MarthaMartha schreef:tjonge, waar je al niet over kan tobben...
gaan jullie zomers op vakantie Luther en? refo? Lekker weg van alles? tijd voor je vrouw en je gezin? zonder allerlei andere mensen (en dingen) die je aandacht vragen? Heerlijk bijkomen?
Nou, of je dat nou midden in de zomer doet of net na je huwelijk... maakt niet uit toch?
Het lijkt me super! Alle tijd voor elkaar, rust, geen verplichtingen, geen telefoon, geen internet, geen werk, geen... noem maar op, gewoon even alle tijd om van en met elkaar te genieten...
Oh, maar dan heb ik een ander beeld van een huwelijksreis... Allemaal dingen ondernemen, daardoor hondsme terugkomen, en DAN zou ik er behoefte aan hebben om gewoon lekker met z'n tweeën een week of twee alleen in je eigen stulpje te zitten en te rommelen.
Bovendien: rust heb je toch wel: In de witte-broodsweken mag er niemand zomaar bellen of langskomen, internet kun je gewoon uitzetten, en van elkaar genieten doe ik doorgaans niet tijdens de vakantie, want dat is maar 12 dagen in het jaar. (De opbouw- en afbraakdag van onze campeerboel zijn doorgaans dagen waarin ons huwelijk de grootste stormen kent...

)
Marnix schreef:Is daar wat mis mee? De tijd voor je trouwen ben je tijden bezig met vanalles en nog wat te regelen, je bent er maanden druk mee. Het is wel lekker om daarna even er tussen uit te kunnen gaan zodat je met z'n tweeen, ongestoord, kan samenzijn en genieten. Heerlijk. En wat er overbodig, is en luxe.... is daar dan wat mis mee? Ga jij nooit op vakantie?
Zoals gezegd: wij gaan twee weken per jaar op vakantie met een vouwwagen; dan ontdoe je je van alle vormen van luxe en overbodigheid en ga je echt back-to-the-basics.
Maar by the way: Ik snap niet dat jullie (Daphne, MM, Marnix) die rust niet in je iegn huisje vinden? Je bent met z'n tweeën, dus ongestoord, ik zie het probleem niet echt.
Wij zijn bewust niet op huwelijksreis geweest en ik heb aan het einde van de trouwdag, in mijn dankwoord aan de daggasten gevraagd of ze ons de eerste maand even niet wilde bellen of bezoeken. We zouden dat zelf wel aangeven. Nou, dat werkt prima hoor!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)