Mazelen

Ariene

Re: Mazelen

Bericht door Ariene »

helma schreef:
Ariene schreef:
albion schreef:
zit in de genen werd mij verteld (van vaders kant) :huhu
Exact! (het zijn altijd de vaders!)

Afbeelding
:? bij ons in het gezin komt het van mijn kant :?
Ach, dat heeft ook weer zo zijn voordeel, als het bij de vader vandaan komt is deze ook niet altijd geheel vrij van deze stoornissen. :bobo
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
helma

Bericht door helma »

Ariene schreef:
helma schreef:
Ach, dat heeft ook weer zo zijn voordeel, als het bij de vader vandaan komt is deze ook niet altijd geheel vrij van deze stoornissen. :bobo

:bobo :bobo en ik dan??? :haha
Ariene

Bericht door Ariene »

helma schreef:
Ariene schreef:
helma schreef:

:bobo :bobo en ik dan??? :haha
oeps sorry, niet aan gedacht...
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Uitbraak mazelen in deel NL
In een gebied tussen Zeeland en de Veluwe waar veel gereformeerden wonen,
is een uitbraak van de mazelen geconstateerd.
Volgens het RIVM zijn er ruim dertig patiënten met de ziekte gemeld.

Er zijn lokale uitbraken rondom reformatorische scholen in het Land van Heusden en Altena,
de Bommelerwaard en de Alblasserwaard.
Ook zijn er enkele patiënten in Zeeland, het Groene Hart en de Utrechtse Heuvelrug.
Lees verder op NOS
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
refo

Bericht door refo »

BNR sprak vanmorgen over 'bevindelijk gereformeerden'.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik hoor zojuist dat een ziek kind zo'n 10 anderen kan besmetten. Zou iedereen die om principiële redenen hun kinderen niet laat inenten dat zich ook realiseren? (Ik heb me dat zelf namelijk nooit gerealiseerd.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

Luther schreef:Ik hoor zojuist dat een ziek kind zo'n 10 anderen kan besmetten. Zou iedereen die om principiële redenen hun kinderen niet laat inenten dat zich ook realiseren? (Ik heb me dat zelf namelijk nooit gerealiseerd.)
Die anderen zijn dan toch doorgaans wel ingeënt?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

helma schreef:
Luther schreef:Ik hoor zojuist dat een ziek kind zo'n 10 anderen kan besmetten. Zou iedereen die om principiële redenen hun kinderen niet laat inenten dat zich ook realiseren? (Ik heb me dat zelf namelijk nooit gerealiseerd.)
Die anderen zijn dan toch doorgaans wel ingeënt?
Nee, de niet-ingeënten bedoel ik dan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mazelen is toch gewoon een kinderziekte?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik denk dat velen zich dat wel realiseren, ja.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

JolandaOudshoorn schreef:Mazelen is toch gewoon een kinderziekte?
Ja, maar kan ernstige complicaties hebben. Ik heb het idee dat juist sinds de vaccinatie tegen mazelen, de ziekte als ze toch uitbreekt, veel ernstiger is dan vroeger. Ik weet van een jongen in Zeeland die eraan overleden is, dat was rond 2000, toen was er ook zo'n epidemie volgens mij.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zoals alle kinderziektes is mazelen behoorlijk besmettelijk. Toen ik in het basisonderwijs werkte waren halve klassen leeg bij bijv. de waterpokken. Dus ik heb met dat wel gerealiseerd, geloof ik. En ik realiseer me dat ook, mijn kinderen zijn, net als hun beide ouders, niet ingeënt.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Afgewezen schreef:
Ja, maar kan ernstige complicaties hebben. Ik heb het idee dat juist sinds de vaccinatie tegen mazelen, de ziekte als ze toch uitbreekt, veel ernstiger is dan vroeger. Ik weet van een jongen in Zeeland die eraan overleden is, dat was rond 2000, toen was er ook zo'n epidemie volgens mij.
Klopt, kan zeker ernstige gevolgen hebben. Zoals er elke keer weer door een gewone griep jonge mensen zeer ernstig ziek worden en overlijden aan de gevolgen daarvan.
huisman

Bericht door huisman »

Anker schreef:
Afgewezen schreef:
Klopt, kan zeker ernstige gevolgen hebben. Zoals er elke keer weer door een gewone griep jonge mensen zeer ernstig ziek worden en overlijden aan de gevolgen daarvan.
Inenten kan ook ernstige gevolgen hebben.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Dat is polio ook en kinkhoest. Er overlijden veel mensen aan.
Verder is mazelen inderdaad vreselijk besmettelijk. Misschien is het nu iets dodelijker dan vroeger (hoewel het mazelen virus evolutionair erg stabiel is en dit biologisch moeilijk te verklaren is), maar het kan ook zijn dat nu duidelijker is wanneer een overlijden aan mazelen moet worden toegeschreven.

Het zijn trouwens niet meer de reformatorische Christenen, maar de antroposofen die nu de laagste vaccinatiegraad hebben.

Hoewel ik sterk tegen het verplichten van mazelenvaccinatie ben, vind ik ook dat mensen die hun kinderen niet laten inenten iets doen wat vergelijkbaar is met het niet dragen van een autogordel, roken of een kind zonder oppas bij het water laten spelen. Waarbij men in het geval van niet inenten ook nog zorgt dat "kuddeimmuniteit" niet bereikt wordt en het moeilijk is om mazelen opvolger van pokken te maken door het uit te roeien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie