Het probleem van 30 miljoen...of juist niet

Joannah

Re: Het probleem van 30 miljoen...of juist niet

Bericht door Joannah »

Fjodor schreef:niet te vroeg knipogen joannah :)
Wel, zowel een kameel als een kemel (kabel) passen allebei niet door het oog van een naald, dus de boodschap blijft hetzelfde....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Lourens

Bericht door Lourens »

Een bekende uitdrukking op de werkvloer: ik leg een grote hoop het het bureau van de chef en kom niet meer terug.

Gewoon nadenkend wat ik zou doen met het oudejaarslot wat ik kreeg: ik blijf gewoon werken (misschien wat minder uren).
Een gift aan de kerk met de mededeling: gewonnen in de staatsloterij wordt zover ik weet niet geaccepteerd door de kerk dus het zal anoniem moeten gebeuren.
O ja, eindelijk een nieuwe keuken en zo, een wens die we al jaren hebben.
Verder, nadenkend........... nee ik ben blij dat ik het probleem niet heb. Ik zou het niet weten.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Bart

Bericht door Bart »

Nou ja hou het op een groot beest wat niet door het oog van de naald kan

Maar....zit ik nog steeds met de vraag Verkoop alles en de uitspraak je moet tiende afstaan wat is het verschil en wanneer alles verkopen en wanneer tiende geven
vlinder

Bericht door vlinder »

Bart schreef:Nou ja hou het op een groot beest wat niet door het oog van de naald kan

Maar....zit ik nog steeds met de vraag Verkoop alles en de uitspraak je moet tiende afstaan wat is het verschil en wanneer alles verkopen en wanneer tiende geven
Het gaat om de strekking. Een normaal mens mag gerust dingen zelf hebben, maar moet ook aan zijn naasten denken, vandaar die tienden. Maar omdat de rijke jongeling het nogal goed met zichzelf, zijn geboden en zijn goederen getroffen had, wilde de Heere hem beproeven: heb je werkelijk alles voor mij over? Verkoop dan wat je hebt, en volg mij.
Zo is de spiegel naar ons hart. Als de Heere zware offers van je vraagt: ben je bereidt die te brengen?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bart

Bericht door Bart »

okay dat is duidelijk maar ik denk wel dat het onmogelijk is om nu in deze tijd alles weg te doen en Hem te volgen

het is een dooddoener maar de schoorsteen moet wel roken natuurlijk
vlinder

Bericht door vlinder »

Bart schreef:okay dat is duidelijk maar ik denk wel dat het onmogelijk is om nu in deze tijd alles weg te doen en Hem te volgen

Goed lezen ;)
ps. wat doe jij om 4.30 uur uit je bed? :oO
Bart

Bericht door Bart »

Wat ik uit bed doe weet ik niet , ik wordt er zelf ook niet goed van maar ben altijd al rond 03.00 uur klaarwakker en kan de slaap niet meer vatten

je zei goed lezen okay doe ik

bedoel je dan dat die rijke lui meer wilden doen om Hem te volgen en dus dat Hij hen op die manierextra "zwaar" op de proeff wilde stellen. Anders gezegd de rijkelui wilde zichzelf beter voordoen dan ze zijn
vlinder

Bericht door vlinder »

Nee, ik schreef erbij dat iemand ook gerust spullen mag hebben. Sterker nog, ik denk dat iemand van zijn bezit mag genieten, zolang het de dienst van de Heere niet in de weg staat.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bart schreef:okay dat is duidelijk maar ik denk wel dat het onmogelijk is om nu in deze tijd alles weg te doen en Hem te volgen

Toch ken ik wel mensen dit doen, mn jongeren.
Onthoud: niets is onmogelijk!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Bart schreef:Gisteren (per ongeluk) zag ik heel even de postcode loterij, afgezien van het feit dat het een niet te verteren programma is schoot mij een uitspraak van een kennis te binnen

als je een dergelijk bedrag wint heb je een probleem

Is dat nou wel zo?? Als ik eerlijk ben zou ik graag met een dergelijk probleem wakker worden. De vraag is zou je wel moeten doen met zo een loterij. Je kan natuurlijk een hoop goede dingen doen met zoveel geld

Mijn vraag is dus niet zozeer wat zou je doen met..... maar mag je meedoen met die loterij (ik denk van wel)
Ze hebben dacht ik eens onder winnaars gekeken.... die zijn niet heel anders gaan leven. Ze zijn ook niet gelukkiger geworden.... maar ook niet afstandelijker, minder sociaal ofzo. Ik ben altijd wel benieuwd, als mensen zouden winnen, hoeveel geven ze dan weg en hoeveel houden ze voor zichzelf... En als jij zou winnen?

Waarom zou je meedoen? Is het hebzucht? Of wil je wat goeds met het geld doen? Of gewoon leuke dingen? Mag op zich... maar of het wijs is is een tweede. Sowieso is de kans dat je wint zo klein dat het kopen van een lot waarschijnlijk alleen jammer van je geld is :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bart

Bericht door Bart »

Geen geldproblemen hebben is toch wel erg prettig hoor , van 30 miljoen zou ik 20 voor mezelf houden en leuke dingen doen
Een huis in Rome bijvoorbeeld als uitvalsbasis, niet meer om ´s ochtends 6 uur op hoeven te staan

Gezondheid is natuurlijk belangrijk maar als je dan toch ziek moet zijn lig je wel prettigr in bed met een zak geld ernaast om bijvoorbeeld je huis aan te passen e.d

Ja als ik eerlijk ben ik zou een probleem van 20 miljoen wel willen hebben
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jij gaat er toch altijd om 3 uur al uit?
Bart

Bericht door Bart »

[quote]Jij gaat er toch altijd om 3 uur al uit?/quote]
:haha :haha :haha :haha

Helaas moet ik je gelijk geven dat ik dan klaar wakker ben ja ... mar niet van harte hoor :haha
Tja ben al zolang ziek thuis d mijn ritme verschoven is
Komt hopelijk dit jaar goed
henriët

Bericht door henriët »

Joannah schreef: ja, waar geld komt, gaat God.
ik denk dat deze uitspraak toch te stellig is,
wie denkt er niet aan Salomo, Gods kind en tòch zoveel geld en rijkdom..
denk eens bijv aan meneer den Hertog, mega veel geld, en moet je eens kijken wat hij er mee doet...
en zo zijn er vele voorbeelden,dat als er geld komt, het meteeen ook zo is dat God weggaat..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marnix

Bericht door Marnix »

henriët schreef:
Joannah schreef: ja, waar geld komt, gaat God.
ik denk dat deze uitspraak toch te stellig is,
wie denkt er niet aan Salomo, Gods kind en tòch zoveel geld en rijkdom..
denk eens bijv aan meneer den Hertog, mega veel geld, en moet je eens kijken wat hij er mee doet...
en zo zijn er vele voorbeelden,dat als er geld komt, het meteeen ook zo is dat God weggaat..
De reactie zal wel zijn: Daarom viel Salomo uiteindelijk in zonde.

Maar goed, Jezus zegt niet dat het onmogelijk is. De discipelen vragen dan niet: Hoe kan hij dan behouden worden. Ze vragen: WIE kan dan behouden worden? Ze betrekken het niet op absurd rijke mensen... maar ook op zichzelf... op iedereen. En dan zegt Jezus: Wat bij mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie