Hoe ga je verantwoord, met je inkomsten en uitgaven om?

eilander
Moderator

Re: Hoe ga je verantwoord, met je inkomsten en uitgaven om?

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:
refo schreef:Het goedkoop of minder goedkoop winkelen heeft domweg te maken met hoeveel er te besteden is. Als memento wat beter gesitueerd raakt zal hij wat minder de koopjes aflopen.
Maar dat geld toch niet voor iedereen, er zijn mensen die altijd op de kleintjes MOETEN letten!
En wie zegt dat de Lidl, zo goedkoop is :quoi
Wij doen al jaren boodschappen bij de goedkoopste supermarkt die er is: Nettorama (volgens Consumentenbond)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

memento schreef:
refo schreef:Naar de LIDL. Alles is daar goedkoop.
Geen gezeur over voorraadvorming. Alles is er altijd goedkoop.
Lidl en Aldi zijn inderdaad altijd goedkoop. Maar er zijn genoeg dingen die de Lidl niet heeft, of waarvan je misschien liever een A-merk hebt. Voor zulke dingen is een voorraad aanleggen voordelig. In veel plaatsen zit de Lidl/Aldi naast of dichtbij een andere supermarkt, waar ze A-merken verkopen.

Voorderest nog een tip: Maak voor elke week een etenslijstje. Dan kan je volstaan met één keer week naar de winkel. Dan heb je beter overzicht over wat je per week kwijt bent, en ook ben je voordeliger uit (over het algemeen geldt de regel, dat hoe vaker je in de supermarkt komt, des te meer koop je)

Het assortiment van Lidl is iets groter, en heeft tegenwoordig een heel klein assortiment A-merken: Maar in totaal 750 producten is nog erg weinig!
Aldi zit op 650 producten, maar dat is allemaal niet te vergelijken met AH.
De kleinste AH-supers zitten op 12.000 propducten!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
memento schreef:
refo schreef:Naar de LIDL. Alles is daar goedkoop.
Geen gezeur over voorraadvorming. Alles is er altijd goedkoop.
Lidl en Aldi zijn inderdaad altijd goedkoop. Maar er zijn genoeg dingen die de Lidl niet heeft, of waarvan je misschien liever een A-merk hebt. Voor zulke dingen is een voorraad aanleggen voordelig. In veel plaatsen zit de Lidl/Aldi naast of dichtbij een andere supermarkt, waar ze A-merken verkopen.

Voorderest nog een tip: Maak voor elke week een etenslijstje. Dan kan je volstaan met één keer week naar de winkel. Dan heb je beter overzicht over wat je per week kwijt bent, en ook ben je voordeliger uit (over het algemeen geldt de regel, dat hoe vaker je in de supermarkt komt, des te meer koop je)

Het assortiment van Lidl is iets groter, en heeft tegenwoordig een heel klein assortiment A-merken: Maar in totaal 750 producten is nog erg weinig!
Aldi zit op 650 poroducten, maar dat is allemaal niet te vergelijken met AH.
De kleinste AH-Supers zitten op 12.000 propducten!
Die je in 12000 jaar niet nodig hebt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Die je in 12000 jaar niet nodig hebt.
Dia wel; het is zijn broodwinning. :)
memento

Bericht door memento »

refo schreef:Het goedkoop of minder goedkoop winkelen heeft domweg te maken met hoeveel er te besteden is. Als memento wat beter gesitueerd raakt zal hij wat minder de koopjes aflopen.
Uhm, laten we zeggen dat opletten op de uitgaven meer een lifestyle-keuze is dan een noodzaak. Waarom honderden euri's per jaar teveel uitgeven, als je dat geld ook beter kunt besteden (goede doelen, etc)?
-DIA- schreef:Het assortiment van Lidl is iets groter, en heeft tegenwoordig een heel klein assortiment A-merken: Maar in totaal 750 producten is nog erg weinig!
Het probleem bij de AH is dat de meeste A-merkproducten tussen de 5 en 10% duurder zijn hetzelfde product bij de Bas vd Heiden of een andere goedkopere supermarkt. Daarnaast merk ik bij veel producten niet het verschil tussen het A-merk en het Lidl- of Aldi-merk, behalve dan dat de prijs van het A-merk product vaak 2 x zo duur is.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

kruipend door de AH (ofwel: alleen nog maar de euroshopperproducten) is volgens mij nog steeds het goedkoopst. Goedkoper dan Lidl of Aldi. Maar ik ga ook voor lekker. Goedkoop als het kan, maar voor lekker betaal ik graag iets meer. Resultaat: vier supermarkten, waarvan ik er twee iedere week bezoek (C1000 voor de basis, AH voor speciale zaken, de bonusaanbiedingen en sommige euroshoppers), en twee eens in de 1 a 2 maanden (Lidl voor frisdrank, salades, diepvriesvis, toiletpapier en suikerbrood, Aldi voor katten- en hondenvoer, spekjes, huidverzorgingsproducten en bolognesepizza's).
Met dank aan Memento voor de Lidl-cola-tip van een poosje geleden, die cola is inderdaad zeer goed te doen. En maar €0,39 per twee liter :)
Maar ik weet nog steeds niet of ik 'zuinig boodschap' uit principiele overwegingen (zoals Teunie Luijk van eenvoudigleven.blogspot.com) of dat het is omdat ik dan uiteindelijk meer te besteden heb.
memento

Bericht door memento »

Zita schreef:kruipend door de AH (ofwel: alleen nog maar de euroshopperproducten) is volgens mij nog steeds het goedkoopst. Goedkoper dan Lidl of Aldi.
De laatste keer dat ik prijzen vergelijk was Euroshopper even duur als Aldi/Lidl. Terwijl bij de meeste producten ik het Aldi/Lidl merk lekkerder vindt.
Maar ik ga ook voor lekker. Goedkoop als het kan, maar voor lekker betaal ik graag iets meer.
Ik ook. Voor veel dingen maakt de smaak niet uit (denk iets als witte rijst), die kan goedkoop. Maar voor bv pizza's heb ik het liefst Dr. Oetker, en voor borrelnootjes Duyvis.
Resultaat: vier supermarkten, waarvan ik er twee iedere week bezoek (C1000 voor de basis, AH voor speciale zaken, de bonusaanbiedingen en sommige euroshoppers), en twee eens in de 1 a 2 maanden (Lidl voor frisdrank, salades, diepvriesvis, toiletpapier en suikerbrood, Aldi voor katten- en hondenvoer, spekjes, huidverzorgingsproducten en bolognesepizza's).
Meestal gaan wij naar de Lidl en Bas vd Heiden, die zitten naast elkaar. Maar voor kleine dingetjes (brood bv) en bonus-aanbiedingen ook wel naar de AH, die zit hier op loopafstand.
Maar ik weet nog steeds niet of ik 'zuinig boodschap' uit principiele overwegingen (zoals Teunie Luijk van eenvoudigleven.blogspot.com) of dat het is omdat ik dan uiteindelijk meer te besteden heb.
Wat zijn principes op dit gebied? Persoonlijk heb ik het idee: Waarom meer uitgeven dan nodig? Gevolg is dat je meer hebt om aan goede doelen te geven (persoonlijk zie ik 10en geven als goede regel), en aan andere dingen. En áls je het een keer wat armer krijgt, hoef je niet je hele levenspatroon aan te passen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

memento schreef:
Uhm, laten we zeggen dat opletten op de uitgaven meer een lifestyle-keuze is dan een noodzaak. Waarom honderden euri's per jaar teveel uitgeven, als je dat geld ook beter kunt besteden (goede doelen, etc)?
-DIA- schreef:Het assortiment van Lidl is iets groter, en heeft tegenwoordig een heel klein assortiment A-merken: Maar in totaal 750 producten is nog erg weinig!
Het probleem bij de AH is dat de meeste A-merkproducten tussen de 5 en 10% duurder zijn hetzelfde product bij de Bas vd Heiden of een andere goedkopere supermarkt. Daarnaast merk ik bij veel producten niet het verschil tussen het A-merk en het Lidl- of Aldi-merk, behalve dan dat de prijs van het A-merk product vaak 2 x zo duur is.
Klopt. Huismerken veroveren dan ook steeds meer terrein op de A-merken. Eigenlijk is dat oneerlijk. Fabrikanten van A-merken doen veel aan research en innovatie, en komen ze met een nieuw product, dan is dat binnen de kortste keren gekopiëerd door een huismerk. En huismerken kunnen ook goedkoper zijn, er wordt immers ook geen cent voor reclame voor uitgetrokken... Hoewel, er is wel vershil in huismerken. Die van AH benaderem heel dicht het A-merk, inclusief de verpakking, waardoor wel eens onverkwikkelijke ruzies ontstaan tussen de fabrikanten en AH... Naast het AH merk zie je dan ook het goedkopere EuroShopper merk. Dit is een merk dat in het leven is geroepen door enkele toonaangevende supermarktconcerns in Europa. Je komt het dus niet alleen bij AH tegen, buiten NL zal je het ook in andere grote suoermarkten kunnen vinden. De verpakking is momenteel aan een restyling bezig, en de taal op de verpakking wordt Engels, zodat in heel Europa dezelfde verpakkingen kunnen worden gebruikt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Over tienden geven hoef ik me niet te bekommeren.

De staat haalt al veel meer dan 10 procent van mijn inkomen af.
En bovendien vraag ik me af of het over inkomen gaat, maar is het de bedoeling te geven 'naar vermogen'. En dat heb ik niet. 10% van nul is nul.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

refo schreef:En bovendien vraag ik me af of het over inkomen gaat, maar is het de bedoeling te geven 'naar vermogen'. En dat heb ik niet. 10% van nul is nul.
Kijk, in dat geval is het tóch handig om de tips uit deze topic toe te passen :yahoo
artistiek

Bericht door artistiek »

refo schreef:Over tienden geven hoef ik me niet te bekommeren.

En bovendien vraag ik me af of het over inkomen gaat, maar is het de bedoeling te geven 'naar vermogen'. En dat heb ik niet. 10% van nul is nul.
..verkoop alles, wat gij hebt, en geef het de armen, en gij zult een schat hebben in den hemel!
Dus ik bedoel maar, wat in onze ogen al 'genoeg' lijkt is voor Hem misschien eeuwig tekort.
refo

Bericht door refo »

artistiek schreef:

..verkoop alles, wat gij hebt, en geef het de armen, en gij zult een schat hebben in den hemel!
Dus ik bedoel maar, wat in onze ogen al 'genoeg' lijkt is voor Hem misschien eeuwig tekort.
Ik ga je nomineren voor de weekprijs: kampioen teksten uit het verband rukken.
--------------
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

artistiek schreef:

Dit is zo uit zijn verband gerukt en onjuist! alsof je een plek in de hemel zou kunnen kopen. Ik neem aan dat je wat anders bedoeld, maar formuleer het dan ook anders.
Laatst gewijzigd door JolandaOudshoorn op 12 mar 2010, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
artistiek

Bericht door artistiek »

refo schreef:
artistiek schreef:

Verklaar :hum
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

artistiek schreef:
refo schreef:
artistiek schreef:

Verklaar :hum
Weet je tegen wie het gezegd werd en in welke omstandigheden het gezegd werd? Als je daar antwoord op kan geven, dan kan je het zelf ook wel verklaren. :tilt
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie