Welk boek ben jij nu aan het lezen? [4]

J.C. Philpot

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zie dat er zelfs een site met audiopreken van ds. Pauwe is:
http://www.dspaauweaudio.nl/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
huisman

Bericht door huisman »

J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er zelfs een site met audiopreken van ds. Pauwe is:
http://www.dspaauweaudio.nl/
Er is nog een site. http://www.ds-paauwe.nl/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
learsi

Bericht door learsi »

Heb vorige week het "De bekering van Zacheus" van Paauwe gekocht. Om eens te zien wat Paauwe nu zegt over de nieuwsgierigheid van Zacheus.

Ga het binnenkort lezen,
Wat ik van Paauwe aan stukjes9elders) gelezen heb, kon ik het wel mee eens zijn.

h.g. learsi
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

learsi schreef:Heb vorige week het "De bekering van Zacheus" van Paauwe gekocht. Om eens te zien wat Paauwe nu zegt over de nieuwsgierigheid van Zacheus.
Een aanrader als je de prediking van ds. Paauwe wilt leren kennen. En voor het geld hoef je het niet te laten.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

J.C. Philpot schreef:Als een eenzame mus
leven en volgelingen van ds. J. P. Paauwe
Auteur DROS, L. & SJOER, N.

Interessant. De kerkvisie van ds. Pauwe ligt me niet zo, maar zijn leer omtrend de toeeigening van het heil spreekt me aan.
Dit boek is echt onbetrouwbaar, geschreven door twee personen die weinig of geen affiniteit hebben met de prediking van ds. Paauwe. Historisch zitten er veel fouten in, en theologisch slaat het boek soms als een tang op een varken. Verder worden een aantal 'volgelingen' beschreven die beslist niet representatief zijn voor desbetreffende groep thuislezers. Het goede heeft men in dit boek laten liggen om zich te richten op het bijzondere en extreme.

Ik denk dat je dan beter het boekje dat Learsi en Afgewezen noemen kunt lezen of als je een levensbeschrijving wilt lezen, dan een andere dan deze.
Afgewezen schreef:
learsi schreef:Heb vorige week het "De bekering van Zacheus" van Paauwe gekocht. Om eens te zien wat Paauwe nu zegt over de nieuwsgierigheid van Zacheus.
Een aanrader als je de prediking van ds. Paauwe wilt leren kennen. En voor het geld hoef je het niet te laten.
Mee eens.
J.C. Philpot

Zonderling schreef:Ik denk dat je dan beter het boekje dat Learsi en Afgewezen noemen kunt lezen of als je een levensbeschrijving wilt lezen, dan een andere dan deze.
Het boek zat in december tussen de 4 kilo boeken die ik voor 5 euro per kilo kocht. Ik zal ook andere bronnen raadplegen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
vragensteller

Bericht door vragensteller »

"Overwinnen door het geloof", W. Guthrie, 3 preken over het geloof van de Kananese vrouw.
http://www.lezen.nu/boeken/overwinnen-d ... 17606.html

Enkele treffende citaten (over dat geloof zich o.a. kenmerkt door nederigheid):
Ware nederigheid onderwerpt zich aan God, door bij het moment te leven, met voorbijgaan van opgezwollen trots en vele moeilijkheden, en onderbreekt de Heere niet reeds bij het eerste woord, om zo te spreken. Dat wil zeggen: als God die zaak niet op dit moment wil geven, laat Hem dan doen, zoals Hem behaagt. Het is alleen maar hoogmoed om God op Zijn eerste woord te vangen. (p. 21)
Ware nederigheid neemt deze zaken aan in de naakte beloft en vertrouwt de vervulling ervan toe aan Gods eigen tijd. Geef ware nederigheid een belofte en zij zal er vergenoegd op steunen. Zij geeft des te meer eer aan God en is zeer verheugd in Zijn bedoeling dat wij ons geheel zouden vastklemmen aan de belofte. (pp. 23-24)
Nochtans zijn deze kruimels wezenlijk brood, evenals grote broden. (p. 30)
Ik smeek u dat u deze kruimels altijd houdt voor wezenlijk brood en ze niet wegwerpt, al krijgt u op dit ogenblik niet meer. Wat het wezen en de natuur van de ware genade betreft, laat niet af totdat zij een bestaan in u heeft. Verzeker u daarvan en heb bovendien eerbied voor al Gods geboden. Erken God in dezen en dank Hem voor de genade, ook al kunt u een grotere mate ervan niet bereiken. (p. 38)
Een aanrader!
huisman

Bericht door huisman »

vragensteller schreef:"Overwinnen door het geloof", W. Guthrie, 3 preken over het geloof van de Kananese vrouw.

Ware nederigheid onderwerpt zich aan God, door bij het moment te leven, met voorbijgaan van opgezwollen trots en vele moeilijkheden, en onderbreekt de Heere niet reeds bij het eerste woord, om zo te spreken. Dat wil zeggen: als God die zaak niet op dit moment wil geven, laat Hem dan doen, zoals Hem behaagt. Het is alleen maar hoogmoed om God op Zijn eerste woord te vangen. (p. 21)
Ware nederigheid neemt deze zaken aan in de naakte beloft en vertrouwt de vervulling ervan toe aan Gods eigen tijd. Geef ware nederigheid een belofte en zij zal er vergenoegd op steunen. Zij geeft des te meer eer aan God en is zeer verheugd in Zijn bedoeling dat wij ons geheel zouden vastklemmen aan de belofte. (pp. 23-24)
Ik smeek u dat u deze kruimels altijd houdt voor wezenlijk brood en ze niet wegwerpt, al krijgt u op dit ogenblik niet meer. Wat het wezen en de natuur van de ware genade betreft, laat niet af totdat zij een bestaan in u heeft. Verzeker u daarvan en heb bovendien eerbied voor al Gods geboden. Erken God in dezen en dank Hem voor de genade, ook al kunt u een grotere mate ervan niet bereiken. (p. 38)
Een aanrader!

Ben benieuwd wat jij vindt van zijn bekentste werk "Des Christens groot interest".
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
vragensteller

Bericht door vragensteller »

huisman schreef:
vragensteller schreef:"Overwinnen door het geloof", W. Guthrie, 3 preken over het geloof van de Kananese vrouw.

Een aanrader!

Ben benieuwd wat jij vindt van zijn bekentste werk "Des Christens groot interest".
Dat dacht ik al ... :)
Mister
Administrator

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Mister »

'Mijn vlucht naar vrijheid' door Sabatina James.
helma

Bericht door helma »

Ds. P. van der Kraan
Gedenkt en gelooft
Overdenkingen voor de periode rond het Avondmaal

Afbeelding
J.C. Philpot

God's Smuggler - by Brother Andrew, John Sherrill, Elizabeth Sherrill (over Anne van der Bijl en het begin van zijn werk voor vervolgde christenen)

Afbeelding

George Whitefield
dennis

Bericht door dennis »

levensbeschrijving van George Muller - nu uit.
Aanbevolen!
J.C. Philpot

dennis schreef:levensbeschrijving van George Muller - nu uit.
Aanbevolen!
Ik heb weleens gelezen:
George Müller: een leven vol wonderen (Jan van Gijs)

En ik heb een Engelse autobiografie van 10 cm dik (niet gelezen). Er zijn er nog veel meer. Welke levensbeschrijving heb jij gelezen?

George Whitefield
dennis

Bericht door dennis »

J.C. Philpot schreef:
dennis schreef:levensbeschrijving van George Muller - nu uit.
Aanbevolen!
Ik heb weleens gelezen:
George Müller: een leven vol wonderen (Jan van Gijs)

En ik heb een Engelse autobiografie van 10 cm dik (niet gelezen). Er zijn er nog veel meer. Welke levensbeschrijving heb jij gelezen?
Goede vraag. Ik weet de schrijver zo niet uit mijn hoofd (!) Het is een boekje van ongeveer 100 pagina's dat ik heb besteld bij de voor mij onbekende uitgeverij Grace uit Veenendaal.
Gesloten