Het gaat hier om buitensluiting van de kerkelijke gemeenschap en de kerkelijke voorrechten. Niet de doodstraf. De vergelijking is mijns inziens niet correct.Jean le Fontain schreef:Hoe verklaar je dan dat de kinderen van Korach niet deelde in het verderf en de ondergang toen hun ouders door de aarde werden opgeslokt?
Kind van niet-hetero ouders dopen?
-
Re: Kind van lesbische ouders dopen?
Lees het formulier van den ban of de afsnijding van de gemeente van Christus.refo schreef:Waar staat dat dan?GJdeBruijn schreef:Zo is de gereformeerde opvatting zoals in de reformatie en nadere reformatie werd toegepast. Wat is jouw probleem?refo schreef:Tuttut.GJdeBruijn schreef:De ouders hadden via de tucht afgesneden moeten worden van de gemeente en daarmee uit het verbond. Zij zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en slepen deze mee in hun verderf.
De reden waarom het kindje verwekt is, is al 100 % afkeurenswaardig.
Kunstmatig en onnatuurlijk.
Volgens het nieuwe verbond zal God echter niet meer naar de ouders kijken en hun kinderen bezoeken voor hun zonde.
Het kindje kan hier niets aan doen en ik vind het verwerpelijk dat iemand durft te zeggen dat dit kindje nu minder waarschijnlijk door geloof tot behoud zal kunnen komen, als de tijd om tot geloof te komen daar is.
Volgens het nieuwe verbond zal God echter niet meer naar de ouders kijken en hun kinderen bezoeken voor hun zonde.
Het kindje kan hier niets aan doen en ik vind het verwerpelijk dat iemand durft te zeggen dat dit kindje nu minder waarschijnlijk door geloof tot behoud zal kunnen komen, als de tijd om tot geloof te komen daar is.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Volgens mij verward je je emotionele gevoelens met bijbelse notities over zonde, verbond en toerekening.Joannah schreef:De reden waarom het kindje verwekt is, is al 100 % afkeurenswaardig.
Zullen we deze discussie zuiver theologisch voeren?
Argumenten als: 'ik vind' tellen niet; laten we vooral Gods Woord spreken. Graag je stelligheid onderbouwen.
Het staat in de Bijbelrefo schreef:Waar staat dat dan?GJdeBruijn schreef:Zo is de gereformeerde opvatting zoals in de reformatie en nadere reformatie werd toegepast. Wat is jouw probleem?refo schreef:Tuttut.GJdeBruijn schreef:De ouders hadden via de tucht afgesneden moeten worden van de gemeente en daarmee uit het verbond. Zij zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en slepen deze mee in hun verderf.
Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
En toch kwam God steeds terug bij Zijn volk...huisman schreef: Het staat in de BijbelDie de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
- Jean le Fontain
- Contacteer:
In welk gebod staat deze bedreiging?huisman schreef:Het staat in de BijbelDie de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
Kun je dat zomaar leggen op deze casus?
memento schreef:En toch kwam God steeds terug bij Zijn volk...huisman schreef: Het staat in de BijbelDie de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Als ik een bijbeltekst poneer, ben ik te stellig, en als ik schrijf "ik vind" , telt het niet.Jean le Fontain schreef:Volgens mij verward je je emotionele gevoelens met bijbelse notities over zonde, verbond en toerekening.Joannah schreef:De reden waarom het kindje verwekt is, is al 100 % afkeurenswaardig.
Argumenten als: 'ik vind' tellen niet; laten we vooral Gods Woord spreken. Graag je stelligheid onderbouwen.
Het spijt me dat ik emoties heb, maar ik dacht even aan het schriftgedeelte, "Ik wil geen offers, maar barmhartigheid" en "oordeelt niet".
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Precies!refo schreef:De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
- Jean le Fontain
- Contacteer:
1. Welke bijbeltekst poneer je hier?Joannah schreef:Als ik een bijbeltekst poneer, ben ik te stellig, en als ik schrijf "ik vind" , telt het niet.Jean le Fontain schreef:Volgens mij verward je je emotionele gevoelens met bijbelse notities over zonde, verbond en toerekening.Joannah schreef:De reden waarom het kindje verwekt is, is al 100 % afkeurenswaardig.
Het spijt me dat ik emoties heb, maar ik dacht even aan het schriftgedeelte, "Ik wil geen offers, maar barmhartigheid" en "oordeelt niet".
2. Wat bedoel je met je tweede zin?
Deze tekst gaat niet over wel of niet opgenomen zijn in het verbond maar over de straf op de zonde, die is altijd particulier . Een mens gaat verloren vanwege zijn eigen zonde en niet die van zijn/haar vader/moeder.Jean le Fontain schreef:Precies!refo schreef:De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
Een ieder zal zijn eigen pak dragen, maar de bedreiging uit het tweede gebod gaat erover dat als er afgoden gediend worden dat de volgende generaties ook van God vervreemden, en dat is hier aan de hand, De tijdgeest wordt gediend als wij in de kerk goedkeuren waar de HEERE van zegt dat het Hem een gruwel is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman schreef:Deze tekst gaat niet over wel of niet opgenomen zijn in het verbond maar over de straf op de zonde, die is altijd particulier . Een mens gaat verloren vanwege zijn eigen zonde en niet die van zijn/haar vader/moeder.Jean le Fontain schreef:Precies!refo schreef:De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
Een ieder zal zijn eigen pak dragen, maar de bedreiging uit het tweede gebod gaat erover dat als er afgoden gediend worden dat de volgende generaties ook van God vervreemden, en dat is hier aan de hand, De tijdgeest wordt gediend als wij in de kerk goedkeuren waar de HEERE van zegt dat het Hem een gruwel is.

--------------
1. Hier geen, maar in het algemeen, wanneer ik een tekst uit de bijbel aanhaal, word mij nog wel eens verweten te stellig te zijn.Jean le Fontain schreef:1. Welke bijbeltekst poneer je hier?Joannah schreef:Als ik een bijbeltekst poneer, ben ik te stellig, en als ik schrijf "ik vind" , telt het niet.Jean le Fontain schreef:Volgens mij verward je je emotionele gevoelens met bijbelse notities over zonde, verbond en toerekening.Joannah schreef:De reden waarom het kindje verwekt is, is al 100 % afkeurenswaardig.
2. Wat bedoel je met je tweede zin?
2.
Dat we er als de kippen bij zijn, als we weer eens iemand of iets kunnen veroordelen, dit n.a.v. wat GJ de Bruyn schreef :"De ouders hadden via de tucht afgesneden moeten worden van de gemeente en daarmee uit het verbond. Zij zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en slepen deze mee in hun verderf."
Ezechiel 18 leert ons meer.
Ieder mens persoonlijk verantwoordelijk .
Als je dit consequent doorvoert, kun je net zo goed het kind ten doop laten houden door twee willekeurige voorbijgangers....Joannah schreef: Ezechiel 18 leert ons meer.
Ieder mens persoonlijk verantwoordelijk .