Ben ik nou pessimistich ?

jvdg

Re: Ben ik nou pessimistich ?

Bericht door jvdg »

Jongere schreef:Zou het pessimisme niet voor veel (naam)christenen een uitkomst zijn? In de zin van: het is toch wat met deze tijden, dus wat zou ik er nog aan doen om het te verbeteren?
Ik denk (en vooral hoop ik) dat dit een karikatuur is wat je van de meeste refo's schetst.

Daarenboven, en dat vrees ik veel meer, denk ik dat veel refo's niet geplaagd worden door deze overdenkingen.

Ze merken niets op en leven door op hun dogma's.
"Het zal allemaal wel meevallen".
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het voordeel van pessimisme is: of je krijgt gelijk of het gaat meevallen. ;)
Gian

Bericht door Gian »

De eindtijd heeft alles met Israel te maken.
Zolang de profetieen veracht worden is er geen reden om pessimistisch te zijn.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Jongere

Bericht door Jongere »

jvdg schreef:
Jongere schreef:Zou het pessimisme niet voor veel (naam)christenen een uitkomst zijn? In de zin van: het is toch wat met deze tijden, dus wat zou ik er nog aan doen om het te verbeteren?
Ik denk (en vooral hoop ik) dat dit een karikatuur is wat je van de meeste refo's schetst.

Daarenboven, en dat vrees ik veel meer, denk ik dat veel refo's niet geplaagd worden door deze overdenkingen.

Ze merken niets op en leven door op hun dogma's.
"Het zal allemaal wel meevallen".
Ik schets niets, ik vraag me iets in oprechtheid af.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:De eindtijd heeft alles met Israel te maken.
Zolang de profetieen veracht worden is er geen reden om pessimistisch te zijn.
Dan reageer ik, op grond hiervan, heel basaal: Er is geen reden om pessimistisch te zijn.
En toch ben ik pessimistisch........
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Tis maar hoe je het bekijkt, pessimistisch of niet,
je kunt hier in alle vrijheid nog naar de kerk, in de Bijbel lezen, zeggen dat je Christen bent.
Zonder dat de politie aan de deur komt

tekenen van de eindtijd, ik denk het wel
De mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig etc. etc.
het zal zijn als in de dagen van Noach.
Nou , dat lijkt me wel duidelijk

Maar als al deze dingen beginnen te geschieden, heft dan uw hoofden omhoog, Hij komt !!!
Hoezo pessimistisch, heerlijke toekomst......
Marnix

Bericht door Marnix »

Bart schreef:De huidige regering met CDA en CU gaan accoord op het schrappen van de wet Godslastering
Kerken worden omgebouwd tot moskeën
Gay prides wordt normaal gevonden
De NS doet mee aan het promoten van het boek van Harry Mulisch
De Wester moskee wordt gebouwd met een "knipoog" naar de Wester kerk ?
Er zou een Islamitische feestdag (suikerfeest) moeten worden ingesteld

Het enige positieve dat ik vandaag las is
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Koningin Sofia van Spanje is tegen het 'homohuwelijk en begrijpt niet waar ''gay pride parades” voor nodig zijn

Als iedereen die niet homo is, door de straten zou trekken, zou het verkeer tot stilstand komen.”
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het zal allemaal wel aan mij liggen maar ik word er niet bepaald vrolijk van !
Wat is er mis met een Islamitische feestdag? Ik vind dat we wel wat meer feestdagen mogen hebben en waarom geen Islamitische dan? Volgens mij hebben we geen extra christelijke feestdagen nodig.

Laat er in onze seculiere staat vooral ruimte zijn voor een suikerfeest, voor Ramadan etc. Anders roept men over 15 jaar: Eigenlijk is het discriminatie dat islamieten veel minder vrijheden hebben dan christenen, dus laten we die vrijheden van christenen dan ook maar inperken.

Wat de wet op Godslastering betreft, dat is inderdaad erg jammer. De wet wordt nooit gebruikt en heeft alleen een symbolische functie, maar toch is het erg jammer. Waarom je de CU er bij aanhaalt weet ik niet, die zijn fel tegen de afschaffing van die wet, net als de SGP.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie