Ik ben heel erg afgevallen van ritalin. Eten lukte echt niet de eerste 6 weken. Ik ben in 3 weken tijd 5 kilo afgevallen en dat terwijl ik daarvoor ook al 10 kg kwijt was. In mijn (soms zware) werk had ik genoeg aan 2 schepjes soep tussen de middag.
Verder kreeg ik slaap problemen. Inslapen was een drama. Iom psychiater om 20.00 uur de laatste nemen en als ik een verjaardag had of laat naar bed ging om 22.30 uur de laatste (halfje). Ik kreeg er 4,5 tot 5 per dag. (Is een zware dosering, want het gaat op lichaamsgewicht en ik woog nog geen 55 kg)
Als ik net te laat was met m'n volgende dosis (en dat gebeurde nogal eens) dan had ik erg last van het rebound-effect. Mensen in mijn omgeving vonden het nodig mij te attenderen op mijn volgende pilletje. Ik vond dat confronterend en belasten. Ten eerste voelde ik me zwak dat ik het niet zelf kon en ten tweede vond ik het echt heel erg dat anderen er mee gingen bemoeien wanneer het tijd was voor mijn pilletje....
Intussen gebruik ik niets meer. Toch als ik een stressvolle dag heb zou ik er wel eens eentje willen om even rustig te worden. Ik kan het allemaal goed handelen nu, maar er blijft altijd een gejaagdheid in je hoofd. Alles snel doen, nooit rust hebben, altijd energie over. Daarnaast zijn er altijd mensen die je snel te druk vinden e.d. Ach ja, ik vind sommige mensen te rustig....

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik niet weten wat te kiezen.
Concerta schijnt niet bij iedereen goed te werken, dus zou ik voor Ritalin kiezen.
Prijstechnisch zou ik ook voor Ritalin kiezen.
Voor het gemak van 1 pilletje per dag zou ik Concerta kiezen.
Voor de bijwerkingen zou ik ook Concerta kiezen.
Als een vrouw in verwachting wil raken mag ze geen Ritalin gebruiken omdat dit de groei van de hersenen belemmerd bij de baby. Het is uitermate schadelijk voor de ongeboren vrucht. Dit geldt trouwens ook voor Concerta.
Ik ervaar zelf een rustige omgeving en persoonlijke aandacht als het beste medicijn.