Leggings

Simon

Re: Leggings

Bericht door Simon »

WimA schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik vind dit heel wat zedelijker:
Afbeelding
Dit vind ik een mooi voorbeeld wat laat zien dat onze definitie van zedelijk veel meer gebaseerd is op huidige tijdgeest dan op de Schrift.
Alleen Jolanda vond het zedelijk(er).
Persoonlijk vind ik het meer zakelijk(er)
Businessvrouwtje.
Behalve de weerzinwekkende schoenen ter verhoging van zichzelf, wel zedelijker dan een taartig kort rokje.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Twee vragen:
1. Aan gehuwden: Mag je een andere dan je eigen vrouw aantrekkelijk vinden?
Dat denk ik wel. Anders ben je wel erg bezig je eigen werkelijkheid aan het creëren.
Bovendien heb je aantrekkelijkheid in verschillende aspecten: uiterlijk, in de zin van fysieke schoonheid, maar ook innerlijk, bijvoorbeeld iemand is aantrekkelijk vanwege manier van denken/spreken/reageren.
Je kan moeilijk volhouden dat alleen je eigen vrouw fysiek aantrekkelijk is, of aantrekkelijk vanwege de andere aspecten.

Als ik jouw posting zo lees, Luther (waar ik bovenstaande uit geknipt heb), denk ik dat jij twee zaken door elkaar haalt: hoe pubers en hoe volwassenen aantrekkelijkheid ervaren.
Dat pubers zo over vrouwen en meisjes praten (zeker onderling in een groep, dat is ook een aspect dat meeweegt) weet ik ook wel. Maar dat wil niet zeggen, dat volwassen ook zo denken en reageren.
Ergens in de opvoeding moet men respect leren voor vrouwen en meisjes. En niet denken reageren zoals jij beschreef. Misschien wel een taak voor jou als opvoeder...

Als volwassen, gehuwde man kan je een vrouw of meisje wel aantrekkelijk vinden, zonder zulke gedachten te krijgen. Anders is er meen ik toch wel wat mis.

Vergelijk het met bijvoorbeeld mooie auto's. Als een puber een mooi sportwagen ziet staan, zijn er veel die zo'n auto mooi vinden en er gelijk achteraan zeggen: "zo één wil ik ook wel (later)".
WimA

Bericht door WimA »

Luther schreef:
WimA schreef:
Luther schreef:Ja, uiteraard zit het kwaad in ons hart. Maar als je daar nu zó op hamert, waarom ben je dan tegelijkertijd zo strak in de leer als het om kleding gaat? Dat maakt dan toch niet uit?
Waar ben ik zo strak in de leer als het om kleding gaat?
Alsjeblieft: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 77#p589377
En waarom ben ik dan "strak in de leer" als ik onderstaande stel?
WimA schreef:
Afbeelding
Dit vind ik een mooi voorbeeld wat laat zien dat onze definitie van zedelijk veel meer gebaseerd is op huidige tijdgeest dan op de Schrift.
Wat zegt de Schrift volgens jouw over de kleding? Mischien dat het dan een zinvolle discussie wordt.
En nee, ik ageer niet tegen de broek in de laatste foto. Dat zegt de Schrift nl. niet, dat is meer traditiebepaald. Waarbij ik overigens wel vindt dat deze traditie uiting ook een te koesteren waarde is.
Mara

Bericht door Mara »

Sterker nog, ik vind een andere vrouw soms ook "aantrekkelijk", in de goede zin van het woord!
Je hebt vrouwen die een bepaalde uitstraling hebben door kleding, gedrag wat haar onderscheidt, van een grijze rest.
Heet dat persoonlijkheid of charisma? Zoals politici dat kunnen hebben?
Dan is aantrekkelijk niet zondig of "smerig", maar voelt prettig en warm, vertrouwd en vertrouwenwekkend.

Zijn het niet onze eigen gedachten die iets smerig maken?
Ik kijk ook graag naar een goed geklede, verzorgde man en dan heb ik daar verder helemaal geen rare bijbedoeling mee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA

Bericht door WimA »

Mara schreef:Sterker nog, ik vind een andere vrouw soms ook "aantrekkelijk", in de goede zin van het woord!
Je hebt vrouwen die een bepaalde uitstraling hebben door kleding, gedrag wat haar onderscheidt, van een grijze rest.
Heet dat persoonlijkheid of charisma? Zoals politici dat kunnen hebben?
Dan is aantrekkelijk niet zondig of "smerig", maar voelt prettig en warm, vertrouwd en vertrouwenwekkend.

Zijn het niet onze eigen gedachten die iets smerig maken?
Ik kijk ook graag naar een goed geklede, verzorgde man en dan heb ik daar verder helemaal geen rare bijbedoeling mee.
Mooi verwoord Mara!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Simon schreef:
WimA schreef:
Afbeelding
Businessvrouwtje.
Behalve de weerzinwekkende schoenen ter verhoging van zichzelf, wel zedelijker dan een taartig kort rokje.
Nou ja, je ziet in ieder geval geen uitgetekende lichaamsdelen. En dat vind ik een stuk zedelijker.
Het is wat zakelijk, maar goed, smaken verschillen.
En ik loop ook regelmatig op hakken, het komt de houding ten goede.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Mara schreef:En weet je hoe deze kleur genoemd wordt?
Nude!
Ik zag een foto van een avondjurk in deze kleur en het commentaar dat er onder stond (van een kenner) was: prachtig, deze nude kleurige japon, staat heel mooi bij haar ogen en huid.
Tja, vroeger noemde wij dat huidskleur :jongle
Simon

Bericht door Simon »

JolandaOudshoorn schreef:
Simon schreef:
WimA schreef:
Afbeelding
Businessvrouwtje.
Nou ja, je ziet in ieder geval geen uitgetekende lichaamsdelen. En dat vind ik een stuk zedelijker.
Het is wat zakelijk, maar goed, smaken verschillen.
En ik loop ook regelmatig op hakken, het komt de houding ten goede.
Dat zal de gemiddelde man zeker beamen.
Bonus:De benen lijken slanker en langer.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Lourens

Bericht door Lourens »

Zo lekker buiten zitten, het wordt wat frisser:

Ik ga zo mijn korte broek en mouwloos shirt uittrekken, sorry dames, ik pak mijn benen weer in.

En als ik een vrouw was, trok gewoon een broek aan om lekker buiten te zitten.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
JolandaOudshoorn

Simon schreef:
JolandaOudshoorn schreef: En ik loop ook regelmatig op hakken, het komt de houding ten goede.
Dat heb ik niet nodig :)
Overigens was het toendertijd een tip die ik van de fysio kreeg, ruggengraat/bekkenbodem schijnen dan meer in balans te zijn.
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Simon schreef:
JolandaOudshoorn schreef: En ik loop ook regelmatig op hakken, het komt de houding ten goede.
Overigens was het toendertijd een tip die ik van de fysio kreeg, ruggengraat/bekkenbodem schijnen dan meer in balans te zijn.
Nog nooit eerder gehoord.
Zelf zou ik er niet aan moeten denken.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Simon

Bericht door Simon »

Ichtus schreef:
Simon schreef:
Nog nooit eerder gehoord.
Zelf zou ik er niet aan moeten denken.
Niet alles geloven van de fysio, hoor.
laat hem dit maar eens lezen:
http://www.sante.nl/gezondheid/hoge-hak ... rsenen.php
- Oswald Chambers -
JolandaOudshoorn

Mijn hakken zijn tussen de 2 en de 5 cm. Dus ik verhoog mijzelf maar een beetje.
Maar goed, inmiddels is het al zaterdag en is mijn rustperiode weer voorbij.
Door mijn deelname aan deze discussie besef ik maar weer al te goed dat ledigheid des duivels oorkussen is.
::salut
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Dat denk ik wel. Anders ben je wel erg bezig je eigen werkelijkheid aan het creëren.
Bovendien heb je aantrekkelijkheid in verschillende aspecten: uiterlijk, in de zin van fysieke schoonheid, maar ook innerlijk, bijvoorbeeld iemand is aantrekkelijk vanwege manier van denken/spreken/reageren.
Je kan moeilijk volhouden dat alleen je eigen vrouw fysiek aantrekkelijk is, of aantrekkelijk vanwege de andere aspecten.

Als ik jouw posting zo lees, Luther (waar ik bovenstaande uit geknipt heb), denk ik dat jij twee zaken door elkaar haalt: hoe pubers en hoe volwassenen aantrekkelijkheid ervaren.
Dat pubers zo over vrouwen en meisjes praten (zeker onderling in een groep, dat is ook een aspect dat meeweegt) weet ik ook wel. Maar dat wil niet zeggen, dat volwassen ook zo denken en reageren.
Ergens in de opvoeding moet men respect leren voor vrouwen en meisjes. En niet denken reageren zoals jij beschreef. Misschien wel een taak voor jou als opvoeder...

Als volwassen, gehuwde man kan je een vrouw of meisje wel aantrekkelijk vinden, zonder zulke gedachten te krijgen. Anders is er meen ik toch wel wat mis.

Vergelijk het met bijvoorbeeld mooie auto's. Als een puber een mooi sportwagen ziet staan, zijn er veel die zo'n auto mooi vinden en er gelijk achteraan zeggen: "zo één wil ik ook wel (later)".
OK, helder betoog. Ik ben het met je eens. Misschien haal ik dat teveel door elkaar.
Toch denk ik dat er op sexueel gebied meer mis is in onze gezindte dan we ooit voor mogelijk houden als we met elkaar in de kerkbank zitten. (Of ben ik nu te pessimistisch?)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Simon

Bericht door Simon »

Luther schreef:
Tiberius schreef:

OK, helder betoog. Ik ben het met je eens. Misschien haal ik dat teveel door elkaar.
Toch denk ik dat er op sexueel gebied meer mis is in onze gezindte dan we ooit voor mogelijk houden als we met elkaar in de kerkbank zitten. (Of ben ik nu te pessimistisch?)
Dacht je dat onze gezindte met een andere vleselijke natuur geboren werd, nee toch?
- Oswald Chambers -
Gesloten