Column – De kredietcrisis
Re: Column – De kredietcrisis
Van Yahoo:
Breaking News
Wall Street Meltdown: Lehman Files for Record Bankruptcy, Merrill Lynch is Sold, AIG Seeks Capital
Wall street Journal spreekt van de moeder van alle maandagen. (Alle beurscrashes van betekenis waren op maandag)
Breaking News
Wall Street Meltdown: Lehman Files for Record Bankruptcy, Merrill Lynch is Sold, AIG Seeks Capital
Wall street Journal spreekt van de moeder van alle maandagen. (Alle beurscrashes van betekenis waren op maandag)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Je kunt het zo uitdrukken, maar ze nemen in feite een lening van 100 miljard (waar komt dat geld vandaan?) en laten de burgers daar garant voor staan.refo schreef:De overheid doet niet veel. Die 100 miljard hebben ze niet. Dat is het bijdrukken van bankbiljetten.
Dat kan ook niet.refo schreef:Het werkelijke probleem is: de hypotheken kunnen niet meer door de mensen worden afgelost. En daar doet niemand echt iets aan.
Idd.refo schreef:Merrill Lynch is natuurlijk ook niet echt gekocht. Het is een 'all-stock' overname. Geef me x aandelen ML en u ontvangt y aandelen BoA. Een journaalpost in de boeken van BoA. Uiterst link ook nog. Want BoA wordt daar ook niet safer op.
De futures staan 3 procent lager voor de Dow en dat is toch niet echt schokkend? Volgens mij is dit stemmingmakerij.refo schreef:Van Yahoo:
Breaking News
Die futures staan inmiddels 4% lager. Maar dat is de handel door Europeanen. De Amerikanen worden nu ongeveer wakker. De aantallen verhandelde futures gaan nu toenemen. En de futures kunnen niet meer dan een bepaald percentage afwijken van de laatste 'echte' koers. Dit om te voorkomen dat het een self-fullfilling profecy gaat worden.Kaw schreef:De futures staan 3 procent lager voor de Dow en dat is toch niet echt schokkend? Volgens mij is dit stemmingmakerij.refo schreef:Van Yahoo:
Breaking News
--------------
Ik vind de koersen in Europa nu niet echt reageren alsof de VS zal crashen. Vanaf 1 uur zijn de koersen enkel nog gestegen.refo schreef:Die futures staan inmiddels 4% lager. Maar dat is de handel door Europeanen. De Amerikanen worden nu ongeveer wakker. De aantallen verhandelde futures gaan nu toenemen. En de futures kunnen niet meer dan een bepaald percentage afwijken van de laatste 'echte' koers. Dit om te voorkomen dat het een self-fullfilling profecy gaat worden.Kaw schreef:De futures staan 3 procent lager voor de Dow en dat is toch niet echt schokkend? Volgens mij is dit stemmingmakerij.refo schreef:Van Yahoo:
Breaking News
Maar we zullen zien. Half 4 toch?
Een beurs is handel in emotie. Degenen die de handel op en neer doen gaan zijn veelal niet de langetermijnbeleggers. Als ze na deze daling even hun shorts sluiten, zullen de marketmakers hun posities ook sluiten. Dat levert dan vanzelf wat stijging op.Kaw schreef:Ik vind de koersen in Europa nu niet echt reageren alsof de VS zal crashen. Vanaf 1 uur zijn de koersen enkel nog gestegen.
Maar we zullen zien. Half 4 toch?
Op de ronde getallen zie je steeds wat weerstanden naar boven of beneden. Vanmorgen een paar uur rond de 385 gedobberd. Vervolgens een daling naar 380, dan weer een opvering naar 385 en nu weer naar beneden. In NL zijn dat vooral de optie en future beleggers (zo je wilt: gokkers)
--------------
Maar het zal me ook niet verbazen als Wall Street tussen 21:00 en 22:00 uur 500 punten stijgt om onveranderd te sluiten.
--------------
Je bedoelt de Plunge Protection Group?refo schreef:Maar het zal me ook niet verbazen als Wall Street tussen 21:00 en 22:00 uur 500 punten stijgt om onveranderd te sluiten.
De opening is vrij rustig. We hebben het wel gekker gezien.
http://finance.yahoo.com/q?s=LEH
Die is wel geinig.
Laatst gewijzigd door Kaw op 15 sep 2008, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
weet je dat ik me nieteens een verjaardag kan herinneren waar het hier wél over ging?Herman schreef: Maar ja, wie van jullie kan je nog een verjaardag herinneren dat er niet over de waarde van het huis, of het oversluiten van de hypotheek werd geconverseerd?

- JolandaOudshoorn
ik ook al niet. Misschien komen we op hele rare verjaardagen........helma schreef:weet je dat ik me nieteens een verjaardag kan herinneren waar het hier wél over ging?Herman schreef: Maar ja, wie van jullie kan je nog een verjaardag herinneren dat er niet over de waarde van het huis, of het oversluiten van de hypotheek werd geconverseerd?

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Misschien is het mannenpraat?JolandaOudshoorn schreef:ik ook al niet. Misschien komen we op hele rare verjaardagen........helma schreef:weet je dat ik me nieteens een verjaardag kan herinneren waar het hier wél over ging?Herman schreef: Maar ja, wie van jullie kan je nog een verjaardag herinneren dat er niet over de waarde van het huis, of het oversluiten van de hypotheek werd geconverseerd?
Nou ja, iig is Lehmann Brothers omgevallen, en Merryll Lynch zal er wel achteraan gaan als het niet lukt om tot een overname te komen............en toen begon het wereldwijde dominospel pas écht spelen.....................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
De Dow Jones staat al 400 punten lager. Je zou kunnen zeggen dat het meevalt.
--------------
Daar gaat ie weer omhoog, zo lijkt het.
Miljardje meer of minder komt er ook niet meer opaan, moet Bernanke denken.
Miljardje meer of minder komt er ook niet meer opaan, moet Bernanke denken.
--------------
15 minuten geleden (volgens "Alex")
Dow Jones Index 11.034,92 -387,07 -3,39 %
Dow Jones Index 11.034,92 -387,07 -3,39 %
Moderatorbericht: