Gemeenteraadverkiezingen

Wat is jouw stem?

Peiling eindigde op 05 mar 2010, 13:45

SGP
25
46%
Christen Unie
8
15%
Combi SGP/CU
11
20%
CDA
3
6%
PVDA
2
4%
D66
0
Geen stemmen
Groen Links
2
4%
SP
0
Geen stemmen
Plaatselijke partij
3
6%

Totaal aantal stemmen: 54

BJD

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door BJD »

mijn zoontje (7) wilde mee.. uiteindelijk ging m'n vrouw en m'n kleinste (3) gingen ook even mee..
Staat er daar een filmploeg omdat de burgemeester met een 100-jarige ging stemmen.. Komt die filmploeg ook naar ons toe samen met een fotograaf.. hoe die kinderen onze stembiljetten in de bus deponeren..
Als we vanavond in het journaal komen.. zijn wij dat :haha

Het zal wel voor een of ander plaatselijk krantje zijn..
huisman

Bericht door huisman »

Oude-Waarheid schreef:Bij gebrek aan een andere party (SGP) heb ik voor Amsterdam stad CU
en voor Amsterdam noord CDA gestemd mede omdat in Amsterdam Noord
geen CU op de stemlijst staat/stond (dus wij konden twee keer stemmen)
In mijn refo dorp kon ik gelukkig SGP stemmen,zit te denken als SGP/CU niet mee zouden doen ik toch niet de vrijmoedigheid zou hebben om CDA te stemmen.Dan maar niet stemmen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Oude-Waarheid schreef:Bij gebrek aan een andere party (SGP) heb ik voor Amsterdam stad CU
In mijn refo dorp kon ik gelukkig SGP stemmen,zit te denken als SGP/CU niet mee zouden doen ik toch niet de vrijmoedigheid zou hebben om CDA te stemmen.Dan maar niet stemmen.
Heel verstandig ja. :bobo
Lassie

Bericht door Lassie »

Kijken we niet (meer) naar de punten van de partijen?
huisman

Bericht door huisman »

Mister schreef:
huisman schreef:
Heel verstandig ja. :bobo
Ben blij dat jij dat ook vindt. :langue
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

huisman schreef:
Niet stemmen is ook stemmen!

http://www.vkblog.nl/bericht/302002/nie ... ok_stemmen!

http://www.nujij.nl/niet-stemmen-is-gee ... 4028.lynkx
~~Soli Deo Gloria~~
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies. Sowieso moet je tegenover de redering "als ik stem op een partij met foute punten ben ik medeverantwoordelijk" zetten dat als je niet stemt, je niet-stem daarmee ook gevolgen heeft. Je kan volgens mij dan beter blanco stemmen of stemmen op de partij met de minst slechte standpunten...

Simplistisch voorbeeldje: Je kan kiezen tussen 3 partijen. De ene partij is voor abortus tot 24 weken, de andere partij is voor abortus tot 18 weken en de derde partij is voor abortus tot 12 weken. Er zijn geen partijen die tegen abortus zijn. Je kan dan zeggen: Ik ben tegen abortus dus ik stem niet. Maar kan je dan toch niet beter op de partij stemmen die voor abortus tot 12 weken is? Anderen stemmen wel en als die stemmen op een partij die voor 24 op 36 weken stemmen heeft hun stem meer invloed gekregen en heb je er niets aan gedaan. Dat is de keerzijde van principieel zijn. En volgens mij kan je je mogelijkheid om te stemmen dan beter gebruiken om het kwaad te beperken... dan principieel zijn en het kwaad meer ruimte te geven.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Josephus schreef:
Oude-Waarheid schreef:Bij gebrek aan een andere party (SGP) [...]
Bij SGP denk ik nu niet direct aan 'party'... :hum

(Ja ik weet het, erg flauw.)
Bij Partij denk je toch meteen aan een dorpje in Limburg?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Josephus schreef:
Oude-Waarheid schreef:Bij gebrek aan een andere party (SGP) [...]
Bij SGP denk ik nu niet direct aan 'party'... :hum

(Ja ik weet het, erg flauw.)
Bij Partij denk je toch meteen aan een dorpje in Limburg?
Jij misschien wel, maar de meeste mensen niet. ;)
~~Soli Deo Gloria~~
henriët

Bericht door henriët »

t Is gemeenteraad, maar we kijken toch steeds vooruit met NOS

(trouwens.. leuk geprobeerd met hoor die ro ...... maar hier is ie uitgedraaid...........pft)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marnix

Bericht door Marnix »

Pff, ja wat is het af en toe een kippenhok in het debat... gelukkig is men nu weer wat kalmer :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Marnix schreef:Precies. Sowieso moet je tegenover de redering "als ik stem op een partij met foute punten ben ik medeverantwoordelijk" zetten dat als je niet stemt, je niet-stem daarmee ook gevolgen heeft. Je kan volgens mij dan beter blanco stemmen of stemmen op de partij met de minst slechte standpunten...

Simplistisch voorbeeldje: Je kan kiezen tussen 3 partijen. De ene partij is voor abortus tot 24 weken, de andere partij is voor abortus tot 18 weken en de derde partij is voor abortus tot 12 weken. Er zijn geen partijen die tegen abortus zijn. Je kan dan zeggen: Ik ben tegen abortus dus ik stem niet. Maar kan je dan toch niet beter op de partij stemmen die voor abortus tot 12 weken is? Anderen stemmen wel en als die stemmen op een partij die voor 24 op 36 weken stemmen heeft hun stem meer invloed gekregen en heb je er niets aan gedaan. Dat is de keerzijde van principieel zijn. En volgens mij kan je je mogelijkheid om te stemmen dan beter gebruiken om het kwaad te beperken... dan principieel zijn en het kwaad meer ruimte te geven.
Ik ben het hier niet mee eens. Vergeet niet dat 1 mens die met God gaat, de meerderheid heeft. Een college zonder God heeft die niet. Het is onbijbels te stemmen voor ongebreidelde abortus tot 12 weken.

Toen Mozes het volk uit Egypte ging leiden, kreeg hij Farao ook bijna achter zich. Na een aantal plagen mocht hij gaan. En hij mocht heel veel mee nemen. Maar níet alles. Als Mozes jouw visie (en die van Tib) had gehad, had hij gezegd: akkoord, en gedacht: mooi resultaat bereikt.

Maar nee: "er zal geen klauw achterblijven". Dat is geloofstaal!! Dat hebben we nodig in onze gemeenteraden. Niet allerlei zondige compromissen en keuzes voor de kleinste kwaden.

De fabel dat een niet stem ook een stem is, gaat echt niet op. Als je Bijbels gezien geen keus mag maken, moet je dat ook niet doen. Je bent niet verantwoordelijk voor een politieke constellatie als je niet gestemd hebt omdat er geen goede keus mogelijk was. De constellatie is tot stand gekomen door stemmen van andere mensen. Dat jouw stem hier verandering had kunnen brengen, doet hier niet aan af. Stemmen mag je alleen als jouw keus goed is.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Genade door recht schreef: (...)
Toen Mozes het volk uit Egypte ging leiden, kreeg hij Farao ook bijna achter zich. Na een aantal plagen mocht hij gaan. En hij mocht heel veel mee nemen. Maar níet alles. Als Mozes jouw visie (en die van Tib) had gehad, had hij gezegd: akkoord,
(...)
Hoewel ik het niet erg vind om op één lijn te zitten met Marnix, denk ik dat je je hier vergist. Hoe kom je er bij?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Genade door recht schreef:De fabel dat een niet stem ook een stem is, gaat echt niet op. Als je Bijbels gezien geen keus mag maken, moet je dat ook niet doen. Je bent niet verantwoordelijk voor een politieke constellatie als je niet gestemd hebt omdat er geen goede keus mogelijk was. De constellatie is tot stand gekomen door stemmen van andere mensen. Dat jouw stem hier verandering had kunnen brengen, doet hier niet aan af. Stemmen mag je alleen als jouw keus goed is.
De constellatie is mede tot stand gekomen door jouw niet stemmen, want als je wél had gestemd zou het plaatje er anders uit hebben gezien. Dat doet er dus wel degelijk iets toe.
~~Soli Deo Gloria~~
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:
Genade door recht schreef: (...)
Toen Mozes het volk uit Egypte ging leiden, kreeg hij Farao ook bijna achter zich. Na een aantal plagen mocht hij gaan. En hij mocht heel veel mee nemen. Maar níet alles. Als Mozes jouw visie (en die van Tib) had gehad, had hij gezegd: akkoord,
(...)
Hoewel ik het niet erg vind om op één lijn te zitten met Marnix, denk ik dat je je hier vergist. Hoe kom je er bij?
Bovendien kan je de politieke situatie van Israël in het Oude Egypte niet helemaal één op één gelijk stellen met die van Nederland in 2010.
Plaats reactie