Oudejaardag ........

Terugblik 2009

Ik heb alles gedaan wat ik me voornam
0
Geen stemmen
Mijn voornemens komen nooit uit dus geen voornemens voor 2010
1
5%
2009 is compleet anders verlopen dan ik gewild had
2
10%
Op de laatste dag van het jaar kijk ik altijd terug en leg (weer) mijn missers voor aan God
5
25%
Ik kijk nooit terug of vooruit ik zie het wel
0
Geen stemmen
Als ik maar genoeg oliebollen en appelflappen in huis heb
3
15%
Fijne dag met als hoogtepunt vuurwerk en champagne
1
5%
Mwah de datum verspringt gewoon en als ik moe ben ga ik naar bed
8
40%

Totaal aantal stemmen: 20

Bart

Re: Oudejaardag ........

Bericht door Bart »

Ik kijk terug op 2009 en overdenk alles weer eens, eet wat oliebollen en appelflappen, het geheel wegspeolend met een biertje en kijk naar het vuurwerk (blijf ik mooi vinden , vooral omdat het mij geen geld kost en het zelfde zie als degeen die betaald ;)

Ookal verspringt de datum zoals iedere dag , tis toch een bijzondere dag en avond , maarja ik ben nu eenmaal een emotionele
jongen
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm ja, maar misschien vindt hij het prettig om het met zijn eigen gemeente te hebben ipv met wildvreemden? Het gaat toch ook om het gemeente-zijn bij de samenkomsten? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Bart schreef:Ik kijk terug op 2009 en overdenk alles weer eens, eet wat oliebollen en appelflappen, het geheel wegspeolend met een biertje en kijk naar het vuurwerk (blijf ik mooi vinden , vooral omdat het mij geen geld kost en het zelfde zie als degeen die betaald ;)

Ookal verspringt de datum zoals iedere dag , tis toch een bijzondere dag en avond , maarja ik ben nu eenmaal een emotionele
jongen
Er zijn belangrijkere zaken om bij stil te staan, bijvoorbeeld kan ik sterven?
Ben ik met God verzoend?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Bart

Bericht door Bart »

[quoteEr zijn belangrijkere zaken om bij stil te staan, bijvoorbeeld kan ik sterven?
[/quote]

Klopt ... vandaar mijn persoonlijke terugblik en of ik kan sterven is geen vraag maar een feit
Marnix

Bericht door Marnix »

Er is een tijd voor al die zaken, de serieuze vragen, de minder serieuze dingen, verdriet en vreugde enz.

Het een sluit het ander dus niet uit, Johann. Wat jij noemt heeft niet zoveel met oud en nieuw te maken, dat moeten we ons denk ik telkens afvragen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

De oliebollen en appelflappen optie komt nog het meest in de buurt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm ja, ik heb ook niet gestemd. Het is een combinatie van factoren en ik mag maar 1 ding kiezen

- Ik heb dingen gedaan die ik me voornaam, ook dingen niet gedaan die ik me wel voornam. 2009 is niet op alle vlakken verlopen zoals ik het wilde, op sommige vlakken wel. Ik kijk op de laatste dag van het jaar terugen vooruit, leg mijn missers bij God, ook de dingen die ik wel heb gedaan en de dingen die ik heb gekregen. Ik vraag om zegen en kracht en gezondheid voor het komende jaar. Ik hoop voldoende (niet teveel) oliebollen in huis te hebben en ook wat hapjes en drankjes. Het is een fijne dag met ook vuurwerk en champagne en feest.. en wat relativering past ook wel, het jaar verandert maar de dagen worden er ook weer niet echt anders op.
Gian

Bericht door Gian »

refo schreef:De oliebollen en appelflappen optie komt nog het meest in de buurt.
Juist, veell oliebollen. De eerste 3 zakken zijn al binnen.
Woensdag nog een lading, de vriezer afvullen voor komende tijd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Lassie

Bericht door Lassie »

Het jaar 2009 een bijzonder mooi jaar. Maar dat is het elk jaar weer. Maar 2009 was toch wel een jaar met een hele mooie dag :love :oops . En dag om niet zo snel te vergeten (vooral de dienst). Mijn ouders en schoonouders die hun 35 jarige huwelijk mochten vieren, toch ook wel bijzonder en mooi om te zien hoeveel ze nog van elkaar houden en dat de liefde nog zo intens te zien is. Ook mooi om te zien hoe ons gezin weer is uitgebreid met 2 kleine kinderen. Geweldig mooi.

Maar er waren ook droevige momenten.

Het is niet zo zeer dat ik er heel erg bij stil sta op oudjaarsdag/avond. Het zal een gewone dag zijn waarin we elkaar het beste mogen wensen voor het komende jaar. Er zullen wat hapjes en drankjes zijn de vuurkorf wordt aangestoken.

Maar wat is God toch een Almachtige God, in voor en tegenspoed heeft Hij ons geholpen en gesteund. Het mag dus ook zeker een dankdag zijn.
vlinder

Bericht door vlinder »

De datum verspringt en ik ga naar bed als ik moe wordt. Maar helaas kan dat niet want evenals vorig jaar vier ik oud& nieuw op mijn werk. (hoop dat het een beetje rustig is en er veel mensen naar huis zijn, veel lege bedden, bouw ik er samen met mijn collega een feestje van...)
We hebben in het ziekenhuis een extra bezoekuur van 23.00 uur tot 0.30 uur. Hopen dat de familie niet steeds overal om komt vragen...... :insulte
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

Dan hang je toch gewoon een bordje neer: alleen noodzakelijke vragen... ofzoiets. ::bye
vlinder

Bericht door vlinder »

Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Als iemand komt ben ik die aardige, geduldige en lieve zuster.... :garde :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

:super
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Luther schreef:Jammer dat deze keuze er niet bij staat:
2009 is compleet anders gelopen dan ik gedacht had.
Tja, voor wie niet...

Hier wordt het oliebollen bakken op oudjaarsdag. De lekkerste :slurp
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
judith

Bericht door judith »

Ichtus schreef:
Luther schreef:Jammer dat deze keuze er niet bij staat:
2009 is compleet anders gelopen dan ik gedacht had.
Tja, voor wie niet...

Hier wordt het oliebollen bakken op oudjaarsdag. De lekkerste :slurp
dan kom ik er een paar halen :hum
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Plaats reactie