Hij citeerde enkele weken geleden inderdaad Boston in de Saambinder.Luther schreef:Nee, ds. C. Hogchem.Tiberius schreef:Thomas Boston, in "Het kromme in het levenslot"?helma schreef:Ja, dat las ik pas van een preikant
die kreeg een kind met syndroom van Down.
Hij dacht: wat moet ik met zo'n kind?
Toen liet de Heere hem zien: wat moet dat kind met zo'n vader!
Accepteren dat je kind anders is.
Re: Accepteren dat je kind anders is.
Prachtig is dat... Die kinderen hebben inderdaad in veel dingen een voorbeeld.Marnix schreef:Helemaal mee eens. Mijn broertje heeft Syndroom van Down. In vele dingen is hij een voorbeeld. Als het gaat om genieten. Hij maakt zich zelden zorgen, hooguit of hij wel op tijd te eten krijgt. Heerlijk, om zo onbezorgd in het leven te kunnen staan. Ook wat geloof betreft. Als je wil weten wat geloven als een kind is... we maken ons druk om vanalles, discussieren, twijfelen, veroordelen enzovoorts. Hij bidt op zijn manier... zingt mee met liedjes.... En is een kind van God. Hij maakt zich niet druk over dogmatiek over toeeigening van het heil, wedergeboorte enzovoorts enzovoorts.Joannah schreef:Ik had ook een nichtje die een simpele geest had, maar ze leerde de Heere kennen op vroege leeftijd en ze is vroeg gestorven, veel mongooltjes hebben een heel wat fijner en tevredener leven dan wij, gezonde mensen.Zonder enige onnodige bagage, zorgen en bijzaken mogen zij vaak de Hoofdzaak zien.Misschien moeten we jaloers zijn op hen, ipv andersom.helma schreef:Ja, dat las ik pas van een preikant
En dat is natuurlijk wel zo. Al kan je over sommige kinderen zoveel zorgen hebben dat het niet altijd meevalt.
Toch denk ik dat je eigenlijk wel van nature zoveel liefde hebt voor je kind dat je hem/haar ondanks zorg (en frustraties.....) toch op je hart draagt. En het kind steeds weer op de Heere werpt in het gebed. En vraagt om wijsheid, geduld en liefde.
Het is maar goed dat we onze kinderen als baby krijgen, zei pas iemand. Dan heb je ze al in je hart gesloten voordat ze in de puberteit komen
maar ieder huis heeft zijn kruis.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Met die kinderen heb ik vroeger om gegaan, maar er heeft er geen één het syndroom van Down hoor.(of hij moet er vorige week één gekregen hebben, maar daarvoor was dat niet zo)Luther schreef:Nee, ds. C. Hogchem.Tiberius schreef:Thomas Boston, in "Het kromme in het levenslot"?helma schreef:Ja, dat las ik pas van een preikant
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Klopt, ds. Hoghem heeft geen Down-kinderen.vlinder schreef:Met die kinderen heb ik vroeger om gegaan, maar er heeft er geen één het syndroom van Down hoor.(of hij moet er vorige week één gekregen hebben, maar daarvoor was dat niet zo)Luther schreef:Nee, ds. C. Hogchem.Tiberius schreef:Thomas Boston, in "Het kromme in het levenslot"?helma schreef:Ja, dat las ik pas van een preikant
Zoals ik al zei: hij citeerde in de Saambinder Boston (die op zijn beurt weer een ander citeerde, zover ik ,e herinner); ik denk dat dat een eigen leven is gaan leiden.
Nou, zo kwam het niet over... Ik meende dat hij het over zichzelf zei. Ik vond het al een zeldzame vorm van openheid...Tiberius schreef: Zoals ik al zei: hij citeerde in de Saambinder Boston (die op zijn beurt weer een ander citeerde, zover ik ,e herinner); ik denk dat dat een eigen leven is gaan leiden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik dacht ook werkelijk dat hij voor zichzelf sprak. Vond het wel open en eerlijk maar vroeg me af of dat nu van ons verwacht wordt.Luther schreef:Nou, zo kwam het niet over... Ik meende dat hij het over zichzelf zei. Ik vond het al een zeldzame vorm van openheid...Tiberius schreef: Zoals ik al zei: hij citeerde in de Saambinder Boston (die op zijn beurt weer een ander citeerde, zover ik ,e herinner); ik denk dat dat een eigen leven is gaan leiden.
Toch dat artikel nog maar eens nalezen.
Dat artikel in de Saambinder, bedoel je? Daar staat het heel duidelijk in.Wilhelm schreef:Ik dacht ook werkelijk dat hij voor zichzelf sprak. Vond het wel open en eerlijk maar vroeg me af of dat nu van ons verwacht wordt.Luther schreef:Nou, zo kwam het niet over... Ik meende dat hij het over zichzelf zei. Ik vond het al een zeldzame vorm van openheid...Tiberius schreef: Zoals ik al zei: hij citeerde in de Saambinder Boston (die op zijn beurt weer een ander citeerde, zover ik ,e herinner); ik denk dat dat een eigen leven is gaan leiden.
inderdaad dacht ik ook dat hij het over zichzelf had.Luther schreef:Nou, zo kwam het niet over... Ik meende dat hij het over zichzelf zei. Ik vond het al een zeldzame vorm van openheid...Tiberius schreef: Zoals ik al zei: hij citeerde in de Saambinder Boston (die op zijn beurt weer een ander citeerde, zover ik ,e herinner); ik denk dat dat een eigen leven is gaan leiden.
OK! Dus het was geen waarheid achter de waarheid?Tiberius schreef:Dat artikel in de Saambinder, bedoel je? Daar staat het heel duidelijk in.Wilhelm schreef:Ik dacht ook werkelijk dat hij voor zichzelf sprak. Vond het wel open en eerlijk maar vroeg me af of dat nu van ons verwacht wordt.Luther schreef:Nou, zo kwam het niet over... Ik meende dat hij het over zichzelf zei. Ik vond het al een zeldzame vorm van openheid...Tiberius schreef: Zoals ik al zei: hij citeerde in de Saambinder Boston (die op zijn beurt weer een ander citeerde, zover ik ,e herinner); ik denk dat dat een eigen leven is gaan leiden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nee. Ik kende zijn kinderen persoonlijk, geen Down kindje bij.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het artikel in het RD deed toch echt vermoeden dat hij het over z'n eigen kind had.Tiberius schreef:Dat artikel in de Saambinder, bedoel je? Daar staat het heel duidelijk in.Wilhelm schreef:Ik dacht ook werkelijk dat hij voor zichzelf sprak. Vond het wel open en eerlijk maar vroeg me af of dat nu van ons verwacht wordt.Luther schreef:Nou, zo kwam het niet over... Ik meende dat hij het over zichzelf zei. Ik vond het al een zeldzame vorm van openheid...Tiberius schreef: Zoals ik al zei: hij citeerde in de Saambinder Boston (die op zijn beurt weer een ander citeerde, zover ik ,e herinner); ik denk dat dat een eigen leven is gaan leiden.
~~Soli Deo Gloria~~
Aaj dan is dat de oplossing: Dan heb ik het alleen in het RD gelezen.Hendrikus schreef: Het artikel in het RD deed toch echt vermoeden dat hij het over z'n eigen kind had.
Pas maar op, straks gaat Tib nog beweren dat hiermee is aangetoond dat een abonnement op de Saambinder onmisbaar isLuther schreef:Aaj dan is dat de oplossing: Dan heb ik het alleen in het RD gelezen.Hendrikus schreef: Het artikel in het RD deed toch echt vermoeden dat hij het over z'n eigen kind had.

~~Soli Deo Gloria~~
Voor Luther wel, ja.Hendrikus schreef:Pas maar op, straks gaat Tib nog beweren dat hiermee is aangetoond dat een abonnement op de Saambinder onmisbaar isLuther schreef:Aaj dan is dat de oplossing: Dan heb ik het alleen in het RD gelezen.Hendrikus schreef: Het artikel in het RD deed toch echt vermoeden dat hij het over z'n eigen kind had.

Het was geen artikel in het RD, slechts een uitspraak in de rubriek Zogezegd, die elke zaterdag op pagina 2 verschijnt.Hendrikus schreef:Het artikel in het RD deed toch echt vermoeden dat hij het over z'n eigen kind had.Tiberius schreef:Dat artikel in de Saambinder, bedoel je? Daar staat het heel duidelijk in.