Daar kwam een boer uit Zwitserland - Calvijn

albion

Re: Daar kwam een boer uit Zwiserland - Calvijn

Bericht door albion »

Alexander CD schreef:
albion schreef:
Hendrikus schreef:
Avi schreef:Van mij mag je het zingen MarthaMartha. Het heeft een leuk ritme.
:foufou
Dat zou voor sommigen juist een reden zijn om het liedje af te wijzen.
Als het nou nog op hele noten ging.... :jongle
Déze liedjes gaan juist niet op hele noten. :D
Veel psalmen ook niet, maar we gaan er gewoon mee door, het is alleen even wennen.
Psalmen vind ik een heel ander kaliber... en daar heb ik geen moeite met hele noten, het is voor mij even wennen om ze dan ritmisch
te zingen... (dat doe ik veel liever met hop me janneke, stroop in 't kanneke...)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Alexander CD schreef:
albion schreef: Déze liedjes gaan juist niet op hele noten. :D
Veel psalmen ook niet, maar we gaan er gewoon mee door, het is alleen even wennen.
Zijn er ook psalmen die wél op hele noten gaan, Alexander?
~~Soli Deo Gloria~~
Marnix

Bericht door Marnix »

:D Die ken ik inderdaad ook niet :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
hmprff

Bericht door hmprff »

ik vind het elke keer weer knap om te zien hoe mensen in een topic over welk onderwerp dan ook, toch weer kunnen stranden in een discussie over het al dan niet ritmisch zingen van psalmen... Het is echt een gave apart!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Over welke vorm je moet zingen hebben we het nog niet gehad toch?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Marnix schreef:Over welke vorm je moet zingen hebben we het nog niet gehad toch?
Headbangen :haha :haha . Maar :offtopic . Ik ken dit hele liedje over die ezel niet. Misschien alleen bekend onder de IJssel?
The Groom's still waiting at the altar
Marnix

Bericht door Marnix »

Daarboven weten we toch helemaal niet dat Zwitserland bestaat, maar denken ze dat je als je aan de zuidkant Zwolle uitloopt, je van de wereld af valt? :D
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Marnix schreef:Daarboven weten we toch helemaal niet dat Zwitserland bestaat, maar denken ze dat je als je aan de zuidkant Zwolle uitloopt, je van de wereld af valt? :D
Daarom neem ik altijd een reddingskit mee als ik naar beneden ga.
The Groom's still waiting at the altar
refo

Bericht door refo »

hmprff schreef:ik vind het elke keer weer knap om te zien hoe mensen in een topic over welk onderwerp dan ook, toch weer kunnen stranden in een discussie over het al dan niet ritmisch zingen van psalmen... Het is echt een gave apart!
Net als overdrijven. Dat is ook een gave apart.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
sunlover

Bericht door sunlover »

Overdrijven is geen gave maar een eigenschap die je als negatief kunt bestempelen.
Maar als we het dan niet over psalmen zingen willen hebben ( het steeds terugkeren van het onderwerp zegt toch iets over de belangstelling die de forumleden hebben of een deel daarvan) misschien kan Bonny iets meer zeggen over heedbangen
Hoewel er dan ook de vraag kan rijzen of het een nieuwe manier van psalm berijmen behoeft.
Marco

Bericht door Marco »

sunlover schreef:Overdrijven is geen gave maar een eigenschap die je als negatief kunt bestempelen.
Maar als we het dan niet over psalmen zingen willen hebben ( het steeds terugkeren van het onderwerp zegt toch iets over de belangstelling die de forumleden hebben of een deel daarvan) misschien kan Bonny iets meer zeggen over heedbangen
Hoewel er dan ook de vraag kan rijzen of het een nieuwe manier van psalm berijmen behoeft.
Headbangen op hele noten dan wel he? :banghead
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

hmprff schreef:ik vind het elke keer weer knap om te zien hoe mensen in een topic over welk onderwerp dan ook, toch weer kunnen stranden in een discussie over het al dan niet ritmisch zingen van psalmen... Het is echt een gave apart!
Toch heeft het meer substantie dan alle onzinnige reacties , zover.
Wel eens op Wikipedia gekeken, wat daar over Calvijn staat?
Met het op de brandstapel gooien van Servet, heeft hij het verbruid bij mij.Dit is zo onbijbels.
Wat zou Calvijn niet doen met Balkenende, die zegt dat de Enige en alla Dezelfde zijn.
Minstens ook de brandstapel. lijkt me.
Zg headbangen op hele noten getuigt van zeer weinig respect voor de manier waarop sommige mensen hun ontzag, maar ook somberheid laten zien.
Laat hen in hun waarde en hou u aan de Schrift.Wij zijn allen anders , maar dienen eenheid te zoeken.
Sola Scriptura
Erasmiaan

Re: Daar kwam een boer uit Zwitserland - Calvijn

Bericht door Erasmiaan »

Het is niet zo slim een man als Calvijn af te schrijven enkel en alleen op basis van informatie afkomstig van Wikipedia.
Tiberius
Administrator

Re: Daar kwam een boer uit Zwitserland - Calvijn

Bericht door Tiberius »

Zo hier en daar is er dit jaar inderdaad wel wat betrouwbaarder informatie verschenen dan Wikipedia.
Gian kan je hierover wel informeren. :)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

backtobasic schreef:Met het op de brandstapel gooien van Servet, heeft hij het verbruid bij mij.Dit is zo onbijbels.
Ik heb pas de biografie van Calvijn gelezen, geschreven door McGrath. Die zegt dat Calvijn op dat moment in Geneve absoluut de macht in z'n uppie niet had om Servet tot de dood te veroordelen. Bovendien werden in de meeste andere steden veel meer mensen ter dood gebracht dan in Geneve.
Beetje ongenuanceerd dus wel, deze stelling van backtobasic. Wel zien in het licht van die tijd.
Plaats reactie