Vaderdag

Orchidee

Re: Vaderdag

Bericht door Orchidee »

Joannah schreef:
De basis zal eens niet in babylon liggen....enfin, gelukkig worden dit soort heidense gedenkdagen in mijn familie niet herdacht.
Fijn dat je overtuigd bent van je eigen rechtvaardigheid, en neer kijkt op alle anderen :hum
Lees Lukas 18 nog eens...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Mariavt schreef:Helaas heeft mijn zoon geen vader meer om iets aan te geven, daarom hebben we wat gekocht voor degene waar we in huis mogen wonen, hij doet wat hij kan voor ons dus een kleinigheidje kan er dan wel van af als teken van waardering. Hij was er heel dankbaar voor dat we toch aan hem dachten want door omstandigheden heeft hij geen contact meer met zijn eigen kinderen...
Nou Maria, van zo'n reactie word ik heel verdrietig !
Bij ons heeft vader/moederdag een rouwrand, en niet omdat vader er niet meer is, maar om andere reden !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mara schreef:
Mariavt schreef:Helaas heeft mijn zoon geen vader meer om iets aan te geven, daarom hebben we wat gekocht voor degene waar we in huis mogen wonen, hij doet wat hij kan voor ons dus een kleinigheidje kan er dan wel van af als teken van waardering. Hij was er heel dankbaar voor dat we toch aan hem dachten want door omstandigheden heeft hij geen contact meer met zijn eigen kinderen...
Nou Maria, van zo'n reactie word ik heel verdrietig !
Bij ons heeft vader/moederdag een rouwrand, en niet omdat vader er niet meer is, maar om andere reden !
Mag ik je dan héél veel sterkte wensen? Ik kén ook wat rouwranden rond vader en moederdag maar ga daar net als jij niet over uitwijden...Ook mede daardoor mijn onderschrift....
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara

Bericht door Mara »

@Maria, aan je onderschrift te zien had ik al e.e.a. vermoed hoor.
Maar op een forum leer je elkaar nooit helemaal kennen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Joannah

Bericht door Joannah »

Orchidee schreef:
Joannah schreef:
De basis zal eens niet in babylon liggen....enfin, gelukkig worden dit soort heidense gedenkdagen in mijn familie niet herdacht.
Fijn dat je overtuigd bent van je eigen rechtvaardigheid, en neer kijkt op alle anderen :hum
Je hebt me totaal verkeerd begrepen. De enige reden dat ik blij ben dat dit niet herdacht wordt in mijn familie, is dat ik daar dan tenminste niet over hoef te argumenteren met ze.
Ik kijk dus niet neer op wat een ander viert of doet.
Zal ik een andermans knecht oordelen?
Ik vind het gewoon erg frappant dat al dat soort zaken hun origine hebben in babylon.
That's all.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Joannah schreef:
Orchidee schreef:
Joannah schreef:
Je hebt me totaal verkeerd begrepen. De enige reden dat ik blij ben dat dit niet herdacht wordt in mijn familie, is dat ik daar dan tenminste niet over hoef te argumenteren met ze.
Ik kijk dus niet neer op wat een ander viert of doet.
Zal ik een andermans knecht oordelen?
Ik vind het gewoon erg frappant dat al dat soort zaken hun origine hebben in babylon.
That's all.
Sorry...
Moet je dan alles, beargumenteren :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
huisman

Bericht door huisman »

Nog één nachtje slapen..........en dan :sorc :sorc :sorc :sorc
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Lassie

Bericht door Lassie »

is het gewoon zondag.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:is het gewoon zondag.
Wat kan jij cynisch zijn zeg :hum
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Orchidee schreef:
Wat kan jij cynisch zijn zeg :hum
:oO je bedoelt misschien nuchter?
Ik snap niet hoe jij er cynisch in leest?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
jvdg

Bericht door jvdg »

:super

Hoewel het toch ook weer niet 'gewoon' is.
't Is en blijft toch een bijzondere dag.
Vaderdag of niet.
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

jvdg schreef:
:super

Hoewel het toch ook weer niet 'gewoon' is.
't Is en blijft toch een bijzondere dag.
Vaderdag of niet.
...en of je dan vader bent of niet... :slurp
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
caprice

Bericht door caprice »

huisman schreef:Nog één nachtje slapen..........en dan :sorc :sorc :sorc :sorc
Wij vieren zoiets zaterdags al. Het idee is dat die daarvoor beter geschikt is om kilometers te rijden en op bezoek te gaan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Josephus

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:De enige reden dat ik blij ben dat dit niet herdacht wordt in mijn familie, is dat ik daar dan tenminste niet over hoef te argumenteren met ze.
---knip--- Niet op de persoon spelen, aub; mvg Tib
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Lourens

Bericht door Lourens »

Gistermorgen ben ik geweldig verwend.
Een set lampjes voor onder de partytent (die moeten we nog hebben :haha ), een weerstation en een miniatuur houten botter.

Maar vooral de woorden dat ze van me houden. :love
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Plaats reactie