bodyscan schiphol

judith

Re: bodyscan schiphol

Bericht door judith »

jvdg schreef:
Margriet schreef:Ik ben er tegen en ik vlieg volgend jaar weer met een gerust hart van Amsterdam naar Detroit!
En Detroit-Amsterdam?

Ach beste mensen, het wordt in de lucht zo druk met vliegtuigen e.d., dat de vogeltjes moeten gaan lopen. :)

Maar, Body-scan, prima!
Zelfs met RF-ers achter de scan.

Hoewel idd ook dit niet de ultieme oplossing is.
Wat zou dan wel een oplossing zijn? Geen vliegtuigen meer? :?
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Bernadientje

Bericht door Bernadientje »

Ik ben voor een bodyscan. Ik sta liever een uur langer in de rij bij zo'n bodyscan dan een snelle controle en dan een kwaadwillend figuur in het vliegtuig. Als je niks te verbergen hebt wat maakt zo'n scan uit veiligheidsoogpunt dan uit?
memento

Bericht door memento »

Waarom geen bodyscan? Het alternatief van fysieke betasting lijkt me veel meer privacy-schendend...
vlinder

Bericht door vlinder »

Mister schreef:Zo'n bodyscan-meneer/mevrouw raakt ws. na enige dagen nergens meer van ondersteboven...
Precies. Ik ben ook voor, al voel ik me misschien de eerste keer wel bekeken... :huhu
Mag je dan kiezen tussen een man of vrouw die je bekijkt?

Een vraag: kleding moesten onze naaktheid bedekken. Zijn we nu weer voor scans die die naaktheid kunnen onthullen?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

vlinder schreef:
Mister schreef:Zo'n bodyscan-meneer/mevrouw raakt ws. na enige dagen nergens meer van ondersteboven...
Precies. Ik ben ook voor, al voel ik me misschien de eerste keer wel bekeken... :huhu
Mag je dan kiezen tussen een man of vrouw die je bekijkt?

Een vraag: kleding moesten onze naaktheid bedekken. Zijn we nu weer voor scans die die naaktheid kunnen onthullen?
Niet persé voor. Wel als het een terrorist met bom kan opsporen die anders twee stoelen naast mij (gedeeltelijk) mee wil vliegen.
Bart

Bericht door Bart »

Ik zag zojuist een foto van zo een boddyscan. nou nou als je daar opgewonden van moet worden ???

Als ik dit zo zie dan moet zo een apparaat vandaag nog in gebruik worden genomen " waar hebben we het over zeg"

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5667 ... tml?p=23,1

Ookk hoorde ik gsteravond op het journaal dat er software voor deze scans bestaat die verdachte dingen op het lichaam dedecteerd en hoeft er geen persoon aan te pas te komen tenzij de computer alarm slaat!!

Dus.... er is eigenlijk geen probleem maar het kan nog steeds zo zijn dat in het vliegtuig op de stoel naast mij een bom zit !!!

Ik zal wel gek wezen maar waar zijn we mee bezig !
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

En wat voor invloed heeft dit op de gezondheid?? Ik heb een hele tijd met TBC patienten gewerkt. Er moest elke 3 maanden een longfoto genomen worden en daarvoor moesten wij tekenen , dat we akkoord gingen met de risicos..
Er word overal zo makkelijk over gepraat!! Maar kijk nu eens wat werkelijk gebeurt en hoe vaak Moeten we echt iedere keer in paniek raken?? Kunnen we niet beter onze oorlogen stoppen?? Er komen nog steeds veel meer Moslims om het leven.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Bart

Bericht door Bart »

iemand met een bom naast me is ook niet goed voor de gezondheid

ik neem graag het risico Ik heb dit jaar diverse CT MRI en PAT scans gehad bij die laatste wordt erzelfs radioactiviteit ingesoten in je en ik geef no steed geen licht af, zal wel meevallen hoor die gevaren
Marnix

Bericht door Marnix »

Bart schreef:Ik zag zojuist een foto van zo een boddyscan. nou nou als je daar opgewonden van moet worden ???

Als ik dit zo zie dan moet zo een apparaat vandaag nog in gebruik worden genomen " waar hebben we het over zeg"

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5667 ... tml?p=23,1

Ookk hoorde ik gsteravond op het journaal dat er software voor deze scans bestaat die verdachte dingen op het lichaam dedecteerd en hoeft er geen persoon aan te pas te komen tenzij de computer alarm slaat!!

Dus.... er is eigenlijk geen probleem maar het kan nog steeds zo zijn dat in het vliegtuig op de stoel naast mij een bom zit !!!

Ik zal wel gek wezen maar waar zijn we mee bezig !
Nou inderdaad... spannend zeg, zo'n bodyscan... waar doen we moeilijk over....

Zijn de tegenstanders ook tegen rontgenfoto's? :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

bij een rontgenfoto komt niet je hele lichaam erop (althans, bij sommige foto's). :modo
Lassie

Bericht door Lassie »

Margriet schreef:Weet je hoelang het aan boord gaan nu al duurt?? En dan nog vinden de kwaadwillers wel een manier..
precies.
Bart

Bericht door Bart »

[quote]Weet je hoelang het aan boord gaan nu al duurt?? En dan nog vinden de kwaadwillers wel een manier../quote]

is natuurlijk geen reden om de beveiliging niet te verbeteren , of vlieg jij nooit

en wat maakt een uur extra uit als je op vakantie gaat ? extra kopje koffie nog een saucijzebroodje en het uur is voorbij
en als het voor je werk is dan heb je pech , dat calculeer je maar in net als files
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Trouw schreef:'Al-Qaida oefent zelf al met bodyscan'

(Novum) - Het is lang niet zeker of de 23-jarige Nigeriaan die een aanslag in een vliegtuig wilde plegen was betrapt als hij op Schiphol was gecontroleerd met een bodyscan. Dat schrijft De Telegraaf op basis van een bron die jaren bij de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst werkte.

Al-Qaida zou zelf ook al zo'n scan hebben om er mee te oefenen. Maandag wees operationeel directeur van Schiphol Ad Rutten erop dat de kans dat de terrorist was gepakt veel groter was geweest als controle met de bodyscan was toegestaan.

Schiphol heeft zeventien bodyscans, maar alleen mensen die ermee instemmen gaan door de scan. Het Europees parlement heeft bezwaren omdat de scan door kleren heen kan kijken.

Dat Al-Qaida de scan ook al heeft, is voor Europarlementariër Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) geen reden om af te zien van de invoering van de scan. Op Radio 1 zei ze dat de technologie op luchthavens zo modern mogelijk moet zijn.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... scan_.html
Al-Qaida oefent al hoe terroristen de bodyscan kunnen "overleven". We moeten nog maar zien wat zo'n scan dan oplevert en of je daar je privacy voor op wilt geven.
Lassie

Bericht door Lassie »

Bart schreef:
Weet je hoelang het aan boord gaan nu al duurt?? En dan nog vinden de kwaadwillers wel een manier..
is natuurlijk geen reden om de beveiliging niet te verbeteren , of vlieg jij nooit

en wat maakt een uur extra uit als je op vakantie gaat ? extra kopje koffie nog een saucijzebroodje en het uur is voorbij
en als het voor je werk is dan heb je pech , dat calculeer je maar in net als files
Een vlucht van bijv. Nederland naar Amerika/Canada zit je echt niet te wachten op nog een uur extra.

Een vlucht van Nederland naar Rusland is dan nog wel te doen (die is zo kort).
Bart

Bericht door Bart »

reden temeer om die scan in te voeren en te verbeteren want als we wachten op een accord dan hebben we verouderde scans

en die privacy reden ...kijk nou eens naar zo een foto als je er al een man of vrouw in herkent is dat alles wat de buurvrouw zou ik echt niet herkennen en die ie ik dagelijks
Plaats reactie