Advent............ hoe sta jij in deze verwachtingsweken?
- JolandaOudshoorn
Re: Advent............ hoe sta jij in deze verwachtingsweken?
Op dit moment ben ik zo druk met organisatie dat er weinig terecht komt van bezinning.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jammer,JolandaOudshoorn schreef:Op dit moment ben ik zo druk met organisatie dat er weinig terecht komt van bezinning.
ik was ook altijd erg druk in deze tijd van het jaar. Afgelopen jaar ben ik door ziekte helemaal uitgerangeerd geraakt. Inmiddels kijk ik heel anders aan tegen de drukte van allerlei dingen. Er is werkelijk maar één ding belangrijk.
Ik kijk nu met verwachting uit naar Jezus (weder)komst. Geen ziekte, pijn en verdriet, maar met een nieuw lichaam Hem grootmaken.
Ook de organisatie kán een bezinning zijn Jolanda. Als is het alleen maar het gebed vooraf.JolandaOudshoorn schreef:Op dit moment ben ik zo druk met organisatie dat er weinig terecht komt van bezinning.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Heel verstandelijk of ook met het hart?henriët schreef:verlangend..
terugdenkend aan de geboorte van de Heere Jezus..
kijkend naar het toekomende.. de wederkomst..
Gijs83 schreef:Heel verstandelijk of ook met het hart?henriët schreef:verlangend..
ik denk eigenlijk dat je niet verstandelijk kan verlangen naar de wederkomst...
Een gedicht van Nel Benschop:
Immanuel: God met ons
Een naam vol vreugde: God, Die met ons is
Die naast je loopt; Hij, Die Zich wil ontfermen
al ga je door een dal van duisternis
Hij is erbij: Zijn arm zal je beschermen
Immanuel: een naam vol warmte en licht
een grote God, Die een klein mens wil wezen
Die al Zijn liefde op ons heeft gericht
om ons geschonden leven te genezen
Immanuel: Hij is ons zeer nabij
een mens als wij, die onder ons wil wonen
en Zoon van God. Wie kan er zoals Hij,
het beeld des Vaders beter aan ons tonen?
In Bethlehem is 't engelenlied gehoord
dat zong van vrede, vreugde, welbehagen
en nog weerklinkt dit lied in Jezus' woord:
"Vrees niet! Zie, Ik ben met u, alle dagen!"
Immanuel: God met ons
Een naam vol vreugde: God, Die met ons is
Die naast je loopt; Hij, Die Zich wil ontfermen
al ga je door een dal van duisternis
Hij is erbij: Zijn arm zal je beschermen
Immanuel: een naam vol warmte en licht
een grote God, Die een klein mens wil wezen
Die al Zijn liefde op ons heeft gericht
om ons geschonden leven te genezen
Immanuel: Hij is ons zeer nabij
een mens als wij, die onder ons wil wonen
en Zoon van God. Wie kan er zoals Hij,
het beeld des Vaders beter aan ons tonen?
In Bethlehem is 't engelenlied gehoord
dat zong van vrede, vreugde, welbehagen
en nog weerklinkt dit lied in Jezus' woord:
"Vrees niet! Zie, Ik ben met u, alle dagen!"
Dat weet ik wel zeker.helma schreef:Gijs83 schreef:Heel verstandelijk of ook met het hart?henriët schreef:verlangend..
ik denk eigenlijk dat je niet verstandelijk kan verlangen naar de wederkomst...
Het mooiste getuigenis daarvan, vind je in Openbaringen, maar ook in NGB37: Daarom verwachten wij die dag met een groot verlangen.
Zonder Christuskennis in dit leven, is er geen enkele reden voor een groot verlangen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zoals Guido de Brès het verwoordt... niet iedereen zal hemGijs83 schreef:Heel verstandelijk of ook met het hart?henriët schreef:verlangend..
dat zo kunnen nazeggen... denk je niet?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hoe verwoordt hij dat?-DIA- schreef:Zoals Guido de Brès het verwoordt... niet iedereen zal hemGijs83 schreef:Heel verstandelijk of ook met het hart?henriët schreef:verlangend..
dat zo kunnen nazeggen... denk je niet?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bedoelde hij dit niet?Luther schreef:.... maar ook in NGB37: Daarom verwachten wij die dag met een groot verlangen.
als dit bedoeld wordt, dan zou ik het hem wel na willen stamelen.haaf schreef:Bedoelde hij dit niet?Luther schreef:.... maar ook in NGB37: Daarom verwachten wij die dag met een groot verlangen.
ach ja, soms mag je dat zomaar doen, andere keren begrijp je niet dat je dat ooit hebt durven zeggen.
( ps leuk dat je r weer even bent haaf.)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Verlang ik naar de wederkomst?
Ja!! en nee................
Luther haalde openbaringen aan. Ik denk aan de heiligen die vragen aan de Heere om terug te komen.
Maar de Heere geeft nog genadetijd. Hij wil niet dat iemand verloren gaat.
Dan denk ik aan mijn aanstaande schoondochters bijvoorbeeld die, onkerkelijk opgevoed, nu meegaan naar de kerk.
Heere, geef hen nog tijd zodat ook zij U mogen leren kennen en ook mogen verlangen.
Ja, dan denk ik aan de jeugd in onze gemeente die lauw is en eigen vertier boven het leven met de Heere nog zoeken.
Heere, werk in hun harten dat ook zij het alleen bij U mogen vinden.
Dus het is voor mij een ja en een nee.
Luther haalde openbaringen aan. Ik denk aan de heiligen die vragen aan de Heere om terug te komen.
Dan denk ik aan mijn aanstaande schoondochters bijvoorbeeld die, onkerkelijk opgevoed, nu meegaan naar de kerk.
Heere, geef hen nog tijd zodat ook zij U mogen leren kennen en ook mogen verlangen.
Ja, dan denk ik aan de jeugd in onze gemeente die lauw is en eigen vertier boven het leven met de Heere nog zoeken.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik heb weinig met advent, verwachtingsweken en andere door de RKK geintroduceerde "tijden en wetten".Wereldgelijkvormigheid dus.Ook kerstbomen, -ballen en geschenken, ik gruw ervan.
Jezus is niet geboren in december, maar begin october.Maar ik denk aan Hem en bezin me het hele jaar door.
Zijn dood werd onze redding, Hij riep ook op die te herdenken tijdens zijn laatste Pesach, waar Hij zo naar uitgekeken had om het met zijn discipelen te vieren.
Jezus is niet geboren in december, maar begin october.Maar ik denk aan Hem en bezin me het hele jaar door.
Zijn dood werd onze redding, Hij riep ook op die te herdenken tijdens zijn laatste Pesach, waar Hij zo naar uitgekeken had om het met zijn discipelen te vieren.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- MarthaMartha
Dat is zo mooi van die tekst uit Openbaringen, het verlangen van de bruid naar de komst van de Bruidegom en direct erbij die roep naar wie Hem nog niet kent....fluitje schreef:Verlang ik naar de wederkomst?
En de Geest en debruid zeggen: Kom!
En die het hoort, zegge: Kom!
En die wil, neme het water des levens om niet.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Dat je niets met advent etc. hebt moet je zelf weten, maar die 'tijden en wetten' zijn in elk geval zeker niet door de Rooms-Katholieke Kerk geïntroduceerd.Joannah schreef:Ik heb weinig met advent, verwachtingsweken en andere door de RKK geintroduceerde "tijden en wetten".
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)