helma schreef:oké.
kleding moet bekleden en niet onthullen
we dragen sinds de zondeval kleding en dat is niet voor niets.
Onze kleding is dus niet om te showen.
en dan gaat het niet alleen om wat zichtbaar blijft (door het ontbreken van stof) maar ook om wat juist door kledingstijl zichtbaar wórdt.
Inderdaad, vroeguh dacht ik er anders over en maakte ik me er niet druk over. Vervolgens door allerlei zaken rol je het refo circuit binnen en ga je dingen begrijpen. T.a.v. kleding was voor my jaren terug een eye-opener dat het in een preek over de HC ging over eerbaar gekleed ging. De predikant raakte me door te zeggen dat wij er aan moeten denken hoe we gekleed gaan omdat het bloed heeft gekost. Bloed vergoten door de Heere zelf. Het was de Heere die van de huid van dieren de mens heeft gekleed en dat de Heere door de zondeval daarna als eerste bloed lied vloeien op aarde om de mens te kleden. Dat we moeten beseffen dat we in ons leven helemaal eerbaar moeten zijn vanwege het bloed van Christus wat op aarde gevloeid heeft.
In mijn werk kom ik bij veel bedrijven en als je ziet hoeveel bedrijven worstelen met kleding voorschriften vind ik opmerkelijk. Steeds vaker komt voor dat de reglementen worden aangescherpt, zowel voor mannen als voor vrouwen omdat het gewoon niet meer normaal is. De huidige kleding dracht staat vaak op gespannen voet met de wettelijke veiligheidsregels. Soms weet je echt niet waar je moet kijken.
Een collega heeft het een keer opgelost toen er een medewerkster (32 jaar) van een klant, met een zeer kort rokje, strak truitje en diepe decollete, bij hem kwam staan om haar uitgebreid te bekijken zodat ze een wat opgelaten kleur kreeg en toen de opmerking maakte "Mag jij van je moeder zo over straat?"
Zij kreeg een enorm rood hoofd en liep boos weg. En hij moest me van onder tafel oprapen van het lachen. En de manager van de klant zei "he, he, eindelijk 1 die het hardop zegt" ................ en wij waren externen.