Maar als de gelovigen in de hemel zijn opgenomen. Dan is het oordeel toch al geweest, dan kan er toch geen grote verdrukking meer zijn? Hoe moet ik dat laatste verstaan?Gabrielle schreef:Dat de gelovigen opgenomen zullen worden in de hemel , en dat dan de Grote Verdrukking begint.jvdg schreef:En wat bedoel jij met "opname"?Gabrielle schreef:De Heere Jezus zegt zelf dat we op de les van de vijgeboom moeten letten.
Alle tekenen die Hij noemt kunnen we vandaag de dag waarnemen.
Hij komt !!! Maranatha.
Ik weet niet of jullie dat ook wel eens hebben ,maar soms als ik zomaar overdag ergens ben, dan denk ik wel eens : "Stel dat het nú gebeurt, wat zou de wereld er dan opeens anders uitzien"......
Ik denk trouwens dat ds. Bottenbley met de wederkomst de opname bedoelt ?!
Wederkomst
Re: Wederkomst
Re: Wederkomst
Dat wist ik niet, heb je mischien een link of artikel waarin dit beschreven staat ?Gian schreef:Als Bottenbley bid of de nieuwe paus net zo'n godsman mag worden als de oude paus....
Re: Wederkomst
Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Re: Wederkomst
http://www.solcon.nl/apgeelhoed/htmldoc ... bul6.htm#3mayflower schreef:Dat wist ik niet, heb je mischien een link of artikel waarin dit beschreven staat ?Gian schreef:Als Bottenbley bid of de nieuwe paus net zo'n godsman mag worden als de oude paus....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Re: Wederkomst
Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?Gian schreef:Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Re: Wederkomst
Goeie vraag Gijs....Gijs83 schreef:Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?Gian schreef:Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Ik heb er even geen antwoord op.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Re: Wederkomst
Het kan ook zo zijn dat de onder ons gangbare visie niet klopt. Ik kan het vooralsnog iig niet kloppend krijgen met enkele bijbelse gegevens.Gijs83 schreef:Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?Gian schreef:Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Re: Wederkomst
Ik neem aan dat ds. Bottenbley chiliast is. Lees in dit verband anders eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Opname_der_gemeentejvdg schreef:En wat bedoel jij met "opname"?Gabrielle schreef:De Heere Jezus zegt zelf dat we op de les van de vijgeboom moeten letten.
Alle tekenen die Hij noemt kunnen we vandaag de dag waarnemen.
Hij komt !!! Maranatha.
Ik weet niet of jullie dat ook wel eens hebben ,maar soms als ik zomaar overdag ergens ben, dan denk ik wel eens : "Stel dat het nú gebeurt, wat zou de wereld er dan opeens anders uitzien"......
Ik denk trouwens dat ds. Bottenbley met de wederkomst de opname bedoelt ?!
Re: Wederkomst
Waar baseert ds Bottenbley het op dat met de wederkomst van Christus alle volken het evangelie gehoord hebben. Ik dacht juist dat in de chiliastische opvatting het volk Israel ná de wederkomst van Christus in het Vrederijk voor de (heiden)volken tot zegen zal zijn (en er dan nog heel veel mensen tot geloof zullen komen)
Re: Wederkomst
Toch wel goed om te bedenken dat inderdaad maar één visie de juiste is...Gian schreef:Goeie vraag Gijs....Gijs83 schreef:Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?Gian schreef:Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Ik heb er even geen antwoord op.
Re: Wederkomst
Dat vond ik ook vreemd in zijn betoog, had verwacht dat hij bovenstaande visie zou aanhangenfreek schreef:Waar baseert ds Bottenbley het op dat met de wederkomst van Christus alle volken het evangelie gehoord hebben. Ik dacht juist dat in de chiliastische opvatting het volk Israel ná de wederkomst van Christus in het Vrederijk voor de (heiden)volken tot zegen zal zijn (en er dan nog heel veel mensen tot geloof zullen komen)
Re: Wederkomst
Hehe...Afgewezen schreef:Toch wel goed om te bedenken dat inderdaad maar één visie de juiste is...Gian schreef:Goeie vraag Gijs....Gijs83 schreef: Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?
Ik heb er even geen antwoord op.
Er zal 1 waarheid zijn. Of daar al een visie over is weet ik niet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Re: Wederkomst
Op de jongerenavond prijst hij ook de kinderdoop. Ik weet onderhand niet meer of deze aardige man nog een visie heeft.Gabrielle schreef:Dat vond ik ook vreemd in zijn betoog, had verwacht dat hij bovenstaande visie zou aanhangenfreek schreef:Waar baseert ds Bottenbley het op dat met de wederkomst van Christus alle volken het evangelie gehoord hebben. Ik dacht juist dat in de chiliastische opvatting het volk Israel ná de wederkomst van Christus in het Vrederijk voor de (heiden)volken tot zegen zal zijn (en er dan nog heel veel mensen tot geloof zullen komen)
Wat dat betreft lijkt Ary Geelhoed aardig gelijk te hebben als hij zegt dat ook de Gemeente van Bottenbley een marketingchristendom brengt:
Zeggen wat mensen willen horen
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Re: Wederkomst
Van Geelhoed heb ik niet zo'n hoge pet op
Re: Wederkomst
Omdat hij aan je Ds Hegger zit?Gabrielle schreef:Van Geelhoed heb ik niet zo'n hoge pet op
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.