Menzis lijkt me geen goede keuze. Mijn zusje is apothekersassistente en die weet heel veel welke dingen wel/niet vergoed worden. Bij Menzis heb je relatief weinig keuzevrijheid. Ze gaan heel erg bepalen welke medicijnen(welk merk wel/niet vergoed word) en welke hulpverlener je moet kiezen. Dat breid zich in de toekomst alleen maar uit. Dat is bij meerdere zorgverzekeraars wel zo, maar bij Menzis wel heel erg. Mijn zusje en ik zijn daarom naar Salland(http://www.salland.nl) overgestapt. Hij is misschien niet de goedkoopste, maar wel 1 van de klantvriendelijkste!MarthaMartha schreef:Wie heeft e.e.a. op een rijtje voor 2009......
Ik wil weg bij Pro Life....
Is die christelijke verzekering bij DVZ iets?
Of moet ik maar gewoon weer terug naar Menzis?
Nieuwe premies ziektekostenverzekering 2009
Re: Nieuwe premies ziektekostenverzekering 2009
Heeft iemand ervaring met Anderzorg?
Die hebben voor 2009 een premie van 80,25 p/m
Bij een eigen risico van 500 euro per jaar krijg je 300 euro per jaar premiekorting.
Dat is best interessant. De meeste verzekeraars gaan bij 500 euro e/r niet verder dan 180 euro premiekorting per jaar.
Bij een eigen risico van 500 euro per jaar krijg je 300 euro per jaar premiekorting.
Dat is best interessant. De meeste verzekeraars gaan bij 500 euro e/r niet verder dan 180 euro premiekorting per jaar.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
je moet niet naar de goedkoopste kijkenrefo schreef:Heeft iemand ervaring met Anderzorg?

nee, je moet je portomonee maar leeg laten roven...
gggrrrr...
gisteren m'n premienota binnen gekregen. KRIJG GEWOON NIKS VERGOED maar je betaald wel 122 euro per maand.
gggrrrr...

gisteren m'n premienota binnen gekregen. KRIJG GEWOON NIKS VERGOED maar je betaald wel 122 euro per maand.

Waarom niet? Het basispakket is overal hetzelfde. Terwijl er wel grote prijsverschillen zijn. Waarom zou je 20 EUR per maand meer willen betalen voor precies dezelfde dekking?Gijs83 schreef:je moet niet naar de goedkoopste kijkenrefo schreef:Heeft iemand ervaring met Anderzorg?
Ik zit er nu een paar jaar. Tot nu toe heel tevreden. Met daarbij wel de kanttekening dat ik zelden een beroep hoef te doen op mijn zorgverzekering. Dus ze zullen over mij ook wel tevreden zijn...refo schreef:Heeft iemand ervaring met Anderzorg?

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Ik zie wat fora waar erg negatief gedaan wordt. Dat schrok me eerst af. Tot ik de reacties op andere verzekeraars las. Blijkbaar posten alleen mensen die erg ontevreden zijn over hun verzekeraar, welke het ook is.Josephus schreef:Ik zit er nu een paar jaar. Tot nu toe heel tevreden. Met daarbij wel de kanttekening dat ik zelden een beroep hoef te doen op mijn zorgverzekering. Dus ze zullen over mij ook wel tevreden zijn...refo schreef:Heeft iemand ervaring met Anderzorg?
--------------
Dat zie je ook als je een nieuwe internetprovider wil. Als je dat op basis van internetfora gaat doen, heb je over een jaar nog geen provider.refo schreef:Ik zie wat fora waar erg negatief gedaan wordt. Dat schrok me eerst af. Tot ik de reacties op andere verzekeraars las. Blijkbaar posten alleen mensen die erg ontevreden zijn over hun verzekeraar, welke het ook is.
Wat mij aan AnderZorg bevalt:
- goede bereikbaarheid klantenservice + snelle antwoorden
- snelle verwerking van declaraties
- strakke premie
Maar goed, zoals gezegd, het maakt bij een keuze voor een zorgverzekeraar natuurlijk wel uit hoe je fysiek in elkaar zit. Als je zelden gebruik maakt van medische zorg, is het niet onlogisch om de hoogte van de premie een redelijk beslissende factor te laten zijn.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Waarom wil je weg bij Pro Life?MarthaMartha schreef:Wie heeft e.e.a. op een rijtje voor 2009......
- jakobmarin
Ik zit bij DVZ, en die gaat amper omhoog dit jaar (9 euro op jaarbasis).
op http://www.zorgkiezer.nl/ kun je vergelijken wat andere doen, want soms wordt er echt teveel betaald en nu is het de tijd om te wisselen.
Ik raad iedereen http://www.DVZ.nl aan:
- Christelijke zorgverzekeraar
- gratis lidmaatschap NPV
- is snel en adequaat (in telefoon, betalingen, brieven, etc)
- goede prijs (onderdeel van Achmea)
op http://www.zorgkiezer.nl/ kun je vergelijken wat andere doen, want soms wordt er echt teveel betaald en nu is het de tijd om te wisselen.
Ik raad iedereen http://www.DVZ.nl aan:
- Christelijke zorgverzekeraar
- gratis lidmaatschap NPV
- is snel en adequaat (in telefoon, betalingen, brieven, etc)
- goede prijs (onderdeel van Achmea)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Ik ben over gegaan naar een andere zorgverzekeraar.
Gisteren iemand over de vloer gehad die t een en t ander kwam vertellen, heel duidelijk. Hoefde niet zelf mijn papieren in te vullen (wat ik bij de vorige wel moest doen en elke keer had ik het verkeerd in gevuld etc.....).
Gisteren iemand over de vloer gehad die t een en t ander kwam vertellen, heel duidelijk. Hoefde niet zelf mijn papieren in te vullen (wat ik bij de vorige wel moest doen en elke keer had ik het verkeerd in gevuld etc.....).
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Tja, tis hier misschien vloeken in de kerk...MarthaMartha schreef:Wie heeft e.e.a. op een rijtje voor 2009......
maar wij zijn met een heel slecht gevoel weggegaan bij ProLife en nu tot volle tevredenheid verzekerd bij VGZ.
Ze hebben daar hele goeie aanvullende verzekeringen gericht op doelgroepen (jonge gezinnen, ouderen, alleenstaanden).
Via http://www.unitedconsumers.nl is het mogelijk om mee te doen met een collectief; dan krijg je nog een behoorlijke korting.
Ik heb Anderzorg genomen. Ruim 55 euro per maand met een eigen risico van 655 per polis. Zonder extra e/r zou het 80,25 zijn.
Het blijkt gewoon Menzis te zijn met een ander jasje. Hoef ik niet weg.
Grote delen van NL zitten al 40 jaar bij dezelfde verzkeraar en gaan gewoon niet weg. Terwijl alleen al aansluiten bij een collectief 5-10% kan schelen, zonder dat je hoeft te veranderen.
Voorbeel: PMA is gewoon Menzis. Alleen geven ze 7% korting en nog eens een euro of wat toe in december. Starters kunnen daar voor 85 euro terecht.
National academic heeft voor gestudeerden ('t is niet anders:alleen WO en HBO) een polis voor 99,90. Incl extra's zoals tandarts enzo. Dat moet in z'n soort ook voordelig zijn.
Het blijkt gewoon Menzis te zijn met een ander jasje. Hoef ik niet weg.
Grote delen van NL zitten al 40 jaar bij dezelfde verzkeraar en gaan gewoon niet weg. Terwijl alleen al aansluiten bij een collectief 5-10% kan schelen, zonder dat je hoeft te veranderen.
Voorbeel: PMA is gewoon Menzis. Alleen geven ze 7% korting en nog eens een euro of wat toe in december. Starters kunnen daar voor 85 euro terecht.
National academic heeft voor gestudeerden ('t is niet anders:alleen WO en HBO) een polis voor 99,90. Incl extra's zoals tandarts enzo. Dat moet in z'n soort ook voordelig zijn.
--------------
Is het ook. Wij zijn er zeer content mee!refo schreef: National academic heeft voor gestudeerden ('t is niet anders:alleen WO en HBO) een polis voor 99,90. Incl extra's zoals tandarts enzo. Dat moet in z'n soort ook voordelig zijn.
Nou, mijn vrouw is er bij aangesloten en ook haar ervaring is niet positief. Zo had ze op een gegeven moment zorg nodig waar de dekking (bijna) volledig zou zijn. Na de declaratie kregen we een brief terug dat we geen cent terug kregen omdat de zorgverlener niet de juiste papieren zou hebben. Vervolgens hebben we die zorgverlener gebelt en gevraagd of dit ook het geval was en hij vertelde ons dat Pro Life dit standaard doet en schijnbaar hoopt dat je niet bezwaar maakt. Inmiddels heb ik 2 keer gebelt met Pro Life en ben telefonisch heel netjes te woord gestaan, maar hoe het met de vergoeding zit? Het blijft bij: "Ik zie het ja. We nemen het opnieuw in behandeling." Ook in mijn omgeving hoor ik verder nog andere geluiden dat declareren bij Pro Life een zaak is van goed controleren en flink bezwaar maken. Dat is toch niet wat je zou verwachten van een christelijke zorgverzekering. (Overigens vond ik het wel grappig dat de nette telefoondames soms woorden bezigen wanneer hun computersysteem het weer laat afweten die de achterban niet zal waarderen.)Afgewezen schreef:Waarom wil je weg bij Pro Life?