Maarten 't Hart bespeelt orgel op geref. synode.

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Waarom vind jij 't Hart een walgelijk mannetje? Als ik zo zijn boeken lees lijkt zijn vader mij een stuk walgelijker, maar ja, dat zal ik wel niet mogen zeggen.
Als je weet dat 't Hart met enige regelmaat zich graag als vrouw kleedt (met de intentie van travestie), schiet mij ook als eerste woord "walgelijk" te binnen. Volgens de bijbel is dit in de ogen van God zelfs een gruwel. (da's nog een sterkere omschrijving dan 'walgelijk' ).

Wat M. 't Hart in een van z'n boeken over z'n 'vader' schrijft is helemaal niet biografisch.
Zijn vader is niet overleden (hij beschrijft het iets grover) aan kanker etc.

Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 29/8/03 door Breekijzertje]
jacob

Bericht door jacob »

Dat hij de zonde tegen de Heilige Geest gedaan zou hebben is uiteraard mogelijk, maar daar ga ik gelukkig niet over. Ik kan enkel constateren dat het ook voor hem nog genadetijd is.
Als je je een beetje in zijn leven verdiept zal je schrikken. Heel erg schrikken.
En natuurlijk weet ik het niet zeker. Maar de tekenen moeten we niet wegdrukken. Sterker, hij geeft zelf aan de zonde tegen de Heilige Geest te hebben gedaan.

Verder moeten we hier wat mij betreft zo snel mogelijk stoppen met het goede in dit soort figuren te zoeken. Net als dat kerkeraadslid met zijn zielige verhaal vind ik er niks positiefs aan.
Walgelijk zulke uitspraken. Niet om de mens maar om Gods eer!!

met vr gr

Jacob
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Jacob, niet om het een of ander hoor, maar ik vind het een beetje ver gaan om 't Hart een walgelijk mannetje te noemen en te suggereren dat er hier mensen zijn die hem ophemelen.
Het is een erg aparte man die naast zijn schopperige columns ook wel heel redelijke romans weet te produceren. Maar walgelijk? Nee hoor, of ken je hem persoonlijk?!

Ik weet trouwens dat hij beweert travestiet te zijn, Breekijzertje. En natuurlijk mag je zijn verhalen wel met een flinke schep zout nemen. Maar om iemand nou op grond van schopperige columns walgelijk te noemen, dat gaat me wel een beetje ver.
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Breekijzertje

Jacob, niet om het een of ander hoor, maar ik vind het een beetje ver gaan om 't Hart een walgelijk mannetje te noemen en te suggereren dat er hier mensen zijn die hem ophemelen.
Het is een erg aparte man die naast zijn schopperige columns ook wel heel redelijke romans weet te produceren. Maar walgelijk? Nee hoor, of ken je hem persoonlijk?!

Ik weet trouwens dat hij beweert travestiet te zijn, Breekijzertje. En natuurlijk mag je zijn verhalen wel met een flinke schep zout nemen. Maar om iemand nou op grond van schopperige columns walgelijk te noemen, dat gaat me wel een beetje ver.
Blijk ik toch nog redelijk behoudend te zijn.........................

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Is iemand walgelijk noemen behoudend? Volgens mij meer respectloos. Zijn daden kunnen walgelijk zijn ja, maar dan is hij dat zelf nog niet!
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Breekijzertje

Is iemand walgelijk noemen behoudend? Volgens mij meer respectloos. Zijn daden kunnen walgelijk zijn ja, maar dan is hij dat zelf nog niet!
Okay, hij is niet walgelijk maar ik walg van zijn bedrijven van travestie en het schoppen tegen mijn Jezus.

Zo goed?

jacob

Bericht door jacob »

lebaoth schrijft
maar Jaco schreef:

Walgelijk
zulke uitspraken

ik schreef dus niks over de persoon maar over zijn gedrag. En als ik toch iets over zijn persoon mag zeggen. Hij is diep te beklagen.
Maar om zijn gedrag heb ik geen enkel respect voor deze man. Kom niet met je moet mensen tot het evangelie proberen te brengen. Deze man weet genoeg. HELAAS

[Aangepast op 29/8/03 door jacob]

[Aangepast op 29/8/03 door jacob]
strik

Bericht door strik »

Oorspronkelijk gepost door Robert
M 't hart is idd gereformeerder dan wij allen. Maar dan gereformeerd in de zin van SOW gereformeerd ;)
Nou nee, juist niet. Hij komt uit de behoudende hoek, zeker niet SOW, en dat draagt hij zijn hele leven mee.
Ik geloof dat Maarten 't hart zegt nog steeds in God te geloven, maar niet meer in de kerk. (ik neem het niet voor hem op, ik vind het ook een walchelijk mannetje) maar dat even voor de duidelijkheid.
Volgens mij zegt hij juist dat hij niet -meer- in God gelooft. Wat je dan moet constateren is dat hij agnost is. Als hij zich atheïst noemt, dan kan dat niet, want atheïsme bestaat niet:
Immers, God bestaat, mensen als hij kunnen het alleen -voor hun gevoel- niet bewijzen.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Sorry Jacob, Robert noemde hem een walgelijk mannetje en ik dacht dat jij dat beaamde. Maar dat is dus blijkbaar niet het geval (gelukkig maar), sorry!

Hij weet inderdaad genoeg, jammer dat ie dat op zo'n manier eruit laat komen. :sni:sni

Breekijzertje: zo goed hoor. ;)
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Misschien dat je als je jezelf gaat kennen wat gematigder word in je uitspraken. Ik ken de boeken van Maarten 't Hart, en ben ook bekend met zijn persoonlijkheid. Ik keur zijn daden resoluut af, maar ik kan desondanks alleen medelijden hebben met zo'n man.

Misschien moeten we dankbaar zijn. Wij hadden ook zulke spotters kunnen zijn / blijven, als God ons niet bewaard had / ontdekt had aan onze dwaasheid.

[Aangepast op 29/8/03 door Dathenum]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

De Psalmen Davids spreken andere taal over mannen zoals Maarten 't Hart.

Lezen we maar een stukje uit Psalm 139:
19. O God! dat Gij den goddeloze ombracht! en gij, mannen des bloeds, wijkt van mij!
20. Die van U schandelijk spreken, en Uw vijanden ijdellijk verheffen.
21. Zou ik niet haten, HEERE! die U haten? en verdriet hebben1) in degenen, die tegen U opstaan?
22. Ik haat hen met volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.

1) Of, walg hebben, of een afkeer hebben, of gruwelen.

Dat is andere taal! Ook dat staat in de Bijbel...
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Misschien dat je als je jezelf gaat kennen wat gematigder word in je uitspraken. Ik ken de boeken van Maarten 't Hart, en ben ook bekend met zijn persoonlijkheid. Ik keur zijn daden resoluut af, maar ik kan desondanks alleen medelijden hebben met zo'n man.

Misschien moeten we dankbaar zijn. Wij hadden ook zulke spotters kunnen zijn / blijven, als God ons niet bewaard had / ontdekt had aan onze dwaasheid.
Precies Dathenum!

Van nature doen we niet anders dan met God spotten! We zijn van één lap gescheurd! Wij maken geen uitzondering op Maarten 'tHart en hij niet op ons.

't Is genade dat je ontdekt bent aan jezelf! Want dat willen we niet van nature. Dat gaat tegen ons vlees in! O wat een wonder, als je je nog minder gaat voelen dan Maarten 'tHart. Maarten van 'tHart leeft ook in jouw boze hart!! Maarten 'tHart dat ben jij, dat ben ik van nature!

De Bijbel noemt Maarten een dwaas! De dwaas zegt in zijn hart, daar is geen God. Wat een wonder, dat je een dwaas mag worden. Want dan ben je ontdekt aan jezelf! Voor die tijd was je het ook wel, maar toen wist je het nog niet. Maar als je omringt wordt in dat ontdekkende licht van de Heilige Geest. Dan word je voor je gevoel nog slechter dan Maarten 'tHart... Een goddeloze, een zondaar, een blinde, een dwaas word je dan.. En het eeuwige wonder is, dat nou zulke mensen gerechtvaardigd worden..

Ik hoorde al klanken dat Maarten 'tHart wellicht de zonde tegen de Heilige Geest zou gedaan hebben. Ik weet zeker, als Maarten last krijgt van zijn zonden, dat er dan ook voor hem vergeving is, in het bloed van Christus.

Het bloed van onze Heere Jezus Christus, reinigt van alle zonden!!!
Liever Turks dan Paaps
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs

Ik hoorde al klanken dat Maarten 'tHart wellicht de zonde tegen de Heilige Geest zou gedaan hebben. Ik weet zeker, als Maarten last krijgt van zijn zonden, dat er dan ook voor hem vergeving is, in het bloed van Christus.

wat wil je nou hiermee zeggen. Dat er vergeving mogelijk is voor de zonde tegen de Heilige Geest?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Matthijs

wat wil je nou hiermee zeggen. Dat er vergeving mogelijk is voor de zonde tegen de Heilige Geest?
Nee, voor de zonde tegen de Heilige Geest is geen vergeving mogelijk.

Maar als Maarten last krijgt van zijn zonden, en vraagt daarom vergeving, dan kan hij daarvoor vergeving krijgen.

Een mens die de zonde gedaan heeft tegen de Heilige Geest, zal ook nooit om vergeving vragen! Die is zo dood als weet niet hoe. Een levendgemaakt mens, die krijgt het benauwd en die roept Hem aan! En Hij zal hem eruit helpen..
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik zag pas een flard van het programma "Koppensnelers", waar 't Hart te gast was. Jack Spijkerman bevroeg hem op zijn boek "Psalmenoproer"

Jack: "Zing je nog weleens psalmen?"
Maarten: "Jazeker"
Jack: "Ken je Psalm 42 nog?"
Maarten: "Jazeker"

Waarop ze eenstemming "t Hijgend hert" aanhieven.

Jack: "Ha, dat was mooi. Tegenwoordig zingen ze dan 'Evenals een moede hinde', maar dat vind ik maar niks"

Ik vond het wel aardig. Zonder sneer of wat dan ook zongen ze gebroederlijk een psalm.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie