Met Kerst kadootjes ?

Bart

Re: Met Kerst kadootjes ?

Bericht door Bart »

men heeft een uitgebreide bij schildklier test gedaan en dat was goed

de alvleesklier is gestopt met ze werk te doen. ben suikerpatient en maagpatient
diverse scans PAT MRI en CT brachten niets uit wel zijn er via een slang door de mond in de maag wat dingem weggehaald.

we zien het wel .... nog 1 maand en ik hoef gelullig geen "astronauten voer meer" dat is zo smerig !! Maar ja van 72KG naar 50KG moet worden aangevuld worden met deze troep. Ik weeg nu 53 dus je kan je voorstellen dat ik me als een vaatdoek voel
Lourens

Bericht door Lourens »

Sterkte Bart.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

fluitje schreef:Sterkte Bart!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
mayflower

Bericht door mayflower »

Bart schreef:men heeft een uitgebreide bij schildklier test gedaan en dat was goed

de alvleesklier is gestopt met ze werk te doen. ben suikerpatient en maagpatient
diverse scans PAT MRI en CT brachten niets uit wel zijn er via een slang door de mond in de maag wat dingem weggehaald.

we zien het wel .... nog 1 maand en ik hoef gelullig geen "astronauten voer meer" dat is zo smerig !! Maar ja van 72KG naar 50KG moet worden aangevuld worden met deze troep. Ik weeg nu 53 dus je kan je voorstellen dat ik me als een vaatdoek voel

Beste broeder Bart,

Ik heb op mijn 26 levensjaar diabetes gekregen type 1, en heb sindsdien in dit alles de afhankleijkheid van de Here God mogen ervaren.
Ik wens en bid jou Gods kracht en het geloof toe, dat je je in je zwakte Gods kracht en nabijheid zult ervaren !
priscilla

Bericht door priscilla »

Bloempje28 schreef:Wij doen met kerst altijd iets bijzonders voor elkaar. Een lieve kaart voor elkaar bijvoorbeeld. Maar voor de rest laten we het daarbij. We willen er geen cadeautjesfeest van maken, van het mooiste cadeau moet Christus toch zijn. Wij hebben zelf geen kerstboom. En vanuit de gedachte dat deze boom over is genomen van het heidense lichtfeest, wil ik er ook geen één in huis nemen. Maar goed ik maak het vaak wel gezellig met kaarsen en een schaal met kerstballen.... dus echt rechtlijnig ben ik hier niet in. Ik vind het gezellig al die familieaangelegenheden en ik denk dat dit ook past bij de kerstgedachte.... maar laten we Jezus zelf niet vergeten. Kerstfeest is een feest, maar als je er goed over nadenkt moet het je ook verdriet doen dat Jezus moest komen voor zondaren. Het heeft dus twee kanten. Soberheid en feest.... maak daar maar eens een goed combi van.

Iedereen alvast een gezegend kerstfeest toegewenst.
Ik hou ook erg van gezelligheid en ieder seizoen kleed ik mijn huis aan met kleuren die bij het seizoen passen o.a. in kaarsen, kussens en hebbedingetjes.
De kerstversieringen komen half nov. al tevoorschijn en blijven staan tot half febr. Je doet het dan niet alleen voor kerst. De kaarsen branden bij ons ook al iedere avond. Je ziet in tuincentra zoveel leuke dingen. Ik vind het leuk om daar creatief in bezig te zijn.
En verder vind ik het feest dat Jezus gekomen is. Ik kan niet anders dan dankbaar zijn dat God Zijn Zoon stuurde. Hoe zou er anders verlossing zijn?
Dallan

Bericht door Dallan »

Bart schreef: Wat vinden julie van een dergelijke Kerstviering?
Wij doen niet mee met de commersie en geven geen cadeautjes. We hebben nu advent en dit is de tijd waarin we ons voorbereiden op de komst van Christus in de wereld. Dit betreft de herinnering aan Zijn geboorte en natuurlijk ook aan Zijn wederkomst. Wij houden ons hier in die tijd daarom ook voor een deel aan de vasten, tenminste blijft de borrel in de kast.
Op 24 december gaan we naar de middernacht mis. Op eerste en tweede kerst wordt er familie bezocht of we krijgen zelf mensen op bezoek en wordt er goed gegeten. Met 6 Januari (feest van de 3 koningen of wijzen) is de kersttijd dan voorbij.

Bart, alles goede!
Jezus Christus is het licht der wereld
Zijn dood verkondigen wij
Zijn verrijzenis prijzen wij
tot Hij komt in heerlijkheid
Marnix

Bericht door Marnix »

helma schreef:
fluitje schreef:
Ja, ik zal het zachtjes zeggen. We hebben ook een kerstboom maar daar liggen de cadeautjes niet onder.

:banni

vanmorgen vroeg juist een van de kinderen: zijn we al lang genoeg christelijk gereformeerd om een kerstboom te nemen?
het was een grapje maar toch..... :huhu
Hahahaha! Geniaal :)
Wilhelm schreef:Met kerst overdenken we de eerste trap van Jezus' vernedering.
Al die poespas er om heen die al zover onze gezindte is binnengedrongen kan ik absoluut niet begrijpen en vindt ik ook verwerpelijk.
Dit vind ik kort door de bocht. Moeten we van het kerstfeest dan maar iets heel sombers maken? Bijbels gezien heeft de gebeurtenis duidelijk twee kanten. Aan de ene kant de vernedering van Jezus Christus. Maar aan de andere kant ook het mooie daarvan, want Hij doet dat om ons te redden. Het volk in duisternis ziet een groot licht. De Bijbel legt niet de nadruk op die vernedering, op het treurige van die dag, dat het nodig is... De nadruk ligt op het mooie van die dag. De engelen komen goed nieuws brengen en eren daarna God, vol vreugde. De herders loofden God en prezen hem, de wijzen brachten geschenken, Simeon en Hanna loven hem en prijzen Maria en heel Israel gelukkig...

Kortom, reden genoeg om die dag met vreugde te gedenken. Hoe men dat verder invult, daar kan je in verschillen. Elkaar op een feestdag kado's geven is op zich niet verkeerd. Een feestelijke maaltijd is gepast. Als Hij dan maar centraal staat. Dat is bij veel Nederlanders niet het geval. Dat is jammer... maar nog geen reden om dan maar helemaal geen feestelijkheden te hebben.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Johann Gottfried Walther

Zo kun je wel doorgaan Marnix, Kerstboom niets verkeerds aan.
Dat wil de duivel altijd maar zeggen, het komt niet zo nauw hoor.
Als je maar even naar de kerk gaat, heb je er lang genoeg bij stil gestaan,
en daarna vooral lekker gaan eten, feest vieren, ect. ect. alle uiterlijkheden,
daar wil satan dat we ons in verliezen.

Opdat we maar niet in aanbidding God zullen loven, voor de gave van Zijn Zoon, voor doemwaardige zondaren.
En Christus zullen leren te gaan zoeken.

Als je al over feestelijkheid wilt spreken, wijst de bijbel in ieder geval niet op een feestelijkheid in uiterlijkheden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:
helma schreef:
fluitje schreef:
Ja, ik zal het zachtjes zeggen. We hebben ook een kerstboom maar daar liggen de cadeautjes niet onder.

vanmorgen vroeg juist een van de kinderen: zijn we al lang genoeg christelijk gereformeerd om een kerstboom te nemen?
Al die poespas er om heen die al zover onze gezindte is binnengedrongen kan ik absoluut niet begrijpen en vindt ik ook verwerpelijk.
Dit vind ik kort door de bocht. Moeten we van het kerstfeest dan maar iets heel sombers maken? Bijbels gezien heeft de gebeurtenis duidelijk twee kanten. Aan de ene kant de vernedering van Jezus Christus. Maar aan de andere kant ook het mooie daarvan, want Hij doet dat om ons te redden. Het volk in duisternis ziet een groot licht. De Bijbel legt niet de nadruk op die vernedering, op het treurige van die dag, dat het nodig is... De nadruk ligt op het mooie van die dag. De engelen komen goed nieuws brengen en eren daarna God, vol vreugde. De herders loofden God en prezen hem, de wijzen brachten geschenken, Simeon en Hanna loven hem en prijzen Maria en heel Israel gelukkig...

Kortom, reden genoeg om die dag met vreugde te gedenken. Hoe men dat verder invult, daar kan je in verschillen. Elkaar op een feestdag kado's geven is op zich niet verkeerd. Een feestelijke maaltijd is gepast. Als Hij dan maar centraal staat. Dat is bij veel Nederlanders niet het geval. Dat is jammer... maar nog geen reden om dan maar helemaal geen feestelijkheden te hebben.
Maar Marnix,
Zoals de wereld zich op maakt om kerstmis/feest te gaan vieren met veel glimmer enz.
en dat is ook in onze gezinte gekomen.
Zonder dit alles hoeft het toch niet somber te zijn zo ervaar ik het zelf niet.
Letstalk

Bericht door Letstalk »

Bart schreef:
@ Bart, ik mis bij jou de kerk
De kerk is natuurlijk vanzelfsprekend echter voor mij dit jaar niet
Ik lig al een halfjaar ziek thuis en vind het vreselijk om niet naar de kerk te kunnen gaan al een halfjaar lang!

Ik ben dusdanig moe en afgevallen dat ik slechts 1 uur op kan zijn daarna moet ik gaan liggen.
Doktoren tasten in het duister het is geen k of aids maar een enorme verstoring in de stofwisseling. Daarnaast vrees ik dus ook voor mijn baan e.d en dus is het voor mij moeilijk om positief te blijven. Het missen van de nachtmis valt mij zeer zeer zwaar

Ik ken iemand die ook deze klachten heeft. Bij haar is eruitgekomen dat ze de ziekte ME(vermoeidheidssydroom) heeft.
Ze is ook vreselijk afgevallen, maar ze heeft ook geen eetlust. Ze ligt ook altijd op bed.
Ik wens je heel veel sterkte toe!
Laatst gewijzigd door Letstalk op 30 nov 2009, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Marnix

Bericht door Marnix »

Johann Gottfried Walther schreef:Zo kun je wel doorgaan Marnix, Kerstboom niets verkeerds aan.
Dat wil de duivel altijd maar zeggen, het komt niet zo nauw hoor.
Als je maar even naar de kerk gaat, heb je er lang genoeg bij stil gestaan,
en daarna vooral lekker gaan eten, feest vieren, ect. ect. alle uiterlijkheden,
daar wil satan dat we ons in verliezen.

Opdat we maar niet in aanbidding God zullen loven, voor de gave van Zijn Zoon, voor doemwaardige zondaren.
En Christus zullen leren te gaan zoeken.

Als je al over feestelijkheid wilt spreken, wijst de bijbel in ieder geval niet op een feestelijkheid in uiterlijkheden.
Wat is nou weer een feestelijkheid in uiterlijkheden? Het is typisch gereformeerd om dat zo te noemen. Je kan blij zijn in je hart en je kan blij zijn en dat uiten. En dat is dan opeens feestelijkheid in uiterlijkheden? Als er sprake is van een feest, mag dat best ook uiterlijk gevierd worden. Mijn punt is dat het niet alleen maar uiterlijk vieren mag zijn, zonder inhoud. Dat doet de wereld. Het verschil met de wereld zit hem hierin, dat wij weten waarom het echt KerstFEEST is, in het inhoudelijke. Niet in of het ook in feestelijkheden tot uiting komt.

Dus helemaal met je eens: Niet het feest centraal, lekker eten, de kerstboom, kadootjes. Hem centraal zetten. En van daaruit uit dat zich ook in uiterlijkheden. Een feestelijke dienst omdat we vieren dat Hij mens werd om ons te redden. En dan mag bijvoorbeeld lekker eten ook. We hebben immers ECHT wat te vieren!
Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:
helma schreef:
fluitje schreef:

Maar Marnix,
Zoals de wereld zich op maakt om kerstmis/feest te gaan vieren met veel glimmer enz.
en dat is ook in onze gezinte gekomen.
Zonder dit alles hoeft het toch niet somber te zijn zo ervaar ik het zelf niet.
De wereld kent de reden voor het kerstfeest niet. Het is een traditie en men doet vrolijk zonder dat men iets te vieren heeft. Dat is leeg, inhoudsloos... en logisch dat men het met veel glimmer enzo nog wat wil aankleden. Logisch... en leeg. We moeten hierin niet zijn als de wereld. Maar Hem centraal stellen. Mijn punt is echter dat dat niet inhoudt dat we dus geen feest vieren, niet lekker eten etc. We vieren wel feest, omdat we in tegenstelling tot de wereld echt iets te vieren hebben. We vieren het niet zoals de wereld, leeg, inhoudsloos... maar we vieren het wel. Omdat we de ware kerstboodschap kennen. Dat is heel wat anders dan "de wereld viert feest zonder reden en wij doen het dus maar niet". Daar ging het me om. Niet om wereldgelijkvormig te zijn omdat je ook feest viert... maar om geheel anders te zijn... en feest te vieren omdat Hij mens werd, omdat het licht in de wereld is gekomen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
henry30

Bericht door henry30 »

Kan iemand mij zeggen waar de traditie van kerstboom van daan komt, waar het zeg maar op stoelt? Volgens mij moet je dáár beginnen voordat je voor of tegen ben. Je kunt met zn allen roepen of je voor of tegen sinterklaas ben, maar als je er achter komt waar het kruis op zijn mijter voor staat, stond pas in rd of zo, dan ga je ineens een beetje anders denken. Dus wat is belangrijk? Waar komt het idee van de kerstboom vandaan! En daar aan vast: de kadootjes. De kaarsen is helder, het is het feest van het licht in de duisternis, en dat kun je religieus zien maar ook gewoon: het zijn de donkere dagen, vroeg donker en laat licht, dus kaarsjes verspreiden dan zeg maar extra licht.
Maar nou die boom nog... :wiz
Johann Gottfried Walther

henry30 schreef:Kan iemand mij zeggen waar de traditie van kerstboom van daan komt, waar het zeg maar op stoelt? Volgens mij moet je dáár beginnen voordat je voor of tegen ben. Je kunt met zn allen roepen of je voor of tegen sinterklaas ben, maar als je er achter komt waar het kruis op zijn mijter voor staat, stond pas in rd of zo, dan ga je ineens een beetje anders denken. Dus wat is belangrijk? Waar komt het idee van de kerstboom vandaan! En daar aan vast: de kadootjes. De kaarsen is helder, het is het feest van het licht in de duisternis, en dat kun je religieus zien maar ook gewoon: het zijn de donkere dagen, vroeg donker en laat licht, dus kaarsjes verspreiden dan zeg maar extra licht.
Ds. Heldring heeft die geintrodiceerd.
Kerstboom zou kerst goed verbeelden.
Stond tijdje geleden een artikel over in het RD.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Ik ben het met Marnix eens.

Ageer heel scherp tegen een leeg kerstfeest. Vermaan mensen dat het toch om de komst van onze Heere Jezus Christus moet gaan. Laat dat zelf dan ook blijken naar de omgeving.
Maar om nu een punt te gaan maken over een kerstboom of over kado's...
Het is heel logisch als mensen daar niet aan mee willen doen. Onze Heere heeft zich immers vernederd.
Het is ook logisch als mensen daar feest over willen vieren. Het is immers het Licht dat in de wereld komt.
Laten we elkaar dan niet op dit soort punten de les gaan lezen..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

henry30 schreef:Kan iemand mij zeggen waar de traditie van kerstboom van daan komt, waar het zeg maar op stoelt? Volgens mij moet je dáár beginnen voordat je voor of tegen ben. Je kunt met zn allen roepen of je voor of tegen sinterklaas ben, maar als je er achter komt waar het kruis op zijn mijter voor staat, stond pas in rd of zo, dan ga je ineens een beetje anders denken. Dus wat is belangrijk? Waar komt het idee van de kerstboom vandaan! En daar aan vast: de kadootjes. De kaarsen is helder, het is het feest van het licht in de duisternis, en dat kun je religieus zien maar ook gewoon: het zijn de donkere dagen, vroeg donker en laat licht, dus kaarsjes verspreiden dan zeg maar extra licht.
Misschien geeft dit licht :humhihi
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstboom
Plaats reactie