Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23963
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door refo »

Marnix schreef:Precies, ik vind dat zo'n dom systeem. Ben je net ff in het buitenland, dan heb je pech gehad. Alsof dat de zaak of de persoon in kwestie anders zou maken. Tijd dat ze die wet gaan aanpassen, een uitzondering er op schrijven ofzo. :)
Ik denk dat ze het deze periode aan gaan passen. Misschien dat ze daarom iemand zo laten drammen. Opeens gaat iemand zeggen: wat maakt het in een democratie uit waar iemand geboren is?

En zo wordt Schwarzenegger de volgende president. (Waar is die ook alweer geboren?)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door Rens »

Grace schreef:Dat schijnt nu juist het misverstand te zijn; het is géén officieel geboortecertificaat (volgens de critici). Daarnaast is het volgens hen sowieso een vervalsing. De ouders van Barry Soetoro konden zich op Hawaii laten inschrijven en daarbij zonder papieren te tonen opgeven dat hij in Hawaii geboren was. Maar hierdoor worden veel mensen op het verkeerde been gezet. Zij denken idd bij 'town of birth': o.k. hij is er dus wél geboren. Terwijl het feitelijk officieel niets zegt.
Daarnaast is het natuurlijk erg vreemd dat Obama het orgineel niet wil laten publiceren, en ook dat hij al zijn andere papieren (diploma's, rijbewijs) heeft afgeschermd en niet wil openbaar maken. Op de inschrijfdocumenten van de universiteit waar hij heen ging staat nl. ook zijn geboorteplaats. En omdat hij dat niet wil openbaar maken (wat erg ongebruikelijk is, nog nooit eerder gebeurd met een president), tellen de critici dus 1 + 1 bij elkaar op. Waarom dit niet bekend maken als je niets te verbergen hebt? McCain maakte onmiddellijk alle documenten openbaar, zoals gebruikelijk is bij presidentskandidaten.
+1:(( als die man nou niks te verbergen heeft, dan hoeft hij toch niet voor het plebs "met de billen bloot"???? blijkbaar, en daar zullen de Democraten bij de hele procedure t.a.v. de kandidaatstelling heus wel naar gevorst hebben......en hij was toch ook Senaatslid, of hoef je daarvoor opeens géén geboren Amerikaans burger voor te zijn?????

Blijkbaar niet, Swarzenegger bekijkende
Laatst gewijzigd door Rens op 14 jan 2009, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door Rens »

refo schreef:
Marnix schreef:Precies, ik vind dat zo'n dom systeem. Ben je net ff in het buitenland, dan heb je pech gehad. Alsof dat de zaak of de persoon in kwestie anders zou maken. Tijd dat ze die wet gaan aanpassen, een uitzondering er op schrijven ofzo. :)
Ik denk dat ze het deze periode aan gaan passen. Misschien dat ze daarom iemand zo laten drammen. Opeens gaat iemand zeggen: wat maakt het in een democratie uit waar iemand geboren is?

En zo wordt Schwarzenegger de volgende president. (Waar is die ook alweer geboren?)
Österreich.....in Tirol..........dus, als HIJ president wordt, dan legt hij de Eed af met een Tirolerhoedje op en lederhosen aan.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door Marnix »

refo schreef:
Marnix schreef:Precies, ik vind dat zo'n dom systeem. Ben je net ff in het buitenland, dan heb je pech gehad. Alsof dat de zaak of de persoon in kwestie anders zou maken. Tijd dat ze die wet gaan aanpassen, een uitzondering er op schrijven ofzo. :)
Ik denk dat ze het deze periode aan gaan passen. Misschien dat ze daarom iemand zo laten drammen. Opeens gaat iemand zeggen: wat maakt het in een democratie uit waar iemand geboren is?

En zo wordt Schwarzenegger de volgende president. (Waar is die ook alweer geboren?)
Tja, het maakt nog wel verschil of je tijdens een vakantietrip of zo geboren bent of jarenlang buitenlander bent geweest. Je moet Amerikaan zijn en ik kan me goed voorstellen dat je dat heel wat jaren moet zijn voor je president kan worden.... maar in het geval van bijvoorbeeld Obama lijkt me dat geen issue. Ik denk dat ze om dingen te voorkomen, de regels iets te streng hebben gemaakt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9372
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door parsifal »

Ik stel me zo voor, wat er zal gebeuren als Obama geen president wordt omdat hij niet in de USA geboren zou zijn. Het feit dat zo'n beetje iedereen in de VS een vuurwapen mag bezitten maakt mijn toekomstbeeld niet rooskleuriger in dat geval.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door David J »

Dit is een onzinverhaal. Het is gewoon niet waar: Obama heeft wel degelijk een geboortecertificaat openbaar gemaakt, alleen verkiezen bepaalde lieden te denken dat het een vervalsing is.

Check http://www.factcheck.org/elections-2008 ... e_usa.html, onder andere.

Citaatje: "FactCheck.org staffers have now seen, touched, examined and photographed the original birth certificate. We conclude that it meets all of the requirements from the State Department for proving U.S. citizenship. Claims that the document lacks a raised seal or a signature are false. We have posted high-resolution photographs of the document as "supporting documents" to this article. Our conclusion: Obama was born in the U.S.A. just as he has always said."
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door Grace »

Het begint echt spannend te worden voor Barack Obama. Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft namelijk besloten dat de onduidelijkheid rond zijn afkomst definitief moet worden opgelost. Hoewel de hoge rechters (nog) niet hebben besloten om Obama te dwingen zijn geboortecertificaat openbaar te maken, wordt niet langer uitgesloten dat de inauguratie van Amerika's nieuwe president uitgesteld moet worden.

Op vrijdag 9 januari boog het Hooggerechtshof zich opnieuw over de gerechtelijke eisen van onder andere topadvocaat Philip Berg, waarin gesteld wordt dat het Amerikaanse volk recht heeft te weten waar haar nieuw gekozen president geboren is. Twee aparte rechtszaken werden afgewezen, maar het hof besloot wel om zich op vrijdag 16 januari opnieuw over de argumenten van Berg te buigen.

Omdat de rechters Philip Bergs eis van publicatie van het originele geboortecertificaat Obama opnieuw niet wilden inwilligen, gaat Berg naar het hof van Beroep. Desondanks heeft het Hooggerechtshof besloten dat er, ongeacht het hoger beroep van Berg, een oplossing voor de huidige onduidelijkheid moet komen. Dit kan door een beslissing van het hof van Beroep, door één van de andere rechtszaken die bij het hooggerechtshof tegen Obama zijn ingediend, of door een eventuele beslissing van Obama om zich omwille van het landsbelang vrijwillig terug te trekken.

Het hooggerechtshof lijkt dus eveneens van mening dat het catastrofaal voor de VS zou zijn als Obama zou worden ingezworen, en later alsnog zou blijken dat hij een ongrondwettelijke president is. Al zijn acties, zoals ondertekende wetten en verdragen, alsmede die van zijn hele regering, zouden daarmee ongeldig zijn.

Aanstaande vrijdag 16 januari kan het hooggerechtshof om deze reden besluiten tot een uitstel van de op 20 januari geplande inauguratie van Barack Obama. Dan zal, onder het 20ste amendement, vice-president Joe Biden als waarnemend president worden ingezworen, totdat de kwestie rond Obama's legitimiteit is opgelost.

Ook is het mogelijk de totale inauguratie enkele dagen uit te stellen tot bijvoorbeeld 23 januari, als het hooggerechtshof zich over een andere tegen Obama ingebrachte zaak buigt.

Bron o.a.: Twelve Books / World Net Daily

Spotprent n.a.v. Obama's voortdurende weigeringen om zijn originele geboortecertificaat te overhandigen

Afbeelding
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door JolandaOudshoorn »

tja, hoe zei hij dat zelf: niemand staat boven de wet ;)
de kranten kunnen in ieder geval weer schrijven
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door Rens »

het zou toch een enorm precedent zijn als de gekozen president zou moeten afzien van het presidency...........hoewel ik me oprecht afvraag of de Democraten én Obama zó naïef zijn geweest dat ze het presidentschap op het spel zouden zetten door de papieren van Obama niet nauwgezet te onderzoeken..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door Bert Mulder »

http://thebulletin.us/articles/2009/01/ ... 785321.txt

Supreme Court Turns Down Berg's Obama Suit

By John P. Connolly, The Bulletin
Published: Tuesday, January 13, 2009
The Supreme Court has denied hearings to a months-long case over President-elect Barack Obama’s citizenship.

Philip Berg, the former Pennsylvania deputy attorney general who filed a suit against Mr. Obama in August, was denied hearings by the Supreme Court in its conference on Friday.

“I am disappointed for the 300-plus million U.S. citizens, our Forefathers and for the tens of thousands that have died defending our Constitution,” said Mr. Berg. “I am committed to keep our efforts going to continue litigation until the truth of Obama being not qualified for president comes out. The Obama candidacy is the biggest hoax ever put forth to the citizens of the United States in 230 years.”

Mr. Berg filed a writ of certiorari with the court requesting relief for being deprived of a qualified candidate and requesting the court force Mr. Obama to produce his birth certificate. The court only grants the application for a writ if four of the nine justices vote in favor of doing so. Approximately 7,500 applications are presented to the court each year, but only 80 to 150 are typically granted.

Mr. Berg also submitted a request for the court to suspend the electoral process, and it will be deliberated in a conference of justices on January 16.

He has pledged to continue his fight to confirm his assertions that Mr. Obama is not eligible to be president in the form of other court cases he is involved with. Two months ago he filed a case in the U.S. District Court for the District of Columbia as an interpleader case with the plaintiff, a retired colonel from the U.S. Air Force, who is questioning whether to obey or disobey an order if Mr. Obama recalls him, based upon whether or not Mr. Obama is an eligible president.

John P. Connolly can be reached at jconnolly@thebulletin.us.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door Bert Mulder »

http://www.examiner.com/x-1114-Seattle- ... rsy-solved

Obama birth controversy resolved
21 comments January 6, 5:41 PM
by C. Y. Bermant, Seattle Political Satire Examiner
« PreviousNext » The proof provided about Barack Obama’s actual birthplace has relieved supporters who feared a constitutional crisis, while this truth has provided a shock of a different sort.

Obama's official birthplace, Hawaii, was disputed by political groups who speculated that he was born in Kenya, on a plane, or somewhere in between. The Obama campaign hasn't been forthcoming about the matter, and has not supplied the original birth certificate that legally confirms the date and time.

But it turns out the truth is far worse than if Obama had been born in some mosquito-infested Third World hellhole: In fact, Barack Hussein Obama was born July 23, 1961 in Midland Memorial Hospital on the Texas prairie.

The campaign provided a certified copy of Obama’s birth certificate to reporters on Wednesday morning. It is viewable on http://www.barackisreallyatexan.com.

How Obama's mother ended up in Midland is still a bit of a mystery. At 17 years old she was characterized as "high spirited," and reportedly jumped on the private plane of an oilman who was visiting Hawaii during the latter stages of her pregnancy.

Conspiracy theorists attempted to link the unnamed oilman to the Bush family, which was living around Midland at the time. They could find no connection, but it did emerge that Obama was in the same maternity ward as future actor Woody Harrelson.

Shortly after the birth mother and child returned to Hawaii, finding a sympathetic doctor to issue a birth certificate that reflected the now-official August 4 date.

“We felt that the public would support an African-American candidate," the spokesman said. "But it was clear that anyone from Texas would be unelectable this year.”
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door David J »

Ik vestig even de aandacht op het feit dat Berts tweede bericht (dat Obama in Texas geboren zou zijn) komt van een site met de naam Seattle-Political-Satire-Examiner. Dat je het maar weet. Voor je het weet heb je weer een nieuwe samenzweringstheorie op RF...
Laatst gewijzigd door David J op 15 jan 2009, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door Rens »

Merkwaardig overigens dat je in de nederlandse pers eigenlijk helemaal niets leest hierover.....of ben ik nou zo stekeblind??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door David J »

Rens schreef:Merkwaardig overigens dat je in de nederlandse pers eigenlijk helemaal niets leest hierover.....of ben ik nou zo stekeblind??
Logisch. Waarom zouden ze tijd besteden aan iets wat uit de lucht gegrepen is? Er worden in Amerika zoveel rechtzaken aangespannen.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Struikelt Obama alsnog over zijn geboortecertificaat?

Bericht door cosmo »

Ik lees de volgende conclusie in de NY Times:

"This is the kind of doubt-bending thing that lives independently online, but from the looks of today’s decision by the highest court in the land, the accusation isn’t gaining much ground in the realm of reality."
Plaats reactie