Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Misschien dat je als je jezelf gaat kennen wat gematigder word in je uitspraken. Ik ken de boeken van Maarten 't Hart, en ben ook bekend met zijn persoonlijkheid. Ik keur zijn daden resoluut af, maar ik kan desondanks alleen medelijden hebben met zo'n man.
Misschien moeten we dankbaar zijn. Wij hadden ook zulke spotters kunnen zijn / blijven, als God ons niet bewaard had / ontdekt had aan onze dwaasheid.
Precies Dathenum!
Van nature doen we niet anders dan met God spotten! We zijn van één lap gescheurd! Wij maken geen uitzondering op Maarten 'tHart en hij niet op ons.
't Is genade dat je ontdekt bent aan jezelf! Want dat willen we niet van nature. Dat gaat tegen ons vlees in! O wat een wonder, als je je nog minder gaat voelen dan Maarten 'tHart. Maarten van 'tHart leeft ook in jouw boze hart!! Maarten 'tHart dat ben jij, dat ben ik van nature!
De Bijbel noemt Maarten een dwaas! De dwaas zegt in zijn hart, daar is geen God. Wat een wonder, dat je een dwaas mag worden. Want dan ben je ontdekt aan jezelf! Voor die tijd was je het ook wel, maar toen wist je het nog niet. Maar als je omringt wordt in dat ontdekkende licht van de Heilige Geest. Dan word je voor je gevoel nog slechter dan Maarten 'tHart... Een goddeloze, een zondaar, een blinde, een dwaas word je dan.. En het eeuwige wonder is, dat nou zulke mensen gerechtvaardigd worden..
Ik hoorde al klanken dat Maarten 'tHart wellicht de zonde tegen de Heilige Geest zou gedaan hebben. Ik weet zeker, als Maarten last krijgt van zijn zonden, dat er dan ook voor hem vergeving is, in het bloed van Christus.
Het bloed van onze Heere Jezus Christus, reinigt van alle zonden!!!