Op huwelijksreis

Daphne

Re: Vakantie

Bericht door Daphne »

Luther schreef:
refo schreef:Is dat de nieuwe refotrend: huwelijksreis? Liefst ver, duur en/of decadent?
Hèhè, eindelijk iemand gevonden die het fenomeen 'huwelijksreis' ook met gefronste wenkbrauwen bekijkt om dezelfde redenen.
Bovendien snap ik het ook niet: Ben je eindelijk gtrouwd, kun je eindelijk in je eigenhandig opgeknapte stulpje gaan wonen, ga je direct al weer weg... (Nog even los van de kosten, de overbodigheid en de luxe...)
:yahoo eindelijk weer n onderwerp om over te bakkeleien!!!! :yahoo

Ps. mijn aanstaande heeft een half jaar geleden zijn stulpje betrokken en opgeknapt (*wat je ook op kunt knappen aan nieuwbouw), dus wat dat betreft... :pan :pan en voor jouw geruststelling, we gaan pas n week later :yahoo
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Daphne schreef:
Luther schreef:
refo schreef:Is dat de nieuwe refotrend: huwelijksreis? Liefst ver, duur en/of decadent?
Hèhè, eindelijk iemand gevonden die het fenomeen 'huwelijksreis' ook met gefronste wenkbrauwen bekijkt om dezelfde redenen.
Bovendien snap ik het ook niet: Ben je eindelijk gtrouwd, kun je eindelijk in je eigenhandig opgeknapte stulpje gaan wonen, ga je direct al weer weg... (Nog even los van de kosten, de overbodigheid en de luxe...)

Ps. mijn aanstaande heeft een half jaar geleden zijn stulpje betrokken en opgeknapt (*wat je ook op kunt knappen aan nieuwbouw), dus wat dat betreft... :pan :pan en voor jouw geruststelling, we gaan pas n week later :yahoo
OK, maar is het nodig? Is er een doorslaggevende meerwaarde?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lassie

Bericht door Lassie »

Luther schreef:
wij hebben alleen onze slaapkamer zo klaar en opgeknapt gemaakt dat we er konden slapen. En zijn toch lekker saampjes een paar dagen erop uit geweest. :yahoo
Daphne

Bericht door Daphne »

Luther schreef:
Daphne schreef:
Luther schreef:

RUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSST, dus ja... das de doorslaggevende meerwaarde! Ik kijk erg uit naar ons huwelijk, maar ook naar de rust die de huwelijks reis met zich mee brengt! HEERLIJK!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

tjonge, waar je al niet over kan tobben...

gaan jullie zomers op vakantie Luther en? refo? Lekker weg van alles? tijd voor je vrouw en je gezin? zonder allerlei andere mensen (en dingen) die je aandacht vragen? Heerlijk bijkomen?

Nou, of je dat nou midden in de zomer doet of net na je huwelijk... maakt niet uit toch?

Het lijkt me super! Alle tijd voor elkaar, rust, geen verplichtingen, geen telefoon, geen internet, geen werk, geen... noem maar op, gewoon even alle tijd om van en met elkaar te genieten...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Marnix

Bericht door Marnix »

Daphne schreef:
Marnix schreef:Haha nee, anders zou ik ook wel zoiets doen. We gaan we een keer een dagje naar het Sanadome... op huwelijksreis hoef niet in een resort te zitten... dan ga ik liever wat langer en eenvoudiger :)
goedzo! ::salut Ik vind dat wij wel een keer wat luxer verdienen!
Haha, van mij mag je hoor. :)
Ik ben dan geen refo... maar wat is er mis met na je trouwen even naar het buitenland?
Luther schreef:
Is daar wat mis mee? De tijd voor je trouwen ben je tijden bezig met vanalles en nog wat te regelen, je bent er maanden druk mee. Het is wel lekker om daarna even er tussen uit te kunnen gaan zodat je met z'n tweeen, ongestoord, kan samenzijn en genieten. Heerlijk. En wat er overbodig, is en luxe.... is daar dan wat mis mee? Ga jij nooit op vakantie?
Luther schreef:
Daphne schreef:
Luther schreef:

Is "of het nodig is" dan doorslaggevend? Het is relaxt, een beetje verdiende rust samen. Heerlijk. Overigens gaan wij denk ik wel ongeveer gelijk... na de bruiloft blijven we ergens in Arnhem slapen, de dag daarna spulletjes pakken. Dat nieuwe huis staat er 3 weken later waarschijnlijk ook nog wel... En ik hoop dat we er dan nog heel lang in kunnen wonen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Daphne schreef:
RUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSST, dus ja... das de doorslaggevende meerwaarde! Ik kijk erg uit naar ons huwelijk, maar ook naar de rust die de huwelijks reis met zich mee brengt! HEERLIJK!
groot gelijk............geniet er met volle teugen van tegen die tijd meid.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
refo

Bericht door refo »

Je bent er tijden druk mee.... En daarom een huwelijksreis.
Tja, druk met leuke dingen levert geen stress op.

Het is alweer een tijdje terug en ik weet niet eens meer wat er na de trouwdag gebeurd is. Het was op vrijdag en daarna vermoedelijk een paar dagen vrij. Misschien alleen de 2 die er voor stonden. In die tijd was het op accountantskantoren ook not done om vrij te nemen het eerste halfjaar. Zeker niet een hele week.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Dapne, geniet van die luxe huwelijksreis!! Je hebt het verdiend (en je mannetje ook)
Marnix, geniet ook van die huwelijksreis.
MM & Demo: ik raad je aan: ga op huwelijksreis, wij hebben het toendertiojd niet gedaan en hebben daar nog steeds spijt van. Maar het kan nog komen en dan wordt hij waarschijnlijk ook zeer decadent en ver weg!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
priscilla

Bericht door priscilla »

JolandaOudshoorn schreef:Dapne, geniet van die luxe huwelijksreis!! Je hebt het verdiend (en je mannetje ook)
MM & Demo: ik raad je aan: ga op huwelijksreis, wij hebben het toendertiojd niet gedaan en hebben daar nog steeds spijt van. Maar het kan nog komen en dan wordt hij waarschijnlijk ook zeer decadent en ver weg!!!
Grappig, dit dacht ik nu ook.
Wij zijn een half jaar later nog gegaan, maar dan is het geen echte huwelijksreis meer. Nu heb je in het onderwijs ook niet zoveel vrije dagen. (buiten de vakanties om)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

priscilla schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dapne, geniet van die luxe huwelijksreis!! Je hebt het verdiend (en je mannetje ook)
Grappig, dit dacht ik nu ook.
Wij zijn een half jaar later nog gegaan, maar dan is het geen echte huwelijksreis meer. Nu heb je in het onderwijs ook niet zoveel vrije dagen. (buiten de vakanties om)
:haha :haha :haha
Rens

Bericht door Rens »

waarom luxe en decadentie? ik was van mening dat de ref.gezindte daar vér van bleef..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:tjonge, waar je al niet over kan tobben...

gaan jullie zomers op vakantie Luther en? refo? Lekker weg van alles? tijd voor je vrouw en je gezin? zonder allerlei andere mensen (en dingen) die je aandacht vragen? Heerlijk bijkomen?

Nou, of je dat nou midden in de zomer doet of net na je huwelijk... maakt niet uit toch?

Het lijkt me super! Alle tijd voor elkaar, rust, geen verplichtingen, geen telefoon, geen internet, geen werk, geen... noem maar op, gewoon even alle tijd om van en met elkaar te genieten...
Oh, maar dan heb ik een ander beeld van een huwelijksreis... Allemaal dingen ondernemen, daardoor hondsme terugkomen, en DAN zou ik er behoefte aan hebben om gewoon lekker met z'n tweeën een week of twee alleen in je eigen stulpje te zitten en te rommelen.
Bovendien: rust heb je toch wel: In de witte-broodsweken mag er niemand zomaar bellen of langskomen, internet kun je gewoon uitzetten, en van elkaar genieten doe ik doorgaans niet tijdens de vakantie, want dat is maar 12 dagen in het jaar. (De opbouw- en afbraakdag van onze campeerboel zijn doorgaans dagen waarin ons huwelijk de grootste stormen kent...:) )
Marnix schreef:Is daar wat mis mee? De tijd voor je trouwen ben je tijden bezig met vanalles en nog wat te regelen, je bent er maanden druk mee. Het is wel lekker om daarna even er tussen uit te kunnen gaan zodat je met z'n tweeen, ongestoord, kan samenzijn en genieten. Heerlijk. En wat er overbodig, is en luxe.... is daar dan wat mis mee? Ga jij nooit op vakantie?
Zoals gezegd: wij gaan twee weken per jaar op vakantie met een vouwwagen; dan ontdoe je je van alle vormen van luxe en overbodigheid en ga je echt back-to-the-basics.
Maar by the way: Ik snap niet dat jullie (Daphne, MM, Marnix) die rust niet in je iegn huisje vinden? Je bent met z'n tweeën, dus ongestoord, ik zie het probleem niet echt.
Wij zijn bewust niet op huwelijksreis geweest en ik heb aan het einde van de trouwdag, in mijn dankwoord aan de daggasten gevraagd of ze ons de eerste maand even niet wilde bellen of bezoeken. We zouden dat zelf wel aangeven. Nou, dat werkt prima hoor!
Laatst gewijzigd door Luther op 07 jan 2010, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

M&M is veel te bang dat ze toch visite krijgt :huhu
en daar is best kans op natuurlijk....

als je in het huis van de ene gaat wonen dan snap ik best dat je eerst een paar dagen samen even iets anders wilt..
henriët

Bericht door henriët »

Luther schreef:
MarthaMartha schreef:tjonge, waar je al niet over kan tobben...

Oh, maar dan heb ik een ander beeld van een huwelijksreis... Allemaal dingen ondernemen, daardoor hondsme terugkomen, en DAN zou ik er behoefte aan hebben om gewoon lekker met z'n tweeën een week of twee alleen in je eigen stulpje te zitten en te rommelen.
Bovendien: rust heb je toch wel: In de witte-broodsweken mag er niemand zomaar bellen of langskomen, internet kun je gewoon uitzetten, en van elkaar genieten doe ik doorgaans niet tijdens de vakantie, want dat is maar 12 dagen in het jaar. (De opbouw- en afbraakdag van onze campeerboel zijn doorgaans dagen waarin ons huwelijk de grootste stormen kent...:) )
dan ken je m m nog niet, daar is het altijd een duiventil, en dat gaat in zulke witte broodsweken gewoon door :)
@MM, heel super leuk op huwelijksreis, ik kan t je van harte aanbevelen! Het is heerlijk er even samen helemaal tussenuit te gaan!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie