzoeken', aldus Olshansky.
Hij zag dat een president in functie ongeveer twee keer zo snel oud wordt als normaal, in vier jaar tijd wordt een president dus acht jaar ouder om te zien.
bron:
VOLKSKRANT