Wilhelm schreef:Ach , mijn waarde Demo.
Er zijn hier al verschillende reacties, waarvan de een de meer serieuze kant en de ander de humoristiche kant van deze uiterst belangrijke zaak belicht.
Wel, als ervaringsdeskundige, wil ik ook nog mijn licht over deze gewichtvolle zaak laten schijnen.
Zodra de man het toestond om de vrouw een broek te laten dragen , heeft de vrouw de broek aan.
Bepaalde bevollkingsgroepen hebben, terecht, deze ontwikkeling tegen willen houden , en als strijders voor de waarheid verzet men zich met hand en tand tegen de overheersing van de vrouw.
Maar helaas, het lijkt een onmogelijke strijd, en ook de vrouw met rok, lijkt in veel gevallen de figuurlijke broek aan te hebben in de relationele sfeer.
Ons als mannen past een duidelijke opstelling :
- doe alsof je deze verhoudingen accepteert, maar probeer op een subtiele wijze de vrouw toch zo te sturen zoals jij dat wilt. Meestal heeft dit een gewenst effect.
- daarnaast moet je trachten om een scheiding te maken in verantwoordelijkheden. Geef de vrouw verantwoording in keuken en huishoudelijke apparaten, prijs haar daar voor, en wees hier in onderdanig als ze iets van je vraagt, en je zult zien dat jij op een volkomen natuurlijke wijze dan in werkelijk wezenlijke zaken de verantwoording kunt nemen.
Heel veel sterkte in deze strijd.
Let wel, er zijn ook vele mannen waarvoor het het beste is dat de vrouw, die vaak verstandiger is , de regie neemt, uiteraard in samenspraak.
Volgens mij is dat bij mij het geval.....
Dit alles met inachtneming van de posting van Tiberius, want die onderschrijf ik uiteraard van harte.