beroepen

albion

Re: beroepen

Bericht door albion »

Zita schreef:Of je choreograaf kunt worden, hangt enorm af van je visie op dans.
Hoewel ik in het algemeen teugen dansen ben, weet ik niet of ik op bijbelse gronden bijvoorbeeld klassiek ballet meteen zou moeten afwijzen.

Wij zijn sowieso tegen dansen, klassiek of niet. Maar ons wordt verweten dat we niet met onze tijd meegaan.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

albion schreef:
Zita schreef:Of je choreograaf kunt worden, hangt enorm af van je visie op dans.
Hoewel ik in het algemeen teugen dansen ben, weet ik niet of ik op bijbelse gronden bijvoorbeeld klassiek ballet meteen zou moeten afwijzen.

Wij zijn sowieso tegen dansen, klassiek of niet. Maar ons wordt verweten dat we niet met onze tijd meegaan.
David danste ook. En Mirjam. (Die was 92 toen ze dat deed)
Er moeten dus wel bijbelse mogelijkheden zijn. De vraag is alleen of dat onder choreografie valt. En of je daar je boterham in kunt hebben. Ik denk het niet.
Ik weet wel dat de Driestar Pabo titmische gymnastiek als vak had of heeft. Da's ook puur dansen met een andere naam. Maar ook daar is het slechts onderdeel van een vak.
Het blijft een beetje aan de randjes lopen, ben ik bang.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
priscilla

Bericht door priscilla »

Ik weet wel dat de Driestar Pabo titmische gymnastiek als vak had of heeft. Da's ook puur dansen met een andere naam. Maar ook daar is het slechts onderdeel van een vak.
Bewegen op muziek, noemde ze dat toch?
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

refo schreef:
albion schreef:

Er moeten dus wel bijbelse mogelijkheden zijn. De vraag is alleen of dat onder choreografie valt. En of je daar je boterham in kunt hebben. Ik denk het niet.
Ja Refo dat maak jij er van dansen!!!
Maar Davids huppelen was wel wat anders dan het dansen van nu denk ik.
David huppelde voor de ark des HEEREN!!!
refo

Bericht door refo »

Ja. Dat staat er. En wat is het verschil precies?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Oude-Waarheid

refo schreef:Ja. Dat staat er. En wat is het verschil precies?
:quoi Is het dansen van nu voor des HEEREN Aangezicht.

Kan zelf niet dansen omdat ik het niet mocht in mijn jeugd.
Maar wat ik van horen zeggen heb is het vaak meer sex geschuivel.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Oude-Waarheid schreef:
refo schreef:
albion schreef:

Ja Refo dat maak jij er van dansen!!!
Maar Davids huppelen was wel wat anders dan het dansen van nu denk ik.
David huppelde voor de ark des HEEREN!!!
Maar 't vrome volk in U verheugd
Zal huppelen van zielenvreugd'
Daar zij hun wens verkrijgen.
Hun blijdschap zal dan, onbepaald
Door 't licht dat van Zijn aanzicht straalt
Ten hoogste toppunt stijgen.
Heft Gode blijde psalmen aan
Verhoogt, verhoogt voor Hem de baan;
Laar al wat leeft Hem eren;
Bereidt de weg, in hem verblijd,
Die door de vlakke velden rijdt;
Zijn naam is HEERE der Heeren.

Dansen! Huppelen!
Als dat het is, dat zal Gods volk eeuwig doen!
Nooit meer met één onreine gedachte of beweging.
Eeuwig, God grootmaken, en eeuwig van jezelf verlost!

Als je zo kan dansen doe dat dan!
Dan heb je hier de voorsmaken van het eeuwig zalig hemelleven!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Oude-Waarheid

Maar 't vrome volk in U verheugd
Zal huppelen van zielenvreugd'
Daar zij hun wens verkrijgen.
Hun blijdschap zal dan, onbepaald
Door 't licht dat van Zijn aanzicht straalt
Ten hoogste toppunt stijgen.
Heft Gode blijde psalmen aan
Verhoogt, verhoogt voor Hem de baan;
Laar al wat leeft Hem eren;
Bereidt de weg, in hem verblijd,
Die door de vlakke velden rijdt;
Zijn naam is HEERE der Heeren.

Dansen! Huppelen!
Als dat het is, dat zal Gods volk eeuwig doen!
Nooit meer met één onreine gedachte of beweging.
Eeuwig, God grootmaken, en eeuwig van jezelf verlost!

Als je zo kan dansen doe dat dan!
Dan heb je hier de voorsmaken van het eeuwig zalig hemelleven!

Ja Dia van Harte mee eens
jvdg

Bericht door jvdg »

Oude-Waarheid schreef:
Ook ik ben het met DIA van harte eens.
Dat is geen dansen om verheugd te worden, maar dat is een dansen wat voortvloeit uit zielenvreugd.
Vanwege de Bron!
Oude-Waarheid

jvdg schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Ook ik ben het met DIA van harte eens.
Dat is geen dansen om verheugd te worden, maar dat is een dansen wat voortvloeit uit zielenvreugd.
Vanwege de Bron!
Ja JVDG werd daar door ons, maar wat meer van gevonden!!
Rens

Bericht door Rens »

priscilla schreef:
Bewegen op muziek, noemde ze dat toch?
tja.........wat de reformatorischen nou zo afwijzen in of aan dansen, dat kan ik totaal niet vatten.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Zoals voetbaltrainers meestal oud-voetballers zijn, die na hun actieve loopbaan toch met de sport bezig willen blijven en dus teams gaan coachen, zo zijn choreografen in de regel gewezen dansers. Hoe zou je ook een choreografie kunnen maken als je niet zelf op professioneel niveau gedanst hebt?

Een carrière als professioneel danser lijkt me moeilijk te verenigen met onze principes. Niet om het dansen op zich, wel om het wereldje waarin je dan terecht komt. Een wereldje waarin het draait om het uiterlijk, om het zinnelijke, een wereldje waar men het niet zo nauw neemt met de zedelijkheid, een milieu waarin homosexualiteit eerder regel dan uitzondering is en waar dat ook allemaal "moet kunnen". Wie daarin professioneel bezig wil zijn, zal ook nauwelijks om zondagsarbeid heen kunnen.
~~Soli Deo Gloria~~
Oosterling

Bericht door Oosterling »

Een goede vriendin is choreografe. Zij heeft jarenlang groepen getraind en begeleid die in het kader van evangelisatiecampagnes in de islamitische wereld al dansend verhalen uit de Bijbel uitbeeldden. Momenteel staat dit alles nagenoeg stil, het is een beetje al te avontuurlijk geworden, maar bij mijn weten zijn er in andere werelddelen nog wel dergelijke groepen actief.
refo

Bericht door refo »

Oosterling schreef:Een goede vriendin is choreografe. Zij heeft jarenlang groepen getraind en begeleid die in het kader van evangelisatiecampagnes in de islamitische wereld al dansend verhalen uit de Bijbel uitbeeldden. Momenteel staat dit alles nagenoeg stil, het is een beetje al te avontuurlijk geworden, maar bij mijn weten zijn er in andere werelddelen nog wel dergelijke groepen actief.
Ja, dat is waar. Ook in Afrikaanse landen mogen Christenen wel dansen.
--------------
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Aziatisch zal het wel zijn.
Overigens had ze haar energie wel beter kunnen besteden.
Gesloten