Maar die heeft zijn naam natuurlijk erg tegen.jvdg schreef:Maar, verdraaid nog aan toe, 't gaat toch primair om capaciteiten?
Hoewel ik ook de heer Bisschop een prima kandidaat vind hoor.

Maar die heeft zijn naam natuurlijk erg tegen.jvdg schreef:Maar, verdraaid nog aan toe, 't gaat toch primair om capaciteiten?
Dit vind ik echt kolder. Ik zie niet in wat een kerkelijke achtergrond nu met politieke capaciteiten te maken heeft. Ik zou niet eens weten welke achtergrond die Bisschop heeft. Of Rouvoet. Of... en van vd Staaij weet ik het omdat ik het hier nu net lees. Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is vd Vlies ook HHK. Maar interessant is het echt niet. Ze zijn allemaal christelijk.Luther schreef:Jajaja, maar als je meer stemmen wilt winnen uit m.n. de PKN, dan zal er toch een zeer herkenbare PKN'er op plek 2 moeten staan.jvdg schreef:Maar, verdraaid nog aan toe, 't gaat toch primair om capaciteiten?
Wij Alblasserwaarders...JolandaOudshoorn schreef:Dit vind ik echt kolder. Ik zie niet in wat een kerkelijke achtergrond nu met politieke capaciteiten te maken heeft. Ik zou niet eens weten welke achtergrond die Bisschop heeft. Of Rouvoet. Of... en van vd Staaij weet ik het omdat ik het hier nu net lees. Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is vd Vlies ook HHK. Maar interessant is het echt niet. Ze zijn allemaal christelijk.Luther schreef:Jajaja, maar als je meer stemmen wilt winnen uit m.n. de PKN, dan zal er toch een zeer herkenbare PKN'er op plek 2 moeten staan.jvdg schreef:Maar, verdraaid nog aan toe, 't gaat toch primair om capaciteiten?
Ja, ik ben blij dat jij zo denkt. Maar helaas gaat het gewoon zo in kerkelijk Nederland.JolandaOudshoorn schreef:Dit vind ik echt kolder. Ik zie niet in wat een kerkelijke achtergrond nu met politieke capaciteiten te maken heeft. Ik zou niet eens weten welke achtergrond die Bisschop heeft. Of Rouvoet. Of... en van vd Staaij weet ik het omdat ik het hier nu net lees. Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is vd Vlies ook HHK. Maar interessant is het echt niet. Ze zijn allemaal christelijk.Luther schreef:Jajaja, maar als je meer stemmen wilt winnen uit m.n. de PKN, dan zal er toch een zeer herkenbare PKN'er op plek 2 moeten staan.jvdg schreef:Maar, verdraaid nog aan toe, 't gaat toch primair om capaciteiten?
Laat predikanten svp predikanten blijven.Luther schreef:Ja, ik ben blij dat jij zo denkt. Maar helaas gaat het gewoon zo in kerkelijk Nederland.JolandaOudshoorn schreef:Dit vind ik echt kolder. Ik zie niet in wat een kerkelijke achtergrond nu met politieke capaciteiten te maken heeft. Ik zou niet eens weten welke achtergrond die Bisschop heeft. Of Rouvoet. Of... en van vd Staaij weet ik het omdat ik het hier nu net lees. Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is vd Vlies ook HHK. Maar interessant is het echt niet. Ze zijn allemaal christelijk.Luther schreef:Jajaja, maar als je meer stemmen wilt winnen uit m.n. de PKN, dan zal er toch een zeer herkenbare PKN'er op plek 2 moeten staan.jvdg schreef:Maar, verdraaid nog aan toe, 't gaat toch primair om capaciteiten?
Bisschop is pas na de scheuring HHK geworden, dus is daardoor voor PKN'ers ook acceptabel.
Maar als je 't mij vraagt: Kwaliteit gaat voor. Ik zou overigens een heel groot voorstander zijn van dr. H. van de Belt op plek 2. Je merkt de laatste jaren dat je meer een apologeet nodig hebt.
Stil maar, Van de Belt wil niet. Dus dat komt goed.jvdg schreef:Laat predikanten svp predikanten blijven.
Politiek gaat ten koste van hun roeping.
De SGP wás een domineespartij.
Die tijd hebben we gehad.
Dat was geen full-time job.Luther schreef:Stil maar, Van de Belt wil niet. Dus dat komt goed.jvdg schreef:Laat predikanten svp predikanten blijven.
Ik ontken overigens dat het hun roeping in de weg zou staan. Volgens mij werd Paulus ook bevolen om voor stadhouders en koningen gesteld te worden.
OK, dan zou ik het in ieder geval goed vinden, als Van de Belt de plaats van ds. A. van Heteren zou gaan innemen (als predikant-voorzitter) en dan ook wat vaker in de media optreedt als apologeet. Dan heb je wel een gesprekspartner van formaat bij NOVA of Pauw en Witteman .jvdg schreef:Dat was geen full-time job.Luther schreef:Stil maar, Van de Belt wil niet. Dus dat komt goed.jvdg schreef:Laat predikanten svp predikanten blijven.
Ik ontken overigens dat het hun roeping in de weg zou staan. Volgens mij werd Paulus ook bevolen om voor stadhouders en koningen gesteld te worden.
Oké, dat is dan een andere invalshoek, hoewel ik nog weet of ik dat met je eens ben.Luther schreef:OK, dan zou ik het in ieder geval goed vinden, als Van de Belt de plaats van ds. A. van Heteren zou gaan innemen (als predikant-voorzitter) en dan ook wat vaker in de media optreedt als apologeet. Dan heb je wel een gesprekspartner van formaat bij NOVA of Pauw en Witteman .jvdg schreef:Dat was geen full-time job.Luther schreef:Stil maar, Van de Belt wil niet. Dus dat komt goed.jvdg schreef:Laat predikanten svp predikanten blijven.
Laten we daarover een keer van gedachten wisselen op RF.jvdg schreef:Oké, dat is dan een andere invalshoek, hoewel ik nog weet of ik dat met je eens ben.
Goed idee, als we het dan maar niet over personen gaan hebben.Luther schreef:Laten we daarover een keer van gedachten wisselen op RF.jvdg schreef:Oké, dat is dan een andere invalshoek, hoewel ik nog niet weet of ik dat met je eens ben.
Ik zal niet op de namen reageren; wel wil ik aandacht vragen voor het feit dat theologen uit de achterban vaker apologetisch moeten optreden in goed bekeken TV-programma's. dr. Van de Belt vind ik daarin een voorbeeld.jvdg schreef:Goed idee, als we het dan maar niet over personen gaan hebben.Luther schreef:Laten we daarover een keer van gedachten wisselen op RF.jvdg schreef:Oké, dat is dan een andere invalshoek, hoewel ik nog niet weet of ik dat met je eens ben.
Dr. Van de Belt bijvoorbeeld is nl. ter rechterzijde niet geheel onomstreden, terwijl ik over Ds. Van Heteren nog geen kritiek ben tegengekomen.
Zie je, ikzelf begin nu al namen te noemen.
Taal naar m'n hart. En ik denk, Freek, dat je hier verwoordt hoe vele jongeren erin staan.freek schreef:Ik was vooral blij met die laatste alinea uit het RD-artikel van vandaag, waarin Van der Staaij over zijn geloof sprak.
Dan mag er voor mijn part nog een oudgereformeerde bijkomen, al was het in het kwadraat.
Eens!Luther schreef:Taal naar m'n hart. En ik denk, Freek, dat je hier verwoordt hoe vele jongeren erin staan.freek schreef:Ik was vooral blij met die laatste alinea uit het RD-artikel van vandaag, waarin Van der Staaij over zijn geloof sprak.
Dan mag er voor mijn part nog een oudgereformeerde bijkomen, al was het in het kwadraat.